Hepp...
Nu har man visst blivit inordnad i ett fack här. Forumsölfiluren. Den tokige tokholmaren som upplever tokiga saker på ett forumsöl, för att sedan
skriva ner det på ett allmänt forum! Han måste ju vara tokig. Tok. Tok. Tok.
För att ytterligare späda på mitt illa vårdade rykte ska jag göra ett försök att beskriva min valborgsmässoafton. Jagmenar, en forumstok som jag måste ju toka sig riktigt mycket på en sådan tokdag.
Vi börjar vid middagstid:
Jag steker stekar till middag. De blir lite brända. Till det kokar jag potatis. De blir inte helt genomkokta (men nära på!).
Det hela intages med en folköl. Heineken. En av stekarna är lite för pepprad.
Jag ger mig av till min syster i Rågsved (förort i södra Tokholmen). Min systers pojkvän (låt oss kalla honom Lee) är tydligen magsjuk, men tillbaka från sina engelskastudier i London över helgen.
I Rågsved brinner en brasa på en grusplan. Några ynglingar spelar Ebba Grön-covers på scen (vad annars - de är ju därifrån).
Jag möter min syster och Lee, och vi tar oss till deras lägenhet.
Vi käkar chips och godis, och dricker läsk. Som ursäkt ser vi på videofilm. Bringing Down The House (jag var INTE med och valde...). Faktiskt roligare än jag hade trott.
När filmen är slut är jag trött och tar mig hemåt. Jag funderar på att göra stan, men, nej, imorgon är arbetarnas dag, och jag måste göra min medmänskliga plikt.
Jag sussar sött.
Så tokigt kan det gå när man dricker en folköl på en valborgsmässoafton. Håll er från alkoholen ungdomar.
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"]Anders gillar Led Zeppelin.</font></td></tr></table>
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"]Jag har inga problem med att vara forumsölfilur.</font></td></tr></table>