Nekromanti Vänta!!! Jag måste bajsa!!!

Freelancer

Warrior
En rätt så rolig grej faktiskt. Jag har spelat rollspel i snart 2-2½ år. ALDRIG har vi sagt; Vänta!!! Jag måste bajsa!!!
Enda gången vi har skitit är när vi blivit sjuka o nästan gjort ner oss....
Med min nya karaktär så brukar jag ibland säga att jag går o gör mina behov. Men eftersom det inte har varit brukligt att säga nåt, utan det har mer eller mindre varit underförstått att man går o skiter respektive pissar när man behöver, så glömmer jag det ibland...

Hur gör NI????? Är ni ständigt förstoppade, och har en blåsa stor som en ocean?? Eller talar ni om för SL ner ni är "färdig!"(a)

/images/icons/hairy.gif *klämmer en stor j-vla skit*

Helmgast
Re: Vänta!!! Du måste bajsa!!!

När SL (fd Silversurfan) inte har nåt bättre för sig så säger han att man måste göra sina behov, och därmed råka ut för diverse bekymmer. Men inte så ofta.

Hur ofta sköter kvinnliga rollpersoner sina månadsblödningar egentligen? Hur gjorde man "förr"?

Mr SL

Warrior
va fan är det för sjuk grupp! ne jag har heller inte haft någon karaktär som har skitit ellergjort en pisspaus men jag tror att karaktärerna gör det då de slår läger. det spelas ju inte direkt i realtid./images/icons/hairy.gif help its stuck

Jodå, jag minns två incidenter i våran spelgrupp. den ena var jag inte närvarande vid och vid den andra var jag spelare.

1. Jag minns inte riktigt vilken RP det var, men denne satt på ett värdshus. Helt plötsligt kände han sig väldigt nödig och RUSADE mot dasset. Dessvärre var det låst så han stångade, tacklade, slog och lyckades till slut uträtta sina behov. Men det här var enda gången jag var med om något sådant.

2. I DoD i en "grann" spelgrupp, som vår egen grupp har rätt så bra kontaktter med så var en spelare en dvärg. Han gick in på toa och gömde sig i på en bjälke i taket. Så när personer kom in så hoppade han ner och slog ner de med sina två yxor och tog deras pengar. Inget vidare bra exempel, men ganska roligt.

Krille

Super Moderator
På hemlighuset

"Men eftersom det inte har varit brukligt att säga nåt, utan det har mer eller mindre varit underförstått att man går o skiter respektive pissar när man behöver, så glömmer jag det ibland..."

Tja, det är underförstått, eftersom det i de flesta fall faktiskt är ointressant för dramat. I de fall då det inte är det är just i sjukdomssituationer (för att tala om hur jefla illa man mår), som komisk poäng, eller för att något dramatiskt kommer hända inne på muggen.

Det finns som sagt var undantag - i vår nuvarande science fiction-kampanj har våra rollpersoner fått reda på de obehagliga sidoeffekterna av långtidsflygningar i ett litet trångt jaktskepp utan toalett. Kateter eller kladdig flygdräkt blir resultatet, men efter att den detaljen var etablerad så är det föga mening med att nämna den igen. Den var bara till för att sätta färg på livet som stridsflygare.

I övrigt är huset oftast hemligt Jag ser ingen mening med att spendera dyrbar speltid genom att låtsas sitta och klämma på muggen.

Freelancer

Warrior
Om man t ex skulle vara jagad av lönnmördare (vilket vi är i nuvarande kampanj) så kanske dom har gjort som dvärgen du nämner....
Det blir lite skumt om SL säger att "nu börjar du bli skitnödig o går på dass". Har man inte gjort det tidigare så kommer man nog börja undra vad som pågår...
Så det är nog inte helt fel att lägga in det ibland....

