Quadrante
Grisbonde
Hur man ser på tärningsrull kan nog påverkas av hur resultaten av dem funkar. Binära rull eller modulära rull.
Hur man ser på tärningsrull kan nog påverkas av hur resultaten av dem funkar. Binära rull eller modulära rull.
Mer osäker på vad du menar med "modulära rull"? Vissa system kan ju exempelvis ge dig synergistiska effekter av att ha flera olika färdigheter. E.g., om du är en hejare på att vifta Bredsvärd så får du även en liten bonus på att vifta med andra svärd.
Ja du förstod mig. Att resultat antingen kan kombineras (för nya resultat eller bara för att få resultat) eller varianter av [yes, but] och liknande.
Hade det inte varit lite ballt med ett procentsystem där detta är hela grejen? Kombinera ihop olika småprocent till ett komplett slag. Lite som en kombination av 2d20 och FoRKs från de brinnande spelen.
En sak som kommer upp en del (och som jag givet skulle kunnat tagit upp i någon av de andra nu aktuella trådarna) är färdigheter och fördelningen av dem.
Så frågan är, vad är viktigast. Att färdigheter kommer upp i spel eller att de speglar en värld?
Man kan också fritt argumentera för eller emot färdigheter, slå för färdighet, egenskaper istället för färdighet, förmågor istället för egenskaper och färdigheter ... och så vidare. The game is afoot ...
Jag är i Team Värld.
En sak som kommer upp en del (och som jag givet skulle kunnat tagit upp i någon av de andra nu aktuella trådarna) är färdigheter och fördelningen av dem.
Så frågan är, vad är viktigast. Att färdigheter kommer upp i spel eller att de speglar en värld?
Man kan också fritt argumentera för eller emot färdigheter, slå för färdighet, egenskaper istället för färdighet, förmågor istället för egenskaper och färdigheter ... och så vidare. The game is afoot ...