Nekromanti Vädret och lite elakhet

Hjalle

Swashbuckler
Well, såhär i juletider så är jag inte ett dugg avundsjuk på dig. Thailand gör sig inte rätt när det skall vara snöigt, mörkt och vintermysigt. Hahahahaha! (Nåja)

Här är det mulet, snö och en ganska bitter smak i luften. Men det blir nog jul ändå.

-Hjalle, kommer ihåg när klasskamraten firade jul i Australien - ljust som in i helvete och 40+ grader varmt.

Pom

Swashbuckler
Jotack, snö på marken även om de riktiga drivorna ännu inte kommit. Men vi slipper iallafall det thailändska vägverket som sandar stränderna så kopiöst att man knappt ser isen under. :gremtongue:

Eksem

Champion
Är du Thailand till jul? Vad är det för sätt? Åka till Sveriges sista koloni och fira jul, är du en imperiebyggande britt med elefantgevär och indiska uppassare? Nej, det här duger inte alls, åk hem med dig.

:gremwink:

Hellzon

Långsamma Vargen
En plusgrad, lite snö.
Om du missade det så fick vi Uppsalabor (tänker mig att ni 08-or har liknande väder) snö den 17:e. Det snöar ALLTID ett par centimeter på Farmacevtiska Studentkårens luciafest, så även i år, trots att det var helt bart på vägen dit. Lite coolt att råka titta ut och se snöstormen börja...

/Hellzon - abominable snowman

Jambu

Swordsman
Det blir en förbaskat vit jul här i Rättvik i alla fall! Förutsatt att det inte helt plötsligt blir nitton plusgrader så tvekar jag på att all snö hinner smälta bort tills imorgon :gremlaugh:

Storuggla

Champion
Du är en skälm och när du kommer tillbaka ska jag peta på dig med en tvättsvamp. Ond typ, pka till Thailand utan att bjuda med mig.. :gremmad:

Storuggla, siamsymbiot

Johan K

Gammal & dryg
Hur är vädret där ni bor?
Rent åt hellvete !!!!
det är 2 +grader & ingen snö... :gremfrown:
Jag vill ha -10 & en ohemulskt massa snö. Men icke då... Sådan tur har man ju inte.

/ Johan K, som mest är förbannad över vädert

Gastono

Hero
Göteborg rapporterar ett flertal plusgrader och snön kommer någon gång i veckan :/

Gastono hoppas på en kall och snöig natt! :gremlaugh:

LukeFagwalker

Veteran
Gastronomiska stormar, högtryck i kommersen, ljusen skiner, städningen är klart till halvklart och det är julstämmning i luften.

rks

Warrior
Till alla i tråden

Jag har dag som denna (julafton) noterat att det är dåligt väder här. Det blåser kanske hela tre sekundmeter (då och då) och det finns ett svagt dis på sina håll på himlen. Det är bara 27 grader varmt.

Och någon is under all sand på stranden har jag ännu inte märkt av, jag får väl gräva djupare i mina ambitioner att bli den bästa sandskulpteraren på Patong beach.

:gremgrin:

(Sanning att säga så är det fasligt skönt att komma till svensk högsommar igen och notera att om temperaturen kommer under 25 grader så tar många Thailändare på sig *jackor*...)

hraufnir

Swordsman
Vilken miss...

Att åka långt bort på julafton är inte bara hedniskt, då man missar snön och den riktiga Julen (ja, skåningar är hedniska alltid nästan). Det är även på senare år (se sista två jularna, denna inräknat) dålig statistik på överlevande bland julresenärer om man jämför med tidigare år! =) Hoppas att inget händer dig där och att du får en trevlig Jul under ett palmträd. Själv är jag faktiskt nöjd med mina -8 och snöstorm. Då vet man att idag är det banne mig Jul =)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Här i Skåne är det fuktigt, snölöst och grått som det brukar vara till Jul. Med lite tur så får vi dimma också lagom till kvällen. Trots detta så skulle jag aldrig drömma om att fira Jul i Thailand. Om man tvunget skulle fira den utomlands överhuvudtaget så skulle det ju vara på en plats med gott om snö. Sitta och fisa i badbyxor under en palm under självaste Julafton är ju bara fusk. :gremsmile: