Håller på att förbereda för spel och har därför lusläst reglerna och flera äventyr till Neotech. Det som slår mig är att när man kollar på teknologi och världen så verkar det inte vara så långt borta i tiden. Visst finns det superavancerade datorer och cybertech. Men mycket är åndå likt nutiden. Jag funderar på att placera min kampanj till runt 2030 istället. Det verkar rimligare att spela 30 år in i framtiden än 60. Jag menar 60 år är en väldigt lång tid, jämför 2001 med 1940! Speciellt med tanke på den enormt snabba utvecklingen av datorer och annan teknologi borde världen år 2059 vara långt mer avancerad än den är i Neotech? Vad tycker ni andra? Egentligen spelar inte årtalet så stor roll, världen är ju detsamma åndå, men om man ska vara lite petig med realismen så borde väl 2030 stämma bättre än 2059, eller?
Som någon sa i en tidigare debatt, det mesta i Neotech finns redan på prototypstadiet, då borde det väl ta mindre än 60 år att få fram det?
nexussix@hotmail.com
Som någon sa i en tidigare debatt, det mesta i Neotech finns redan på prototypstadiet, då borde det väl ta mindre än 60 år att få fram det?
nexussix@hotmail.com