Tänkte göra en stor kampanj i drakar och demoner där spelarna kommer vara rebeller i trudvangne.
The story so far
Vastermarks kung och hans närmaste släkt har blivit lönmördade, den enda av släkten som kan ärva är hans kusin barn, som har varit i soj dem senaste 10 åren. När då detta kusin barnet återvänder ( lasse kallar vi han just nu) vissar det sig att han har skaffat sig några mäktiga allierade, nämligen grå hyade alvar ( jag lovar totaly not drows) efter ett kort inbördes krig i vastermark mellan dem som tyckte att en ny kung bör väljas av adlen och dem som stötta lasse, slutar det med att lasse blir kung över vastermark. Snart efter gifter lasse sig med en mörk alves drotting och börjar direkt ett krig mot dvärgarna som bor i vastermarksberg och besegrar dem efter 10 år och tvingar dem antingen fly eller bli smedjes slavar åt dem, samma sak händer med troll och halv troll dem blir också slavar i det nya vastermarkiska imperiet. 2år senare påbörjar ett nytt krig nu mot Mittland till mittländarnas hjälp kommer alver,dvärgar och även en stor del stormläningar för att stoppa dem, försöket misslyckas och en marjonet drotting sätts på tronen. 10 år senare har väldigt många mörk alver flyttat in i både mittland och vastermark och har till och med sina egna städer som kräver tributer på slavar, även ett nytt krig startar kriget mot osthem, detta kriget är det mest blodiga, det är så blodigt att dem vasterlänska styrkerna förlorar nästa helt och hållet och behöver kalla in flera leginoner av mörk alver för att vinna vilket dem gör. Osthem är det landet som lider mest efter kriget, derras gerbanis tempel rivs och hela gerbanis tron förbjuds.
15 år senare har en grupp rebeller börjat sammlas. (spelarna)
Iden
Iden är att spelarna kommer börja piss poor och behöva jobba sig up, dem flesta vapen dem kommer ha är antigen primitiva eller olagliga ( att en vanlig person har ett svärd är iligalt) och dem kommer antagligen inte ha någon formel strids utbildning om dem inte är veteraner från kriget, hur som helts så kommer dem förr eller senare dö... och återuppstå mäktigare än inan med hjälp av några mystiska ting som kommer börja leda dem till seger...Enda problmet med dessa ting är att de är demoner som leder dem till derras egna ända mål.
Vad jag vill ska hända är att spelarna ska bli väldigt engarade i att få ut dessa inkräktare och kunna drivas längre och längre in i mörkert med hjälp av exmpel viss magiska vapen som viskar till dem att dräpa fler och fler, krafter som gör att dem kan slita ur folkts kunskaper och själar på kostnaden att dem blir mer och mer galna.
Problemt är hur ska jag kunna få folk till kunna agera mer och mer galna med tiden som går, jag vill ju inte bara säga "japp nu är du galen" utan mer subtila sätt som ex "mörda findens barn är en nödvändig onska" och även att dem har röster som viskar till dem.
Är något oklart eller har ni någon input på det skriva gärna.
The story so far
Vastermarks kung och hans närmaste släkt har blivit lönmördade, den enda av släkten som kan ärva är hans kusin barn, som har varit i soj dem senaste 10 åren. När då detta kusin barnet återvänder ( lasse kallar vi han just nu) vissar det sig att han har skaffat sig några mäktiga allierade, nämligen grå hyade alvar ( jag lovar totaly not drows) efter ett kort inbördes krig i vastermark mellan dem som tyckte att en ny kung bör väljas av adlen och dem som stötta lasse, slutar det med att lasse blir kung över vastermark. Snart efter gifter lasse sig med en mörk alves drotting och börjar direkt ett krig mot dvärgarna som bor i vastermarksberg och besegrar dem efter 10 år och tvingar dem antingen fly eller bli smedjes slavar åt dem, samma sak händer med troll och halv troll dem blir också slavar i det nya vastermarkiska imperiet. 2år senare påbörjar ett nytt krig nu mot Mittland till mittländarnas hjälp kommer alver,dvärgar och även en stor del stormläningar för att stoppa dem, försöket misslyckas och en marjonet drotting sätts på tronen. 10 år senare har väldigt många mörk alver flyttat in i både mittland och vastermark och har till och med sina egna städer som kräver tributer på slavar, även ett nytt krig startar kriget mot osthem, detta kriget är det mest blodiga, det är så blodigt att dem vasterlänska styrkerna förlorar nästa helt och hållet och behöver kalla in flera leginoner av mörk alver för att vinna vilket dem gör. Osthem är det landet som lider mest efter kriget, derras gerbanis tempel rivs och hela gerbanis tron förbjuds.
15 år senare har en grupp rebeller börjat sammlas. (spelarna)
Iden
Iden är att spelarna kommer börja piss poor och behöva jobba sig up, dem flesta vapen dem kommer ha är antigen primitiva eller olagliga ( att en vanlig person har ett svärd är iligalt) och dem kommer antagligen inte ha någon formel strids utbildning om dem inte är veteraner från kriget, hur som helts så kommer dem förr eller senare dö... och återuppstå mäktigare än inan med hjälp av några mystiska ting som kommer börja leda dem till seger...Enda problmet med dessa ting är att de är demoner som leder dem till derras egna ända mål.
Vad jag vill ska hända är att spelarna ska bli väldigt engarade i att få ut dessa inkräktare och kunna drivas längre och längre in i mörkert med hjälp av exmpel viss magiska vapen som viskar till dem att dräpa fler och fler, krafter som gör att dem kan slita ur folkts kunskaper och själar på kostnaden att dem blir mer och mer galna.
Problemt är hur ska jag kunna få folk till kunna agera mer och mer galna med tiden som går, jag vill ju inte bara säga "japp nu är du galen" utan mer subtila sätt som ex "mörda findens barn är en nödvändig onska" och även att dem har röster som viskar till dem.
Är något oklart eller har ni någon input på det skriva gärna.