Nekromanti Vår förstasida - förvirrande och rörig?

krank

Går ondskans ärenden
Re: Så här är det tänkt …

Arfert said:
..ja det är såklart rätt ordning (vilket jag vet efter att ha gjort hundratals webbplatser).

Först börja med vad man vill med sajten (och vad man ska kunna göra på resp sida), sedan göra en sitemap, sedan göra sidskisser..
Se där; jag som knappt gjort en enda hemsida professionellt (eller ja, 1-3 styckna då) är inte helt ute och cyklar ändå.

Men det är klart, Dante kanske gjort hela det jobbet redan, och bara råkat komma fram till en layout som i allt väsentligt ser ut som den vi har fast med en del grejer runtflyttade, bara?

//Krank, som inte vill göra Dante irriterad eller sur men som nog uppskattat en smula mer diskussion och arbete kring den nya designen

Arfert

Facit

krank said:
Men det är klart, Dante kanske gjort hela det jobbet redan, och bara råkat komma fram till en layout som i allt väsentligt ser ut som den vi har fast med en del grejer runtflyttade, bara?

//Krank, som inte vill göra Dante irriterad eller sur men som nog uppskattat en smula mer diskussion och arbete kring den nya designen
..jag har inte nån lust att trampa på någons tår bara, speciellt när folk jobbar gratis. Själv erbjöd jag mig att hjälpa till med sajten för tusen år sen (före Dantes tid, flera år sen), men då var folk så ointresserade att jag tappade sugen.

krank

Går ondskans ärenden

Arfert said:
..jag har inte nån lust att trampa på någons tår bara, speciellt när folk jobbar gratis. Själv erbjöd jag mig att hjälpa till med sajten för tusen år sen (före Dantes tid, flera år sen), men då var folk så ointresserade att jag tappade sugen.
Jag håller med. Samtidigt tycker jag att om det upplevs som ett problem så behöver det diskuteras; jag ska ju bara fingra på det rent tekniska men som användare vill jag att den här sidan ska vara inbjudande och fungerande.

Nå, nu ska jag sluta hacka; Dante har lovat att designen inte kommer vara det minsta rörig när den är klar, att det bara ser ut så för att allt ligger i lådor... Så jag får väl vänta tills den är klar, antar jag.

Med den här tråden ville jag mest ventilera lite frustration jag kände när vänner till mig skräms bort från forumet - eftersom det inte ser ut som ett forum.