Nekromanti Vår?

AEGIS PRIME

Swordsman
Är det fler än jag som börjar bli förbaskat less på snön. Det snöar utanför mitt kontor och jag är så less på vinter nu. Våren måste komma snart, GothCon är ett säkert vårtecken men det känns lite väl avlägset...

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag har varit less på snön och kylan nu in snart två månader. Snö borde bara få finnas från och med den 23 december till och med den 1 januari enligt mig, sen räcker det med snö och det kan få bli vår och sommar.

Johan K

Gammal & dryg
Jotack, ett parti vår vore ju föbanant najs måste jag ju säga. Så det vill jag mer än gjärna ha. Dock hoppas jag påa att väderet snyggar till sig fortare än fort, så jag kan börja använda shorts igen.

/ Johan K, som vanligtvis går shorts 8 månder av 12

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Krossandet av drömmar

Inte för att vara elak eller så men jag har hört rykten om att det kanske inte blir någon vår i år. Jag vet inte hur det skulle gå till men den som lever får se.

- Jocke, sprider lösa rykten.

Saxifrage

Hero

Möjligen är det en naturens respons på världens dummaste kommentar, ever: "jag gillar snö, bara den ligger kvar. Snöslask däremot är det värsta jag vet".

Well pucko, inget slask - ingen vår. Kanske har rikets idioter äntligen fått som de vill?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är man så vuxen att man har ett eget kontor...

...så kan man gott leva med lite snö också. :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se

Eftersom jag råkar tycka sådär så måste jag nu kalla dig för ett totalt rikspucko så att det jämnar ut sig. Det är inte när snön smälter bort helt och blir slask som är det sugiga. Det som suger är när snön smälter, blir slask, blir spåriga cykelvägar, fryser under natten, blir spårig isgata, repeterar detta en jävla massa gånger innan fanskapet smälter för sista gången som suger...

Alla årstider suger på sitt sätt, men våren är bäst så jag längtar som fan.

cogitare

Swashbuckler
Ja, jag satt och tittade ut genom fönstret här på kontoret igår och konstaterade med surmulen uppsyn att det snöade som aldrig förr.

Ett stycke vår beställd. Någon som kan leverera?

C.

Saxifrage

Hero

Tja, egentligen fattar jag väl vad folk menar (plastskalle! :gremwink:), fast det skadar aldrig att retas... Om inte annat för att provocera folk till större stringens i vardagen.

Men bara för att teoretisera: om slasket gav fasen i att frysa utan höll plusgrader även över natten, så att du slapp gå i fruset slask utan kunde gå i flytande (typ) slask för jämnan, skulle du fortfarande ogilla slask?

Och for the record, så har jag själv inte så mycket emot slask. Till skillnad från den förhatliga snömodden så går det bra att gå i slask utan att halka bakåt för varje steg, och det går även hyfsat att cykla om man har någorlunda breda däck och inte "slaskplanar". Att man blir lite blöt kan jag leva med, man drar ändå in mindre väta i lägenheten än i minusgrader (eftersom slasket går lättare att stampa av på hallmattan, till skillnad från den lömska snön som smiter in under dojorna som i en trojansk häst, för att sedan smälta till grusiga pölar precis där DN brukar landa). Slasket är vår vän.

Feuflux

omjonasson.se

:gremgrin:
I nuläget är jag helt nöjd om mina cykelvägar hålls rena och om det inte ramlar ner nederbörd i huvudet på mig under utomhustransporter. Men så är jag inomhusmänniska av stora mått.

Om slasken inte fryser så rensar cykeldäcken upp vägarna helt ok. Det är när det växlar mellan frys och tina som är en bitch.

Skönt att få ut lite aggretioner. :gremwink:

haltageten

Dum inuti huvudet

Alla årstider suger på sitt sätt, men våren är bäst så jag längtar som fan.

Våren suger, i alla fall i början då snön precis har försvunnit och det ligger drivor med grus (som fastnar under skorna) och hundbajs på gatorna.

- Jocke, som gillar sommar och höst.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Vaddå vår?

Vaddå vår? Passa på att njuta av vintern när den för en gångs skull är riktig. Vinter ska det vara fram till påsk, först sedan är det dags för vår. Basta.

Dewil