Nekromanti världskarta

Hotdog

Veteran
jag tycker att världskartan är för liten, och så tycker jag att man ska kuna köpa den lite mer detaljerade kartan löst utan att behöva köpa modulen mundana (min karta börjar bli lite väl full av inringade städer ;-) ), fast det kanske man redan kan

Krille

Super Moderator
"jag tycker att världskartan är för liten, och så tycker jag att man ska kuna köpa den lite mer detaljerade kartan löst utan att behöva köpa modulen mundana (min karta börjar bli lite väl full av inringade städer ;-) ), fast det kanske man redan kan"

Ingen "världskarta" har släppts än. Kartan i Mundana tar upp kanske en tjugondel av världen. Kartan i Spelarens Handbok tar upp lite till, kanske en sextondel av hela världen. Vi planerar att släppa en komplett världskarta någon gång. I Sjöfararen borde det komma en karta över världen som dock endast tar upp kustlinjer och kuststäder, och vi har planerat att släppa en atlas så småningom som tar upp resten.

Mer detaljerade kartor över riken finns i landsmodulerna (Asharien&Soldarn och den snart kommande Consaber), men de tar inte upp hela världen.

Det går att skaffa "reservdelar" till ens moduler i form av sådana lösa inlagor. Skriv till cjs@neogames.se eller ola@neogames.se så kan de säkert hjälpa dig. Alternativt, dyk upp på ett konvent. Varje karta ligger på ungefär en tjuga i pris.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Hotdog

Veteran
Det blir svindyrt *dåligt neogames*

Det kommer i så fall at bli svin dyrt att köpa hela kartan man behöver hela kartan om man ska lägga handels ruterna speciell dom som går på havet *suckar besviket över neogames tabe*

Få se vad min storyxa gör åt saken (hehehehehehe)

Largoi

Warrior
Re: Det blir svindyrt *dåligt neogames*

Men fan va du klagar!
Det är som Krille sa kom på ett konvent och köp en karta för 20 spänn!
inte särskilt dyrt i mina ögon,
Eller om du är ännu snålare kopiera kartan då...
*tycker inte alls att neogames har gjort en tabbe, tycker att en karta räcker mer än väl iaf än så länge*

Jag är gud

Krille

Super Moderator
Definiera "svindyrt"

"Det kommer i så fall at bli svin dyrt att köpa hela kartan man behöver hela kartan om man ska lägga handels ruterna speciell dom som går på havet *suckar besviket över neogames tabe*"

Hur menar du nu?

Det är inte så smidigt att utgå efter landskartorna, eftersom det är så stora luckor mellan dem.

Även kartorna i Mundana, Spelarens Handbok, Sjöfararen och atlasen ligger på detta pris. Du behöver förmodligen inte mer än en extra karta att rita handelsrutter på (förutom att sjökortet i Sjöfararen kommer visa handelsrutterna på havet, så som planerna ser ut just nu). Kostnad 20 spänn.

Om det är dyrt, betänk att kartorna faktiskt kostar att trycka och att hanteringen också kostar. Hade vi varit elaka så hade man blivit tvungen att köpa en hel modul för att få en karta. Nu tar vi en tjuga, och det ska täcka det mesta, inklusive separat hantering, paketering, porto, lokalhyra, el, fan (dvs Tobbe) och hans moster...

Om du nu fortfarande tycker att det är så förbaskat dyrt, ta med Mundana-kartan ner till närmaste kopieringsfirma och be dem kopiera den i färg. Kommer du under 60 spänn för kartans tre sidor blir jag förvånad, och skulle du mot all förmodan dessutom få varje sida uppförstorad till A3 så slå till på studs!

- Krille

balls of steel

Veteran

Jag sa att hela världs kartan blir dyr eftersom mundana kartan täcker en sjugondel så blir det tj ungefär 400 spänn

balls of steel

Krille

Super Moderator

"Jag sa att hela världs kartan blir dyr eftersom mundana kartan täcker en sjugondel så blir det tj ungefär 400 spänn"

Vad hade du då tänkt att köpa? 20 ex av Mundana-kartan och hoppas att de passar ihop någonstans?

När hela världskartan finns att köpa så kommer den med största sannolikhet också kosta 20 spänn. Du behöver inte köpa mer än en. Men just nu finns den inte.

- Krille

Ögat

Hero
Ingen "världskarta" har släppts än.

Den världskarta som jag och troligtvis många med mig har som en kvarleva från 'tiden det begav sig' då?
Gäller inte den längre, eller gällde den aldrig?

Undrande - Olav

humongos

Veteran

<I>Jag sa att hela världs kartan blir dyr eftersom mundana kartan täcker en sjugondel så blir det tj ungefär 400 spänn</I>

Du driver med oss eller hur?

Largoi

Warrior
Du har nog kartan över Mundana världsdelen, eller vad den nu heter det finns en värld utanför den delen av Mundana.

Jag är gud

darkmoor

Veteran

Har det inte funnits en sådan att ladda ner från neogames hemsida tidigare. jag et att det inte finns nu, men jag har ett bestämt minne av att det funnits en världskarta som täckte hela världen attt ladda ner där tidigare.

[color:blue]Darkmoor</font color=blue> som inte kan uttrycka sig ordentligt(missförstå mig rätt!)

Ögat

Hero
det finns en värld utanför den delen av Mundana.

Jag trodde att det var just den världen diskussionen rörde sig om.

Olav - undrar fortfarande.

Virocon

Swordsman

Nä, en mer detaljerad karta av området precis väst om Sunariskogarna tyckte jag dock att jag såg där någonstans.

Ögat

Hero
sanning, broder

Du har så rätt så. Skönt att det finns någon annan som kommer ihåg hur det var.
Och det är naturligtvis denna jag menade och inte kartan som medföljer i mundana. Dessutom fanns det ett kort tag bilder på mundana från rymden. Även om de inte var mycket att ha, så var det lite kultigt.

mvh olav