Nekromanti [VÄRMEDÖD] - svartvitt eller färg?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Okej hörni, nu har jag experimenterat med ett par bilder; om jag ska lägga mer tid på det här så vill jag nog ha lite uppmuntrande kommentarer. Och om jag ska sluta vill jag ha lite schyssta bu-rop.

Så, jag har tagit de här:

Och gjort de här:

Så; om jag skulle göra om de andra 18 bilderna på liknande sätt så innebär det en del jobb och att boken kommer att kosta 10 spänn mer (färgtryck < 48 sidor på publit = platt kostnad på 10 spänn).

Men; vilka bilder är snyggast?

solvebring

Superhero
jag gillar både och, dock tycker jag inte riktigt om alla färgbilderna lika mycket som jag tycker om de svartvita (de med rymd/stjärnbakgrund gillar jag inte alls). Dessutom har de svartvita en mer tilltalande approach enligt mig. De är dessutom enhetliga, vilket är svårt att säga om färgbilderna som sticker iväg åt alla möjliga kulörer (1:a och 4:e färg är dock :heart:). Fast på det stora hela känns inte färg lika vajert.

Så... Svartvitt! =)

Max Raven

T12-kultist
Jag gillar den första samt de två sista i färg, men alla de svartvita. Det är också annorlunda känsla på de i färg, en känsla som jag är osäker passar med det du vill förmedla ibland - och även när de gör det är det lite spretigt.

Så jag föredrar de svartvita om det här är färgalternativet, s a s.

krank

Noterar två i tråden som vill ha svartvitt, och två i praten som vill ha färg (Eksem, Jarl).

Eksem

Champion
Färg. Mer komplexitet, mer emotionellt djup. Jag gillar de med rymdbakgrund, vacker kontrast både visuellt och intellektuellt.

Möller

Hubert Hortlax
Färg.

De svart bilda är trevliga, lite söta. Men för mig känns de lite för lika och enkla för att vara riktigt intressanta.

Färgerna är mer uppseendeväckande.

Wilmer

Hero
Färg! Då klickar själva namnet bättre också. Fast egentligen kan jag inte uttala mig innan jag spelat det och vet hur känslan i spelet är. Kommer du på Gothcon i år?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag tycker färgbilderna är mer intressanta, även om de svartvita också ser bra ut.

Får man komma med ett förslag? Det här är såklart helt subjektivt: Hjärtsymbolen är på bröstet är lite stor, och ligger lite nära konturen av gubben, särskilt på de bilder gubben är liten. Kolla om du inte kan lösa det på något annat sätt, antingen genom att förstora gubben eller göra om hjärtsymbolen lite.
Utöver det tycker jag även att det huvud du använder på den nedersta bilden (de upp- och nedvända) är snyggare än det fyrkantiga huvudet på gubben. Jag tycker att de huvudena borde användas hela tiden.

krank

Wilmer said:
Färg! Då klickar själva namnet bättre också. Fast egentligen kan jag inte uttala mig innan jag spelat det och vet hur känslan i spelet är. Kommer du på Gothcon i år?
Jag kommer, såklart. Ska sälja EB, NS och Värmedöd via indierummet...

Lukas

Mannen i Gult
Kan du inte göra som med EB och låta köparen välja om han vill ha färg eller inte?

krank

Vitulv said:
Får man komma med ett förslag? Det här är såklart helt subjektivt: Hjärtsymbolen är på bröstet är lite stor, och ligger lite nära konturen av gubben, särskilt på de bilder gubben är liten. Kolla om du inte kan lösa det på något annat sätt, antingen genom att förstora gubben eller göra om hjärtsymbolen lite.
Noterat. Ska fundera på saken.

Vitulv said:
Utöver det tycker jag även att det huvud du använder på den nedersta bilden (de upp- och nedvända) är snyggare än det fyrkantiga huvudet på gubben. Jag tycker att de huvudena borde användas hela tiden.
De upp- och nervända är inte huvuden. De är bomber. Men din åsikt är noterad =)

Wilmer

Hero
krank said:
Det är bomber. Men din åsikt är noterad =)
Jag trodde också det var huvuden. Ta bort öronen eller gör dem mer långsmala! Eller byt ut hjärtana mot något annat gullig.

krank

Wilmer said:
krank said:
Det är bomber. Men din åsikt är noterad =)
Jag trodde också det var huvuden. Ta bort öronen eller gör dem mer långsmala! Eller byt ut hjärtana mot något annat gullig.
Öron och öron...

Ser de ut som uppochnervända huvuden här också?

Turligt nog är de sällan roterade, så de kan nog ändras på utan några supergigantiska ingrepp...

krank

Svarte faraonen said:
Ja, det gör de. Jag har också reagerat på det tidigare, men trodde det var medvetet.
Urrk.

Jaja, jag plockar bort det som tidigare var "öron". Frågan är om det räcker? Och ni som redan sett det som huvuden, kommer ni nu alltid att se dem som det?

Bättre?

G

Guest

Guest
Jag tror jag föredrar färg. Den svartvita varianten blir förvisso mer jämn och enhetlig men man tappar lite av "djupet". Chansen att jag skulle plocka ner Värmedöd från hyllan bara för att titta på bilderna skulle öka om de var i färg. Och jag gillar de färgbilder du presenterat i trådens första inlägg.

Vimes

Sillkung
Är det hela världen att de ser ut som huvuden? Alltså, jag tolkade dem som bomber från början, men bildtolkningen att det är stora fallande huvuden gillar jag också nu när jag har blivit uppmärksammad på den.

Jag tycker att huruvida det inte är helt uppenbart om de är huvuden eller bomber är en feature. Liksom, spelar det någon roll om det är huvuden eller bomber? Värmedöden äter ändå upp allt.

För övrigt vore det coolt om ett av alla de hjärtan som är med i bokens olika bilder inte är ett hjärta, utan något helt annat. Det kan vara vilken random symbol som helst, en fallos, en smiley, ett snabel-a, en knuten näve, etc.

Sen borde Värmedöd ha undertiteln: "Världens mest post-modernistiska spel"

Vimes

Sillkung
Sen, ang trådens huvudfråga: jag föredrar de svartvita.