Nekromanti Världens bästa pizza

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Björn den gode said:
Vitulv said:
krank said:
Ananas går inte att ha på något varmt.
...eller kallt, för den delen. Jävla skitgrönsak.
QFT! Jag tror aldrig jag hållit med Vitulv så här mycket. Jag _hatar_ ananas. Det är inte bara det att jag ogillar det folk har liksom fått för sig att den passar i mat, och har den i allt möjligt bara för att förstöra rätterna. Potatissallad med ananas? Vad är det för fel på folk! Mitt liv hade varit bättre om ananas inte hade funnits.
Bah! Humbug! Ananas är fantastiskt. I Australien har man förstått att det är så fantastiskt att man till och med kan ha en skiva ananas på hamburgaren!

För övrigt ska pizza helst vara vedugnsbakad, och det ska vara lite mer vinäger än olja i dressingen till pizzasalladen.

Troberg

Sinister eater
krank said:
Björn Wärmedal said:
Jag är ledsen, men de bästa pizzorna är faktiskt capricciosa och hawaii. Så är det bara.
Hawaii? Vad är det för fasoner? Ananas går inte att ha på något varmt.
Jodå, ananas är jättegott på pizza (eller ungsbakad kassler med ost, bacon och grädde). Knepet är att man ska plocka bort den innan man äter. Då har saften trängt ner i maten och ger en frisk smak, samtidigt som man plockar bort de torra, trådiga resterna av ananasen.

chrull

Stockholm Kartell
Ananas

Björn Wärmedal said:
Björn den gode said:
Vitulv said:
krank said:
Ananas går inte att ha på något varmt.
...eller kallt, för den delen. Jävla skitgrönsak.
QFT! Jag tror aldrig jag hållit med Vitulv så här mycket. Jag _hatar_ ananas. Det är inte bara det att jag ogillar det folk har liksom fått för sig att den passar i mat, och har den i allt möjligt bara för att förstöra rätterna. Potatissallad med ananas? Vad är det för fel på folk! Mitt liv hade varit bättre om ananas inte hade funnits.
Bah! Humbug! Ananas är fantastiskt. I Australien har man förstått att det är så fantastiskt att man till och med kan ha en skiva ananas på hamburgaren!

För övrigt ska pizza helst vara vedugnsbakad, och det ska vara lite mer vinäger än olja i dressingen till pizzasalladen.
Jag tycker att det är rätt stor skillnad på ananas i Sverige och andra delar av världen. Det samma gäller mango, vissa sorters melon etc. Det är bättre grejjer i australien helt enkelt, och sen kommer det hit dumma svenskar som tror att de kan göra samma sak med skiten vi har här.

Men det spelar ingen roll vilken ananas man har att göra med, mat ska den inte blandas med. Det samma gäller nästan all sorts frukt.

Lukas

Mannen i Gult
krank said:
Musslor och räkor kan man givetvis inte ha i någonting alls. Ew.
Jag börja tro att du är en ovivlizerad man eftersom du nekar musslor men gillar ägg.
plus det där om att du gillar transformers filmerna.

Bästa pizzan är disco från tulingebergs pizzeria: räkor, musslor och tonfisk i en dubbelinbakad pizza.

//Lukas som är så civiliserad att han inte rakat sig på över en månad

yokowermland

Warrior
Det där med att Romstad skulle ha bästa kebabpizzan måste jag tipsa mina föräldrar om, även om jag har svårt att tro det.
Säg till dom. De kommer inte bli besvikna. Bagarna extra steker Kebabköttet och såsen är Libanesisk. Lupara är den bästa Kebabpizza. Den är också något så ovanlig som rejäl i storleken för att bakas inom stadsgränsen.

Cissi

Up to no good.
Ha! Ostar och grönsaker och konstiga frukter!
Tacka vet jag en ordentlig kebabpizza med massa sås och kött och för att toppa det... pommes!!!

:heart:

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Cissi said:
Tacka vet jag en ordentlig kebabpizza med massa sås och kött och för att toppa det... pommes!!!

