Nekromanti Värme suger åsnearsel!

G

Guest

Guest
Håller med, det är mycket trevligare att ha skurit knäna blodiga genom att springa i en halvmeter snö med skare.

Men filtar kan vara bra nu på sommaren, frys en 2l flaska med vatten linda in den sedan har man lite kyla till när man ska sova eller liknande.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nja, jag är egentligen känsligare mot värme (jag svettas lättare än jag fryser) men som soldat tar jag värme före kyla alla gånger. Riktig kyla är en fiende värre än någon annan och jag hatar den av hela mitt hjärta.

Kyla är bara bättre när man har alternativet att gå in. Då är värme svårare att skyla sig mot.

- Vulf

Helmgast
Flytta till Alingsås!

Vi har tre sjöar som gränsar till själva staden och ett oräkneligt antal ute i kommunen, många av dem klart badvänliga. På vintern kan man om man har tur åka skridskor på sjöarna, men aldrig värma sig. Sommaren är helt enkelt bättre.

Marcus J

Hero
Word!

för när det är varmt så förvandlas mitt jobb från ett ganska slappt jobb till rena rama helvetet. Idag har jag arbetat arslet av mig medans svetten rann ner för det samma för den förträffliga summan av 412,50kr.

/Marcus som hatar sitt sommarjobb just nu, men den 25:te så blir det en annan min.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Pool och värmepump

Vet du, min sommar har blivit äckligt mycket drägligare sedan i Maj. Då installerades en värmepump i vårt hus... den värmepumpen har en fördel, den går att slås om till kylning och nu har jag drägliga 20 grader i huset. Om inte det förslår så drar jag snabbt av poolens plasttäcke, eftersom det efter tre års frånvaro av poolplats äntligen veranden på vilken den står är färdig så har jag en privat vattenpöl på 12 kubikmeter stående mindre än tio meter från huset. Alldeles utmärkt att slänga sig i... :gremsmile:

Yes, vad härligt det är att inte behöva vara avundsjuk på andra längre. :gremsmile:

Fast, jag har å andra sidan inte så mycket pengar att jag kan köpa glass... så lite avundsjuk måste jag vara.

För er som inte har ovan sagda finesser i huset finns ett par tips.
Bordsfläkten (eller Bordsfan som Krille uttryckte det vid ett tillfälle)
En lagom fuktad handduk, placera den i nacken, där den kyler av som mest.
Ensam hemma? Ha inga kläder på dig
Dra igen/ner rullgardiner och persienner för att minska strålningsvärmen in i rummet/rummen.
Drick!! Vatten i stora mängder.

Några tips från en med ett antal års vana av HETTA under högsommaren.

Lycka till och JA, ni får gärna komma på besök, bered er dock på A) uppe med tuppen (här purras det vid 6-7 bläcket) B) Toaletten erbjuder få finesser C) Huset är rena rama kaos

Ah, Värdshuset Rena Rama Kaos har öppet för semesterfirande rollspelare. Medtag, tärningar, penna, papper, sommarkläder, badkläder, handduk...
:gremsmile:
Värdshuset har förstklassig självservering...

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tala om för mig hur en grupp soldater klarar av 35 graders värme och berätta sedan hur de klarar av -15..... Jag tror i alla fall att det är lättare att överleva kylan, än värmen... men jag kan ha fel.

Problemet ligger i extremheten. 35 grader plus är för nära kroppens temperatur, avkylningen funkar dåligt... stora mängder vatten krävs etc. -15 kanske inte känns så extremt så här års, men jämför med vad vi normalt sett har i huset... just det. 20 + och det rör sig om 35 graders skillnad det också, åt motsatt håll. Nu vet jag inte riktigt var på tempskalan man bör lägga sig för att få motsatt effekt kontra + 35, men frågar vi termometern så kör vi med tiondelar för att hålla rätt på om du har feber... och de tiondelarna är ruggigt viktiga, för att inte tala om hela grader....

Fast... nu vet jag ju inte... det här är ju mest som jag svamlar och jag måste erkänna att jag överlevt fler köldgrader under dagar än vad jag har överlevt värmegrader.....

Nåväl... jag har det ju bra i alla fall. :gremsmile:

magoo

Hero
Som höggravid med en vecka kvar till bäbisdags vinner jag hata hettan-ligan. Förutom att jag väger 12 kilo mer än vad jag brukar ökar bäbisen kroppens effektivitet när det gäller att alstra värme så att jag numera skulle kunna ge halva Umeå fjärrvärme bara med min kropp.

SMHI utlovar kallare luft och regn men flyttar fram detta välsignade datum varje dag - nu hoppas jag på regn i morgon.

Positivt är att även pigmenteringen verkar öka med graviditeten så istället för likblek/rödrosa har jag numera en trevlig bronsfärgad ton som säkert skulle vara attraktiv om jag inte såg ut som en flodhäst.

/Magoo, dansar regndans

Foggmock

Myrmidon
Och folk tycker jag är konstig som var glad över att få göra gröntjänsten på vintern... jag säger bara.. tänk er att SPRINGA utomhus. I långbyxor och JACKA som är byggda för att klara ganska ordentlig kyla. Eller att sitta inne i vid skjutvallen, med värmande betonggolv och växthusliknande uppbyggnad...

Lättare att klä på sig om vintern... :gremlaugh:

Foggmock - pungsvett

Jaggernaut

Hero
Re: I västerbotten suger bara mygg [ant]

Jag har haft uppemot 30 grader i mitt rum de senaste dagarna. Värme inomhus suger verkligen :gremfrown:

/Jaggernaut drunknar nästan i sitt eget svett