Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Är det någon av er som försökt att "väva samman" två helt skilda spelvärldar? Jag har planer p åatt göra något i stil med detta. I min DoD-kamapnj som håller på just nu försigår det en hel del kring en gud. Själva klimaxet på ett äventyr blir då guden uppenbarar sig för rollpersonerna. Under detta möte ser de i gudens närhet andra suddiga människogestalter, vilka egentligen är en annan uppsättning rollpersoner.
Efter att detta är avslutat så kommer en naturlig paus i kampanjen, då jag i stället spelleder med den andra uppsättningen rollpersoner, vilka möter samma gud (som föregivet mänsklig uppdragsgivare under annat namn) och genomgår ett antal äventyr vilket kulminerar i att gudens natur avslöjas, i och med att rollpersonerna smyger fram bakom guden då denne kontaktar den andra världen, och alltså under några ögonblick kan se sina "alter egon" i en annan värld.
Vad tycker ni? Bra eller dåligt? Någon som försökt sig på något liknande?
Efter att detta är avslutat så kommer en naturlig paus i kampanjen, då jag i stället spelleder med den andra uppsättningen rollpersoner, vilka möter samma gud (som föregivet mänsklig uppdragsgivare under annat namn) och genomgår ett antal äventyr vilket kulminerar i att gudens natur avslöjas, i och med att rollpersonerna smyger fram bakom guden då denne kontaktar den andra världen, och alltså under några ögonblick kan se sina "alter egon" i en annan värld.
Vad tycker ni? Bra eller dåligt? Någon som försökt sig på något liknande?