Nekromanti världen

smaffy

Hero
hmm...
Man kanske ska utveckla en värld i ett dataspel i stället! Ett dataspel innuti rollspelsvärlden neotech...

Eller det kanske blir lite tråkigt i längden, inte samma atmosfär över det... /images/icons/crazy.gif

Smaffy är jag. blä.

Snow

Swashbuckler
Re: En evighetsmaskin...

Utan att stanna vid Mutants beskrivning av fordonet.

<I>Använd materiakonversion, då går det, men varför då begränsa sig till vatten, och framförallt, varför begränsa sig till bilar.</I>

För att vatten är ett överlägset kylmedel. För att man vill åka omkring med sin familj.

<I>Använd fusion, och det krävs en hel processindustri för att få ut det deuterium och tritium som finns i vattnet och som garanterat inte
får plats i en bil. </I>

Det där känns som: Vi kan inte ha batteri i elbilar för de tar för stor plats. Utveckling för tusan.

Snow
Dead, but still walking around

Sebastian Strix

Veteran
Re: En evighetsmaskin...

Som gammal Mutant-freak (Mutant 2 är för kobolder ;-)) måste jag säga att jag störde mig på den - inte för att den var omöjlig men för att det fanns en koppling till ett i verkligheten existerande fenomen - bilar drivna av väte+syre - men skildrade den fel.

Det är ungefär som min gamla reflexreaktion mot fantasyvärldar där basilisker förstenar folk </berserk> GET FUCKING REAL! Visa mig EN, säg EN, källa som FÖRE Gary Gygax inte presenterar SANNINGEN om basilisker: De dödar folk med bara blicken. Skildringarna EXAKT hur det går till varierar från bestiarium till bestiarium, men de förstenar INTE, jag upprepar, INTE folk!!!! </berserk>

Naturligtvis är detta så att vi pratar om FANTASYvärldar här, och spelakonstruktören kan ju säga att en basilisk är en grön liten groda som doftar Stomatol och tvingar folk att borsta tänderna. Min (erkänt fåniga) reaktion kommer från att jag har en bild av basilisken som "bryts" av Gygax, Thor och kompani. I väte-sre-turbinens fall var det att en missuppfattning eller slarvighet "förlöjligade" något som för mig verkade tekniskt rimligt. Om de kallat den "peripatetiplecmotorn, som trombfortiserar rent vatten och därmed utvinner energi" hade jag inte sagt flaska.

Erik

Deminus

Veteran
Vi körde ett äventyr där vi (vi gjorde gubbarna så lika oss själva som möjligt, det är svårare än man tror) var försöks personer hos f.o.a.
Vi skulle testa en ny VR-utrustning som bestod av en mystisk låda som man la sig i, efter ett halv taskit krigs scenario där man märkte vissa brister i VR-värden vaknade vi upp med en tekniker som jobbade med lådan och sa "vi har tekniska problem men det skulle snart vara ordnat" varefter han blev skutten av några terrorister, då terroristerna som hade röjt i basen var undan röjda upptäckte vi att vi befann oss i framtiden (mer bestämt i mutants värd) i en före detta krigsson.
Vi vet fortfarande inte om det är "verklighet" eller en VR-värd (då SL gick och kärade ner sig)
För tillfället tror vi att det är ett spel så psykoserna kommer nog senare om det är verkligt!!!

Så atmosfären är vad SL gör den till.