Nekromanti Värden/info om tamdjur?

ForrestFox

Veteran
Finns det några värden och tabeller/beskrivningar om tamdjur i Eons grundbok?

Funderar på att slänga ihop ett kort äventyr och ha med en vakthund som ska hålla vakt utanför en dörr, men jag har bara grundboken och Riddaren. Kan någon hjälpa mig att få ihop en lätt vakthund som en nyligen skapad tjuv kan ta sig förbi (antingen döda eller smyga sig förbi)

(Kommer det släppas någon ny djur- och monsterbok? Såg att den var slutsåld på nätet, och den lokala rollspelsbutiken har den inte heller)

Boboliwsy

Warrior
Värden på exempelvis vakthundar finns i Monster & Varelser , men den är ju som sagt slutsåld, så den kan bli lite knepig att få tag på.

Troligen kommer värden på hundar och andra djur i boken Vilddjur & Bruksdjur (del tre i den nya monsterboks-sviten, den första är Monster i Mundana och den andra blir Bestialiska Folk ).

//Boboliwsy

ForrestFox

Veteran
Re: Releaseplanen

Okay, men tills den kommit ut, vad kan vara vettiga värden för en vakthund?

Sedjem ash

Veteran
Jag äger monter & varelser men jag tror det är ett brott mot copyrightlagen att ge dig några av deras värden men jag kan ge dig tipps om färdigheter.
hoppa, spåra, undvika, simma(spec.hundsimm), och glöm inte LUK alla djur har den (tiraker också enligt min spelgrupp)
slå fram värdena med lite modifierade tärningar tex 3t6+3 i styrka eller tål.. hoppas jag inte har brutit någon skumm lag med detta lycka till. Djur är kul i Eon!

Kenzui

Warrior
tänk lite själv ungefär hur stark är en hund? hur tålig är den inte specielt och rörligheten är lite högre än en människas och så vidare! e det fult att säga "tänk lite själv"? ahh inte illa menat i så fall! bye

ForrestFox

Veteran
hunden douglas (Hur AGGresiv är han?)

Nja, tror inte du bryter så värst mycket mot copyrightlagen då du inte tar hela stycken ur deras bok. Är ju bara värden (o inte texten) jag ville ha. Men annars får du gärna modifiera dem så de inte är exakt som i boken, men ändå väldans nära, så att jag får ett hum ialla fall :gremsmile:

Sen undrar jag lite över det här med AGG.. Vad är det för något?
Och hur funkar det exakt? Texten i Riddaren var lite vag.
Det står lite om att en jakthund som ska ut och jaga och träffar på ett byte ska slå sitt AGG mot djurets AGG och sedan se på en tabell vad som händer.. Vilken tabell menar de då? Det finns så vitt jag vet ingen AGG-tabell i grundboken (vilket det borde då det känns väldans viktigt att ha den med om alla djur (och monster?) har värdet)