Ackerfors
Alas, your rapids!
Den här frågan kommer nog bli ganska fattig i längden, men jag ställer den i vilket fall... Jag och Agon håller på med ett litet projekt som går under arbetsnamnet "Högstadiet: teh RPG" och för att vara lite orginella tänkte vi använda en betygsskala istället för gamla tråkiga siffror. De flesta vet väl att det är IG, G, VG och MVG det handlar om numer och inte det föråldrade siffersystemet?
Hur som helst. Jag vill egentligen inte använda siffror istället för betygen, men det kanske är ett måste. Måste jag göra om skalan så de på pappret är bokstäver men i tärningsslagen är 0, 1, 2, 3 eller något sånt? Vad säger ni?
[Edit] En variant är ju att använda de gamla sifferbetygen istället, men det förlorar lite av charmen enligt mig.
Hur som helst. Jag vill egentligen inte använda siffror istället för betygen, men det kanske är ett måste. Måste jag göra om skalan så de på pappret är bokstäver men i tärningsslagen är 0, 1, 2, 3 eller något sånt? Vad säger ni?
[Edit] En variant är ju att använda de gamla sifferbetygen istället, men det förlorar lite av charmen enligt mig.