Nekromanti Världen i DoD 6

maximus

Veteran
Hej.

Finns det något ställe/utgivet där man kan hitta information om Trudvang? Eller andra delar av världen i DoD 6?

<--[ Kneel in front of your MASTER ]-->

Till Riotminds

Är det inte snart dags med en världsbok om Trudvang så att Trudvang blir en legitim värld med en bok som alla kan slå upp i.....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Caen Ka-sun-dor on 2001-08-21 10:46.</EM></FONT></P>

Delita Hyral

Veteran
Re: Till Riotminds

Problemet är att man inte får vara för utömande i sin
världsbeskrivning eftersom det lätt kan leda til att
en stor del av mystiken försvinner...
Det skall finnas okända delar, där speledarens fantasi styr..

- The crest of the black lion -
" a warrior takes a sword in hand, clasping a gem to his heart "

Det fanns det i altor också, fastän man producerade så mycket material till det. Så du kan vara lugn, det kommer fortfarande att finnas ställen med mystik i även om detskulle komma ut en världsbok. Vilket vi hoppas.....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Delita Hyral

Veteran

På Ereb-altors karta fanns det ett fåtal områden som var okänt terretorium och saknade beskrivning men resten beskrevs ganska detaljerat...
Och sånt i(min ödmjuka ) mening, kan dämpa stämmningen och
utforskarlusten.

Men det till trots, är det aldrig fel med en världsbok...

- The crest of the black lion -

King Kromm

Hero

Framför allt när det finns så gott som ingenting om världen, det var nog den största besvikelsen när man köpte grunboken, står ju inte en rad om världen! Men, men, det kanske kommer...

/King Kromm

Och så har du alla ställen som bara beskrevs till namnet, som Mirel, Ljusna, Palinor mfl.

Nerosuferoth

Swordsman
Ingen bok om Trudvang

RiotMinds har flera gånger meddelat att det inte blir någon "världsbok" i vanlig ordning. Vi kommer istället att få bekanta oss med Trudvang på flera ställen i varierande takt, till exempel beskrivningen av Ejland som finns i Vildhjarta-boken och de olika kartorna som presenteras på DoDs hemsida. Jorges Bestiarium kommer troligtvis också innehålla en del matnyttigt om världen som alla varelserna lever i.

Om jag inte minns helt fel skulle det spridas en del info om Trudvang under DraCon-konventet, men man vet ju aldrig om dagordningen har ändrats...

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Re: Ingen bok om Trudvang

Jag är inte helt säker på om jag håller med dig om din tolkning av Riotminds. Dom planerar en bok om religioner vet jag i varje fall...(påstod dom tididgare i varje fall).
Tycker en bok om Trudvang skulle solklart vara det bästa de kunde släppa just nu....

Jupp, o beskriver man de olika delarna av världen lite så kan man bli inspirerada att fylla i luckorna som blir om man inte beskriver varje del för ingående, och man kan ju alltid göra mystiska avslutningar som en ambitiös SL kan fylla i själv

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo

VAd sjutton är Groo? Det är andra gången någon nämner det och jag har aldrig hört talas om det innan....

Foggmock

Myrmidon

jo. dui har en poäng. men grejjen är att ifall jag sätter igågn att beskriva exempelvis Dain, som omnämns i Vildhjarta (absolut inget spoileraktigt med det..) och gör en total beskrvining. politik, religion osv. Sen ssläpper RM ett ävntyr/modul som behnadlar Dain. allt arbete förgäves. känns det som iaf, man kan juh stick to the old work, lixom. men samtidgt känns det trist att ALLA kommer från Ejland (VH) även om det kan ge intressanta utforska-världen-kampanjer.
det enda jag har att gå efter är äventyrsuppslaget i Codex, som jag också startat en kampanj ur. den utspelas runt och i svartliden.

Och angående han som skrev om DraCon: Who knows? de skippade det i kalmar och skulle skjuta upp det en månad eler två och lägga det i STHLM eller GbG istället. trist för mig som bor i Kalmar.../images/icons/mad.gif men iaf det är totalt jätte-officiellt att trudvang kommer att behandlas på tidigare nämnda konvent.
ha det gott!

Jag vet att jag har rätt!

Foggmock

Myrmidon

nä. de valde att inte skriva att det skulle komma en modul efts det retar folk till vansinne. mig iaf. i vikket fall så sätter bilderna stämnigen (mkt mossa, fula troll osv) och att de skriver att det är Bauer inspirerat. jag har lyckats få en bild av T på ett något sånär sätt som Rm vill ha det. tror jag.

Jag vet att jag har rätt!

Eksem

Champion

Jag minns en fruktansvärt rolig serie vid namn Groo. Groo är seriens huvudperson, en barbar-samuraj (eller nåt sånt) som befinner sig i en medeltids/fantasy/feodaljapan-värld och gör roliga saker (slåss). Fast jag kan ju minnas fel.

Just han ja, och glöm inte hans stora kärlek i livet, Chakaal. Fast hon var inte lika impad av honom som han av henne. Hade han inte en hund också?

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo

Baldyr

Hero

Jag har pratat lite med Magnus Malmberg i egenskap av nyhetsansvarig för Codex-hemsidan. Vad jag kan förstå så blir det ingen renodlad världsbok om Trudvang. Istället beskrivs världen i huvudsak i de kommande modulerna Jorges bestiarium samt Förtrollade platser. Det verkar alltså inte bli någon heltäckande översikt över hela spelvärlden, utan en mer fläckvis kartläggning av mer intressanta delar. Världen kommer sedan att beskrivas i form av äventyrsmoduler.

Det är i alla fall min tolkning av RiotMinds utgivningsplaner. Se även följande nyhet: <A HREF="http://www.rollspel.nu/nyheter/Nyheter3b82bd5a2f4d4.shtml" target="_new">http://www.rollspel.nu/nyheter/Nyheter3b82bd5a2f4d4.shtml</A> /Baldyr <A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

Tack! Då vet vi i varje fall att förtrollade plateser kommer att fylla lite av den rollen...Kul att du visste vad som var läget, Baldyr!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Groo-info ... (ot)

Hunden heter Rufferto.

Mer info <a href="http://www.groo.com">här</a>. /Dante

Nerosuferoth

Swordsman

Jag är inte helt säker på om jag håller med dig om din tolkning av Riotminds. Dom planerar en bok om religioner vet jag i varje fall...(påstod dom tididgare i varje fall).

Tolkning? Många har frågat efter en bok om Trudvang tidigare och det är svaret de får. Om jag har misstolkat något så hoppas jag att RiotMinds berättar hur det verkigen ligger till, för det skulle jag vilja veta.

Utöver den preliminära religionsmodulen så kan man läsa om den närmaste DoD-utgivningen under Nyheter på Codex's startsida, där det finns ett rykande färskt inlägg om vad som komma skall från de svenska speltillverkarna.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?