Freelancer

Warrior
Jag skulle inte vilja kalla vår grupp för sjuk (inte på det viset iaf/images/icons/laugh.gif)...
Det kanske kan tillföra något lite till spelet....
EX: De tre riddarna rider på stigen. Helt plötsligt stannar en av dom upp, hoppar av hästen och springer in i skogen. De andra två undrar vad som står på, hoppar oxå av hästarna, drar sina vapen och springer efter. Med snopna ansikten ser de sin kamrat sitta o klämma för glatta livet....
Se, så gjorde man det spännande för ca två minuter.....

Eller har du problem med det???

Freelancer

Warrior
Re: Vänta!!! Du måste bajsa!!!

antagligen så hade kvinnofolket tygtrasor eller dylikt...
Men det är ju spännande om man går o skiter i skogen o sen dyker det upp ett packe rövare... snacka om att bli ertappad med byxorna nere /images/icons/laugh.gif

Hawkmoon

Veteran
Laxerande örter gör susen. =)

En tempelriddare i min grupp väckte en bakfull legoknekt(egentligen en lönnmördare men det vet inte tempelnissen om) som han anställt för att ha med sig på sitt uppdrag. Sättet han väckte honom på var inte så populärt(en hink med iskallt vatten), så den örtkunniga "legoknekten" gick ut och fixade lite laxerande örter som han smusslade ner i tempelriddarens mat.

Dagens resa började och efter en halvtimmas resande börjar tempelriddaren skruva på sig och börjar kallsvettas. Efter ytterligare 15 minuter skriker han till, hoppar av hästen och rusar ut i skogen rivandes i sin tuffa, men inte alltför lättavtagbara rustning. Efter någon minuts klonkande med diverse rustningsdelar som kastats åt olika håll, och lite skakande av träd och buskar hörs ett befriande... eh... ja... Som det låter när man är grymt skitnödig och äntligen hittat en toalett.... Efter en stunds kämpande ute i skogen återstod bara att leta reda på rustningsdelarnma som var utspridda lite överallt... Tänk vad spelarnas intiativ kan leda till trevliga(nåja...) händelser. =)

//"Fredda the mean" som hade svårt att hålla sig från skratt när han fick lappen med ordern om laxermedelletning...

Doedinnan

Veteran
Kolektivt toabesök

Vid ett av det [pik]allt för många [/pik] tillfällen, då man blir till fånga tagen i kanpanjen "det solkunska ödet" så behövde alla rollpersoner uträtta sina behov sammtidigt, ganska lustigt faktiskt.

SL: Det stora starka vakterna bakbinder er, och ni blir fast bundna, för att gå efter en kamel.

Spelare (till vakterna): (i korus) jag måste gå pissa!!!

Hurvida detta hade något med ett försök till fritagning förtäljer inte historien, men jag kan tilllägga att efter den svadan från oss spelare så fick vi vackert uträtta våra behov en åt gången och då, med två vakter att hålla oss sälskap ...

Vi tänker oss för det mesta att de gör sina behov när deras spelare gör det....de gör det väl annars också, men då är det inte viktigt.

Silke

Warrior
Detta sker för det mesta automatiskt men det finns tillfällen då det kan ge spelandets stämmning en del.
Ibland kan det vara ett sätt att få SL att få igång lite händelser.

Ex. Vi spelade CoC där jag var spelare. Vi var i ett gammalt hus (vad förvåndade ni blir /images/icons/wink.gif) som vi håller på att leta igenom. Efter ett tag så hittar vi en toa och jag bestämmer mig för att ta en pisspaus på eget initsiativ. Detta gav SL en chans att splitra gruppen vilket jag ville (det är roligt men dödligt att splittra en grupp speciellt i CoC). SL tog chansen och diverse tumult uppstod. Själv stod jag mest och vred mig, hit och dit, på toan medans jag försökte fatta vad som hände utanför (som tur var för ägaren hade denne gått bort så denne behövde inte anlita en sanneringsfirma för att göra rent toan efteråt /images/icons/wink.gif).

Toa besöka kan man altså använda för att få igång spelet, det ger SL chansen att skapa händelser och tillfällen att hitta på något.