Krille
Super Moderator
Det har det inte.Wulfrik said:Jag har hållit mig undan det spelet trotts hyllningskörerna på grund av jag fått vibbar av att den tvivelaktiga titeln och temat kan ha någonting med hentai-tentakelporr att göra.
Det har det inte.Wulfrik said:Jag har hållit mig undan det spelet trotts hyllningskörerna på grund av jag fått vibbar av att den tvivelaktiga titeln och temat kan ha någonting med hentai-tentakelporr att göra.
Du kan läsa det på två sätt.Necross said:Vadå "rent objektivt"? Utveckla gärna.
Titeln är fruktansvärt bra: den gör ett enormt bra jobb med att sortera bort folk som känner tveksamhet inför att spela spelet. Jag har bara råkat på en person som inte kände sig helt bekväm när vi väl kommit igång med att spela, och det berodde helt på en del av regelmekaniken (att man hela tiden måste vara beredd att hoppa in och berätta hur något händer). De flesta som konsumerar en del japansk kultur brukar tycka att titeln är skitrolig eller inget särskilt.Wulfrik said:Haha undrar jag också. Jag har hållit mig undan det spelet trotts hyllningskörerna på grund av jag fått vibbar av att den tvivelaktiga titeln och temat kan ha någonting med hentai-tentakelporr att göra. Eller är det bara mina helt ogrundade fördomar?
I grund och botten betyder »rent objektivt« förstås att vi är fanboys. Det har vi förstås anledning att vara.Necross said:Vadå "rent objektivt"? Utveckla gärna. Jag läste en recension av spelet på rpg.net och fattade absolut ingenting. Man spelar en japansk skolflicka? Vad är kul med det? Är det nån sexuell grej? Är det roligare än att spela t ex sydbotswansk pensionär?
Du har gett mig en underbar idé.DeBracy said:Jag är säker på att vi hade gått igång precis lika mycket på att spela sydbotswanska pensionärer om vi hade sett och läst lika mycket om dem.
Life expectancy at birth was at 40 for both males and females in 2004. Senare står det att den hade sänkts till 35 år 2006. Så jag antar att ens rollperson är speciell för att den är sällsynt?Kraetyz said:Du har gett mig en underbar idé.
//Kraetyz, brb Botswanas Ålderdomshem the RPG
I så fall hade ju ett namn som Hentai Tentacle Rape RPG varit ännu bättre, eller?DeBracy said:Titeln är fruktansvärt bra: den gör ett enormt bra jobb med att sortera bort folk som känner tveksamhet inför att spela spelet. Jag har bara råkat på en person som inte kände sig helt bekväm när vi väl kommit igång med att spela, och det berodde helt på en del av regelmekaniken (att man hela tiden måste vara beredd att hoppa in och berätta hur något händer). De flesta som konsumerar en del japansk kultur brukar tycka att titeln är skitrolig eller inget särskilt.
Det finns faktiskt en bild med några tentakler i spelet, men inte ett enda ord som pekar mot hentai-tentakelporr. Allt sånt kommer från spelarna själva om det förekommer.
Varför skulle det vara det? Om spelet faktiskt handlade om att sitta och säga »Höhö tentakelporr« i sina solkiga mjukisbyxor så kanske det hade varit bra, men nu finns det ju inget sånt i spelets innehåll.chrull said:I så fall hade ju ett namn som Hentai Tentacle Rape RPG varit ännu bättre, eller?
Nej, självklart inte. Det har ingen påstått heller.Alla som konsumerar japansk kultur tycker inte att fan service-upskirts är något bra utan bara ett tecken på en sunkig attityd.
Men spelet verkar ju inte handla om exploderande underkläder heller?DeBracy said:Varför skulle det vara det? Om spelet faktiskt handlade om att sitta och säga »Höhö tentakelporr« i sina solkiga mjukisbyxor så kanske det hade varit bra, men nu finns det ju inget sånt i spelets innehåll.chrull said:I så fall hade ju ett namn som Hentai Tentacle Rape RPG varit ännu bättre, eller?
Vips hade man nog filtrerat bort 90% av de som idag är intresserade av Panty Explosion och istället kanske tagit nån marknadsandel från FATAL.
Men det är det första jag tänker på när jag hör "Panty Explosion" och "japanska skolflickor" i samma mening. Så titeln sorterar bort mig, trots att jag (och hade jag bara tagit upp det i första posten kanske dnalor hade sluppit skriva gula inlägg) blir mer och mer intresserad av spelet när jag får lära mig mer om det. Låter inte direkt som något jag skulle kalla en "fruktansvärt bra titel".Nej, självklart inte. Det har ingen påstått heller.Alla som konsumerar japansk kultur tycker inte att fan service-upskirts är något bra utan bara ett tecken på en sunkig attityd.
Emily Care Boss, who wrote Breaking the Ice (which by the way, was a huge influence for us)((A game where you play a couple’s first three dates)), suggested the name. Matt was telling her about the game. I think at the time we were just calling it Psychic School Girl, or something like that. He was describing the game and telling her about the genre, and she asked what it was about the genre that we were so fascinated by. Matt told her whatever he told her, and she summed it up like this: Exploding heads and panty shots. Panty Explosion.
I latched onto it right away. I mean, it’s pretty awesome. It sounds totally perverted (and the genre does have an edge of perversion), but at the same time it captures the flavor of the genre as well as the bizarre names that are often given to these films, series and manga. Plus, the name totally grabs your attention. There’s no way you can ignore it!