Ni sörlänningar måste ha fått någonting hårt i huvudet... pommes på pizza?? Det var någon mer som föreslog det också. Vad är det här för dumheter egentligen? o_O

Pommes på PIZZA? Ni är inte kloka. *fnyser arrogant*

chrull

Stockholm Kartell
Björn Wärmedal said:
Cissi said:

Ni sörlänningar måste ha fått någonting hårt i huvudet... pommes på pizza?? Det var någon mer som föreslog det också. Vad är det här för dumheter egentligen? o_O

Pommes på PIZZA? Ni är inte kloka. *fnyser arrogant*
Jag håller med och postar den här igen:

Anarchclown

Swashbuckler
Det här med kebabpizza alltså? Varför förstöra en underbar kebabtallrik med pizza?

Min favoritpizza under många år var för övrigt räkor, lök och skinka bara. På Erstapizzerian heter den Amalfi. På andra ställen heter den oftast Bussola med extra lök.

slanfan

Hero
Sapient said:
Min plan var annars att ta jobb på Monsanto och genmanipulera alla världens grönsaker, frukter (inkl. falska frukter), rotfrukter och bär till att producera mikroskopiska mängder muskelvävnad, alltså "kött", och på så vis omintetgöra alla vegetarianers ideal.
Som nybliven veg önskar jag mig exakt detta. Kött utan mord och miljöförstöring. Då skulle jag ha Kräftor, skinka, champinjoner, salami och björnskav på min pizza.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
slanfan said:
Som nybliven veg önskar jag mig exakt detta. Kött utan mord. Då skulle jag ha Kräftor, skinka, champinjoner, salami och björnskav på min pizza.
Jag läste om forskare som skapat kött i ett labb... Den dagen det kommer i butik blir jag helt garanterat veg, om jag inte blivit det innan.

Tills vidare dövar jag samvetet genom att i princip bara äta slaktavfall (korv, köttfärs).

chrull

Stockholm Kartell
krank said:
slanfan said:
Som nybliven veg önskar jag mig exakt detta. Kött utan mord. Då skulle jag ha Kräftor, skinka, champinjoner, salami och björnskav på min pizza.
Jag läste om forskare som skapat kött i ett labb... Den dagen det kommer i butik blir jag helt garanterat veg, om jag inte blivit det innan.

Tills vidare dövar jag samvetet genom att i princip bara äta slaktavfall (korv, köttfärs).
Det är sådana som du som hindrar vår utveckling.

God45

#PrayersForBahakan
slanfan said:
Sapient said:
Min plan var annars att ta jobb på Monsanto och genmanipulera alla världens grönsaker, frukter (inkl. falska frukter), rotfrukter och bär till att producera mikroskopiska mängder muskelvävnad, alltså "kött", och på så vis omintetgöra alla vegetarianers ideal.
Som nybliven veg önskar jag mig exakt detta. Kött utan mord och miljöförstöring. Då skulle jag ha Kräftor, skinka, champinjoner, salami och björnskav på min pizza.
Klonat kött kommer vara nice :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
Heh, pizzerian ligger i Färjestaden och gör inte särskilt goda pizzor.

Är man i trakten går man såklart till Italia, eller om man tvunget ska ha tunna gourmetpizzor, Pizzapalatset.

Foggmock

Myrmidon
Pommes på kebabpizza = som att äta en kebabtallrik (bra) och en kebabpizza (bra) på samma gång. Dubbelbra!

Xyas

Swashbuckler
krank said:
In vitro meat!

Inte den bæsta wikipedia-sidan i hela kyrksocken, men den får duga. Det lær nog drøja dessværre innan det finns på hyllorna (och nær det gør det så ska vi nog alla hoppas att det inte ær Monsanto som levererar det).

God45

#PrayersForBahakan
Foggmock said:
Pommes på kebabpizza = som att äta en kebabtallrik (bra) och en kebabpizza (bra) på samma gång. Dubbelbra!
Det här är dock till skillnad från det klonade köttet vidrigt och hädiskt. Vem är du att leka Gud!!! :gremwink: