Nekromanti Världens chans

Rickard

Urverk speldesign
Föreställ er själva att ni är världen hackers och hittade en lucka i forumets säkerhetssystem där ni hade chansen att ändra en sak snabbt innan ni blir påkomna.. Vad skulle ändringen bli för något? Ändringen får vara hur personligt eller forumsgenerellt som helst.. Skapa nya bakdörrar i forumet är dock fulhackeraktigt..

Själv skulle jag ändra ett felmeddelande på forumet till något annat.. Typ meddelandet om att tiden för ändring av inlägg har löpt ut..

<CENTER>Detta inlägg kan inte ändras beroende på att dess ändringstid löpt ut

Det här behöver nödvändigtvis inte vara ett fel. Dina rättigheter kan helt enkelt blivit ändrad av oss moderatorer för att vi kände för det. Om du tror att det här är ett service-problem ta kontakt med red@rollspel.nu och låt oss veta exakt vad som gick fel, vid vilken tidpunkt och på vilken sida så vi kan skratta sataniskt åt dina problem. Annars kan du använda din avstängningsknapp för att komma slippa detta problem i fortsättningen. Åtminstone slipper vi dig för en stund.</center>
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tror sig inte kunna bli bräckt i busighet

Troberg

Sinister eater
Föreställ er själva att ni är världen hackers och hittade en lucka i forumets säkerhetssystem där ni hade chansen att ändra en sak snabbt innan ni blir påkomna.. Vad skulle ändringen bli för något?
Jag skulle ändrat så att alla inlägg Rising skrev dök upp i Krilles namn och vice versa. Hade nog kastat om några andra användare också när jag ändå var i farten.

Alternativt så skulle jag gjort en search-replace och bytt ut alla förekomster av vanliga termer som "d20", "friform", "karaktär" och så vidare mot mustiga och färgstarka obsceniteter, bara för att se hur man skulle få helt nya vinklingar på gamla diskussioner.

Tyr

Hero
Föreställ er själva att ni är världen hackers och hittade en lucka i forumets säkerhetssystem där ni hade chansen att ändra en sak snabbt innan ni blir påkomna.. Vad skulle ändringen bli för något?
Jag skulle antagligen slänga om ordningen som man får titlar på. De med maxrank blir grisodlare och vice versa. Det är väl min enda chans att få högre rang än krigare. :gremgrin:

Om jag skulle göra något som var till nytta för mig så skulle det vara att stänga av den jädrar autouppdateringsfunktionen i vrålrutan.

fusk

Warrior
Jag skulle göra mig själv till "Grisodlare" permanent...
Det roliga är att jag faktist upptäckte ett sådant säkerhetshål/bugg en gång för länge sedan... :gremtongue:
(Fast jag var duktig och berättade det för garderner, och fick inte vara "Grisodlare" med 27 inlägg längre) :gremsmile:

Sodivra

Champion
Alternativt så skulle jag gjort en search-replace och bytt ut alla förekomster av vanliga termer som "d20", "friform", "karaktär" och så vidare mot mustiga och färgstarka obsceniteter, bara för att se hur man skulle få helt nya vinklingar på gamla diskussioner.

Det finns det iallafall ett externt hack för. :gremsmirk:

Rickard

Urverk speldesign
Hehe.. Den där hade jag helt glömt bort.. Det var roligt att kolla i Inloggadelistan..

Feliath kan man se läser tråden "Olika former av 'jucking' i rollspel"
Arvidos å sin sida "Kollar vilka som är slickade"..

...samt på förstasidan där Marco Behrmann har diverse mellannamn som Marco "Mr. Bolt i tvåan" Behrmann, Marco "Butplug" Behrmann och Marco "Bust-a-Cunt" Behrmann.. :gremsmile:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som dock tycker det var lite för många ord som byttes ut och att det var för få ord som de byttes ut mot så det blev lite väl jobbigt i längden, för visst är det väl ändå roligare när det hela är mer subtilt och något pervoord bara dyker upp när man minst anar det?

Johan K

Gammal & dryg
Uj, det skulle ju vara en ganska kul grej att göra en sdåan hack... :gremgrin:
Skulle kanske kasta om lite bland titlarna eller något sådant...
Annars så var din grej rätt så kul med !! :gremgrin:

Big Marco

Läskig
...samt på förstasidan där Marco Behrmann har diverse mellannamn som Marco "Mr. Bolt i tvåan" Behrmann, Marco "Butplug" Behrmann och Marco "Bust-a-Cunt" Behrmann..

Vem!? Vem har hackat min dator! Vem har kommit över mina login och lösen?! Och mina nicks... ehh. Nej, det var inget. Återgå. ÅTERGÅ.

Fint väder idag....

,-)

Feuflux

omjonasson.se
Föreställ er själva att ni är världen hackers och hittade en lucka i forumets säkerhetssystem där ni hade chansen att ändra en sak snabbt innan ni blir påkomna.. Vad skulle ändringen bli för något? Ändringen får vara hur personligt eller forumsgenerellt som helst.. Skapa nya bakdörrar i forumet är dock fulhackeraktigt..

Byta era avatarer mot d12-karaktärer som speglar er personlighet. :gremlaugh: Fast det är ju alldeles för jobbigt för att jag skulle orka med det...

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ordnat om listningen av rollspelsforumen, så de systemspecifika Dogma och D20-forumen hamnar under de generella Rollspel, Makar, Skräck och SciFi. När jag ändå var i farten hade jag nog fixat ett "Fantasy" också, för balansens skull.

Rising

Vila i frid
En sak jag har velat länge är att ha en rolig slumpgenerator på Inloggade-sidan som ibland lade in ett tokroligt meddelande istället för vad personen verkligen gör. Typ: "Arvidos porrsurfar", "Chrull petar sig i näsan", "Feliath skriver ett inlägg på britney.fanforum.com" osv.

Eller så skulle jag vara jättetråkig och byta ut fucking "Rollspelsforum" högt där uppe bland länkarna till "Visa senaste" eftersom det retar mig så oerhört mycket att både "Forumlista" och "Rollspelsforum" går till samma ställe, och att det ska vara så förbaskat jobbigt att komma till "Visa senaste de 24 timmarna" som ju är den bästa sidan på hela forumet för navigation.

Fast det har jag gnällt om förut.

Feuflux

omjonasson.se
...och förbannat uppenbart. :gremgrin:

Va? Borde jag satsa på något som inte avslöjar mig direkt menar du? :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Bra idé !!

Jag skulle fixa en antomatisk stavningskontroll åt mig
Det där var ju ingen dum idé ju !!
Skulle absolut inte tacka nej till en sådan grej !!

Frixeray

Swordsman
Re: Världens chans [OT]

...det retar mig så oerhört mycket att både "Forumlista" och "Rollspelsforum" går till samma ställe...

Gör det ju inte! 'Forumlista' tar dig till den av 'Rollspelsforum' och 'Indierollspelsforum' du klickade på senast! Inte för att det gör den särskilt mycket vettigare för det, men...

MVH: Besserwiesser :gremgrin:

Bunny

Crazy like a fool
Jag skulle nog ändra om forumet till ett ända stort motorvägsnätverk. Motorvägarna förbinder forumets olika delar, och mellan dessa får man åka farkost. Farkosten ska vara högst individuell, men trots detta jäkligt cool, så Trobes får ingen.

I forumets olika delar ska man få föra diskutioner helt fritt, jag är trots allt en lev och låt leva-person. Exempel på diskutioner skulle kunna vara: "Åh, vilken stor... växelspak ditt rymdskepp har [NT]" och "Är det någon som vet hur jag bäst lackerar om min stjärtfena?"

Det ska också finnas en parallell värld till motorvägskomplexet, som man når när man tar sig igenom den så kallade slöjan. Att hitta slöjan är inte det lättaste, för att hitta den krävs att man tar avfarten som dyker upp med en upprörande fluktuerande periodiskhet. Hittar man slöjan och tar sig igenom den så når man till [color:\\"green\\"]han[/color]deplanet.

På [color:\\"green\\"]han[/color]deplanet ska man få föra diskutioner helt fritt.

XP-systemet ska bort, det ska istället ersättas med ett system med avgasrör. Ju mer avgaser (spam, dåliga ordvitsar, numrerade artiklar osv) farkosten släpper ut i motorvägsnätverkets olika delar, ju mindre skinande lack får farkosten. Återigen får Trobes ingen farkost över huvud taget!

"/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tror sig inte kunna bli bräckt i busighet"

Bussighet menar du naturligtvis. (jag ser [color:\\"green\\"]han[/color]s farkost som en stor, lavendeldoftande buss)

Hur ser din farkost ut?

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"]Rikard brukar ofta tilltalas i tredjeperson singularis.</font></td></tr></table>

Rickard

Urverk speldesign
Du.. Det här var det flummigaste jag läst sedan Arvidos snackade navelludd.. :gremlaugh: Jag mest skrattade och skakade förundrat på huvudet när jag läste inlägget..

"till ett ända stort motorvägsnätverk."
"ett ändastort"? Gosse.. Om vi till detta påstående lägger till Krilles inlägg om 400 meter häck så inser vi stor potentialen av hur detta nätverk kunde vara.. :gremsmile:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som mest gjorde inlägget för att göra stavfelet oförstörbart för han tyckte det var roligare att göra det på forumet än kommentera stavfelet i vrållådan, men för den skull ska ni inte tro att han gillar att sätta dit Bearnie för sina stavfel :gremgrin:

Dimfrost

Special Circumstances
Du är inte riktigt klok, men vi gillar dig ändå (eller kanske just därför?).

/Dimfrost