Nekromanti Värsta coola monstret jag drömde om

Dilandau

Myrmidon
I natt jag drömde någonting jag aldrig drömt förrut...

I en liten by på landet bode en familj. En vanligt, alldaglig, landsortsfamilj som drev en bondgård. Pappa, mamma, två unga barn och kanske några hundrar som sprang som yrvänder över tomten. Grannsämjan var fantastiskt, och folket i de närliggande gårdarna hälsade ofta på varandra och hade kalas.

Lite Barnen i Bullebyn-idyll, helt enkelt.

Och så blev modern i familjen gravid igen. Alla blev jätteglada -- nu skulle Anton och Svea få den där lillebrorn/systern de ständigt tjatade om.

Men något var fel. Till en början var det bara småsaker, som att hundarna undvek den gravida mamman, att småbarnen hade mardrömmar, och att tre av kossorna dog oförklarligt. Men någon månad in i graviditeten började mamman förändras -- både fysiskt och psykiskt.

Hon blev argsinnt och våldsam. Svor och förbannade alla omkring sig. Hotade barnen och slog ihjäl en av hundarna med en spade. Samtidigt började kvinnan förvridas. Hennes ansikte blev allt mer omänskligt, hon blev större, starkare och började anta groteska proportioner.

För varje vecka som gick blev det bara värre. Pappan vågade inte längre sova i samma rum som henne, livrädd för att hon skulle göra något medan han sov. Till slut flyttade han in hos en granne med barnen.

När mitt drömjag anlände till byn "för att reda ut saker och ting", var mamman ett monster. Hon såg ut som bergstrollet i Sagan om Ringen, fast med en del chthulu-drag. Hon var stor coch muskulös, med slemmig grå hy. Hennes händer var enorma men hade bara tre långa fingrar. Hon satte skräck i hela byn, hade dödat nästan alla boskap och rövat bort och ätit upp en av granndöttrarna.

Exakt hur mitt drömjag hade tänkt lösa situationen fick jag aldrig reda på. Händelseförloppet avbröts lite när min kompis Olof, i drömmen, dök upp och skrek "DET HÄR ÄR PRECIS SOM I RIKET 2!!" :gremsmile:

Många frågor kvarstår: Varför blev mamman ett monster? Går det att göra henne normal igen? Hur besegrar man monstret? Vilka stats har hon?

Peace out,

Johan K

Gammal & dryg
Varför blev mamman ett monster?
Hon blev besatt av en gamal hederlig demon elelr nått liknande.
Mamman råkade snubbla över en mindre bra bok, en artefakt elelr nått sådant som hon på nått sätt råkade aktivera.
Att hon sedan råkade vara gravid gjorde det lättare att hon blev besatt.

Går det att göra henne normal igen? Hur besegrar man monstret?
Jorå, kalrt att det går att fixa till.
Kanske att man måste leta upp nån agammal bok + nått mer. Att man sedan xåå gör nån form av ritual av det hela. Hur svårt det ska vara vetta katten..

walium

Ganska töntig, faktiskt
Du verkar vara inne i värsta aktiva perioden nu, hur många trådar har du startat den senaste veckan egentligen? :gremlaugh:

"Varför blev mamman ett monster? Går det att göra henne normal igen? Hur besegrar man monstret? Vilka stats har hon? "

Det beror på vilka rollpersonerna är och vilken typ av äventyr det handlar om. En möjlighet är att man spelar den övriga familjen och då är kanske det nya barnet en oönskad parasit som förvrängt modern till oigenkännlighet. Kanske är det inte pappan som är den riktiga fadern utan en ond spegelpappa som vill bilda en egen familj genom att stjäla rollpersonernas mamma? I så fall måste rollpersonerna ta sig förbi monstermamman och in till spegelpappans förvrängda värld där han lever med sina tidigare försök att skapa en familj. Lyckas de stjäla hans onda hjärta så kan de sedan göra mamman bra igen. Skulle kunna bli ett intressant konventsscenario eller enkvällsgrej.

I ett annat scenario så har hela bygden blivit smittade av zombievirus och det är upp till de lokala hemvärnsgubbarna att skjuta sig genom sina forna grannar endaste beväpnade med gamla mausergevär och Olssons hembränt. En blandning mellan Åsa-Nisse och generisk zombiefilm.

Jag röstar för alternativ 1. :gremsmile:

Whizzman

Warrior
Re: Värsta coola monstret du drömde om

Varför blev mamman ett monster?
Ni vet Jesus?! Jo alltså han är ju guds son och hela det köret. Men tänk då om det skulle vara tvärsom? Tänk om den allestädes närvarande Djävulen himself, vår alldeles egen Anti-gud, skulle göra samma sak! :gremooo:

Men djävulens biomagiska gensammansättning är väldigt annorlunda gentemot människans och allt eftersom graviditeten fortskrider förvandlas den från början oskyldiga kvinnan till något hemskt, något som är obscent för själva mänskligheten!

Går det att göra henne normal igen? Hur besegrar man monstret?
Självklart går det att besegra "monstret", men det enda sättet är att få ut djävulsavkomman som gömmer sig inuti henne! Men hennes blotta närvaro sprider vansinne omkring sig eftersom hon trotsar alla lagar som vi byggt vårt samhälle på.

Vilka stats har hon?
Hennes tjocka hud gör det svårt att skada henne med vanliga vapen men slemmet som täcker hennes kropp härstammar från det mest brännbara stället någonsin och tar lätt eld om man ger sig fan på det! Hennes styrka och storlek ökar ju längre hon får gå fri och hon måste stoppas fort om inte hela bygden ska vara i fara.

Allt slutar med ett pseudopsykiskt skräckäventyr! :gremshocked:
Nu går jag och lägger mig...

olaberg

Hero
Mamman har legat med någon filur. Monster blir hon så länge hon inte erkänner sin otrohet.

Dilandau

Myrmidon
Du verkar vara inne i värsta aktiva perioden nu, hur många trådar har du startat den senaste veckan egentligen?
Jo... Och om jag känner mig själv rätt blir det snart "crash and burn" och jag försvinner från forumet i 6 månader. :gremsmile:

En möjlighet är att man spelar den övriga familjen
Det vore faktiskt riktigt roligt. Pappa och två barn mot monsterbyn! Har man fler spelare, kan ju någon spel grannfrun (som är kär i pappan). Eller varför inte... hunden!? Klart man kan ha en hund som rollperson.