Jag skriver just nu på en skildring av ökenstaden Haragada baserad på vår kampanj med samma namn. Det kommer att bli en tämligen subjektiv beskrivning av staden och dess invånare. Men det har sina begränsningar att beskriva personer och platser enbart ur något speciellt perspektiv. Därför vill jag även inkludera egenskaper och bakgrund till samtliga viktiga personer (med baktanken att de ska kunna användas rakt av som rollpersoner eller spelledarpersoner allt efter behov) och kanske några av platserna också. Frågan är hur man ska lägga upp denna del.
De alternativ som jag just nu väger mellan är att antingen inkludera en ruta i den löpande texten där varje person beskrivs mer ingående eller att ha all sådan information längst bak som bilagor. Frågan är bara vad som är mest praktiskt och stämningsfullt. Vad tycker ni?
De alternativ som jag just nu väger mellan är att antingen inkludera en ruta i den löpande texten där varje person beskrivs mer ingående eller att ha all sådan information längst bak som bilagor. Frågan är bara vad som är mest praktiskt och stämningsfullt. Vad tycker ni?