Nekromanti världen

smaffy

Hero
Jag tycker att världen som den ser ut i neotech2 verkar lite grå och vardaglig... Skulle det inte vara tuffare om husen inte bara var 2km höga i centrum, utan så höga att man inte kan se marken pga. all smog? Att hela europa är en enda stor urbaniserad halvstad som sträcker sig genom ländernas gränser? Skulle det inte vara tuffare om det fanns lite fler intelligenta element som man kan ligga i krig med eller ha handelsförbindelser med? År tvåtusenfemtionio verkar väldigt lik våran egna värld.. Det borde vara mer förändringar.. Kanske är neotech inte tillräkligt bra för mig?

Någon som har något emot att jag skriver en modul som förändrar hela neotechs värld till en bladerunner-5th element värld eller? Hellre en sån värld än någon alls. (att skriva en modul som förändrar världen man spelar i är samma sak som att skriva ett nytt rollspel, och bara rippa loss det fina underbara regelsystemet från eon)

Världen jag vill spela i består av mestadels enorma skyskrapor som det flyger vattendrivna flygmobiler mellan, någon snygg 5th element variant av neotech med influenser av bladerunners elaka värld. Rymdfarten är extremt utbyggd och väldigt mycket av vintergatan har utforskats. Man ska naturligtvis kunna spela spelomgångar och kampanjer helt i rymden. Reklamen ska vara rätt extrem oxå... annars kan ju inte spelledaren psyka ihjäl sina spelare! Jag antar att ni fattar vad jag vill säga med min beskrivning... Ska nog sätta igång med skriveriet med en gång när jag kommer hem... Ska bara sova lite...

(Ush. det verkar som om ingen har någonting kvar att diskutera på dethäringa forumet!)

Smaffy är jag. blä.

Confusion

Veteran
Det är väl bara att spela det så då...
Om du skriver en modul om detta är väl helt okej, men det är ju inte säkert att neogames kommer att publicera den. Speciellt inte om det bryter mot den värld som är den "officiella" neotech 2-världen...

/Henning

seinet

Swashbuckler
(Ush. det verkar som om ingen har någonting kvar att diskutera på dethäringa forumet!)

När Offensiv kommer kommer vi dock ha en del att diskutera om. Vi skall dock inte klaga någonting på Offensiv så länge den kommande MilTech kommit, för annars får vi ju inte se RipperDoc äta upp sina skosulur (eller var det hela skorna?).

/Seinet - Offensiv kommer inte att innehålla något att klaga på (i alla fall inget man ser direkt, däremot kommer nog folk att hitta fel efter några år (eller hur lång tid det tar för MilTech att komma ut)).

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com

Adrian

Veteran
Jag diggar själv starkt dylika världar inte för att NTs heller är dålig men sen när är omväxling dåligt?

Horus

Warrior
n2 är cyberpunk. Du vill ha renodlad s-f. Det som är bra med n2 är just att det är rätt jordnära. Man kan fortfarande associera till dagens värld och människor. En stad som täcker hela europa. Var skulle den få all sin mat ifrån? Du borde spela något i stil med Mutan RYMD. Eller någon av GURPS high techrollspel. Det är INGET fel på n2 som det är.

Och vattendrivet? Mutant-paradoxen där eller?

/Horus

Sereg_UBBT

Swashbuckler
<I>"En stad som täcker hela europa. Var skulle den få all sin mat ifrån?"</I>

Då har du inte läst Chung Kuo-serien av [kommer inte ihåg..], där täcks i princip hela jorden av en gigantisk stad. Rymdstationer där det finns odlingsmöjligheter förser jorden med mat.

smaffy

Hero
Vem har sagt att man inte kan odla maten i städerna?

små dumma alger som inte behöver något solljus för att överleva (bara svavel) kan man nog rätt lätt göra om till en veggobörjare /images/icons/smile.gif. Att maten måste produceras utanför städerna är helt onödigt!!!

...och att finansiera alla rymdfärjor med mat i skulle nog kosta lite granna... kanske lite för mycket!

Smaffy är jag. blä.

smaffy

Hero
Tro mig, min rollspelsgrupp kommer att hitta ett par fel redan första dagen!

Ett stort fel som aldrig går att reparera, ens med en bättre bok, är att neogames ens släppte modulen om stridskonster till eon. Får väll hoppas att det inte blir samma sak med neotechs offensiv.

Smaffy är jag. blä.

seinet

Swashbuckler
Men du får inte klaga!
Vi andra användare vill se Ripper äta upp sina skosulor. Det officiella säger också att detta kommer att ske om inga klagomål på offensiv inträffar från det att offensiv kommit ut till det att MilTech släpps.

/Seinet - Hoppas att NG jobbar riktigt extremt hårt med att få ut MilTech så snabbt som möjligt. /images/icons/smile.gif

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com

smaffy

Hero
Är ni medvetna om att äta upp skosulor kan vara farligt för hälsan?

...det är det.

Smaffy är jag. blä.

NecTech

Swordsman
Re: Min värld

Roligt att höra att fler än jag tycker att n2 världen är tråkig och för mycket nutid....Min värld ser precis ut som du skrev....En blandning mellan Bladerunner och 5th-element.
Städerna är enorma, husen är HÖGA....Det är nästan alltid mörkt...och framför allt så regnar det jämt. Vektor fordon ser man överallt, det är inte längre bara polis, brandkår, ambulans och snorrika som flygeromkring i dessa, utan "vanligt" folk också.....På avstånd ser det ut som en flugsvärm runt en gigantisk skit. Dessutom är min värld grymt elak och faschistisk...Ett exempel på det är att det finns ett poäng system på olika straff man begår....Kommer man upp till 10 så elemineras man omedelbart (taskigt om man har 9 poäng och åker dit för fortkörning).

Men fler ideér är ju alltid välkommna, så skriv gärna din modul.....*Nyfiken*

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

Rosen

Myrmidon
Re: Min värld

<I>Städerna är enorma, husen är HÖGA....Det är nästan alltid mörkt...och framför allt så regnar det jämt. Vektor fordon ser man överallt, det är inte längre bara polis, brandkår, ambulans och snorrika som flygeromkring i dessa, utan "vanligt" folk också.....På avstånd ser det ut som en flugsvärm runt en gigantisk skit. Dessutom är min värld grymt elak och faschistisk...</I>

Bara jag som tycker att det här i stort sett lät som en rätt bra beskrivning av Mega-City One? (-:

--
Åke

Pendragon

Swashbuckler
Re:Mega-City One (OT)

apropå det.... är det ett sammanträffande att den brittiska polisen är lite allmänt "Dreddig".....

Så de så!

Deminus

Veteran
I mutant 2 hade man muterat en gigantisk muskel som reginerade
Man skar bara av köttet man ville ha sedan växte det tillbaka
Undrar bara vilken näring muskeln fick måste väl ha energi för att läka?

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re:Mega-City One (OT)

Brittiska poliser "dreddiga"? Dom får ju inte ens ha tjänstevapen utan får nöja sig med en batong! Inga <I>"Rapid fire!"</I> eller <I>"Grenade!"</I> där inte!