Nekromanti Välkommen till Mars!

Nightowl

Champion
Om man är en av de Äldre Nördarna, en nuförtiden nästan utdöd ras, händer det att man föredrar en viss form av... låt oss kalla det "fantasy", istället för Tolkien och diverse andra.

Då kan man finna den här faktasamlingen om vår röde granne Barsoom intressant. Jag vet att jag kommer att få nytta av den om jag någonsin får köra min uppföljare till min Buffy-pilot, eftersom en av rollpersonerna är en ättling till John, så man kan använda den till en del annat också. Och en av er brädspelsnördar kanske kan berätta för mig om marsianskt schack är spelbart?

Erik, war librarian of Mars

Arfert

Facit
kul som fan... John Carter var faktiskt det första jag läste i fantasyväg, innan Tolkien t.o.m... de fem första böckerna kom på svenska på 70-talet.

Nightowl

Champion
innan Tolkien t.o.m... de fem första böckerna kom på svenska på 70-talet.
Dessutom gavs han ju ut som serietidning då! Fan vad inte jag kunde sova efter ett nummer, det var någon sorts ond trollkarl eller något, och hans urgamla trupper som hade uppstått, och dom sög livet ur folk med någon sorts stråle och så förvandlades dom till skelett men den soldaten blev frisk och levande igen...

Jag köpte tre av pocketarna när jag var äldre och redan nörd, och det är den enda dele av min digra fantasysamling som min gamle far läst (och med behållning, dessutom). :gremgrin:

Erik

Nightowl

Champion
För den som vill läsa mer...

...och är en man som klarar att läsa från en dataskärm, kan man ladda ned e-böcker i diverse format med Burroughs Mars-historier härifrån.

Erik, Conan the Librarian

Nightowl

Champion
Orgasm...

I am a very old man; how old I do not know. Possibly I am a hundred, possibly more; but I cannot tell because I have never aged as other men, nor do I remember any childhood. So far as I can recollect I have always been a man, a man of about thirty. I appear today as I did forty years and more ago, and yet I feel that I cannot go on living forever.
mmmmm.... :tekopp:

Erik, was it good for you too, John?

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: För den som vill läsa mer...

Holy linkage Batman! Där fanns ju fortsättningen på de böcker jag hade sen tidigare. Alltså, för er som inte fattar vad jag menar: De första fem böckerna finns på Projekt Gutenberg.

Och förresten, vill ni att jag ska tjata om filmen igen, eller räckte det förra gången?

Frexten, är jag ett bonko som inte kan använda internet, eller är det fler som har problem att komma åt böckerna på Blackmask Online?