Nekromanti Våra färdiga rollspel

Mogger

Hipsteranka
Kan inte folk posta länkar till sina spel i den här tråden? De behöver alltså inte vara gratis utan det räcker med en länk som typ, den här:

http://jonasferry.com/roleplaying-games/one-can-have-her/

Vi har ju en massa spel som vi har gjort och jag börjar få svårt att hålla koll på alla.

Dessutom kan jag (nästan) garantera att jag kommer att köpa spelet, om jag inte redan har gjort det. :gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Millennium

Utöver de spel Martin länkade till har jag skrivit Millennium som finns här:

http://kaleidoskop.se/millennium/

Den version länken leder till kommer snart, eller i alla fall relativt snart, att ersättas med en nyare och bättre version.

/tobias

solvebring

Superhero
Re: Bortom_ Lögnens slöja

Mitt rollspel, Variation, (som just blev klart förövrigt) som söker fokus på berättande och samarbete, förenat med en glimt i ögat likväl som spänning finns här!

Mogger

Hipsteranka
Perfekt. Nu har jag beställt en drös spel från Lulu. Ska bli kul att läsa.

Så du har skrivit Tellus, Terje? Kul att veta. Då tänker jag läsa det nästa gång jag städar och hittar det. :gremsmile:

terje

xenomorf mystiker
Måns said:
Så du har skrivit Tellus, Terje? Kul att veta. Då tänker jag läsa det nästa gång jag städar och hittar det. :gremsmile:
Jo så är det. Men det där är ungdomssynder, idag är jag ju så hemskt mycket mer sofistikerad och avancerad... :gremsmile: :gremtongue:

Mogger

Hipsteranka
Idag landade Haragada och Berättelser från staden i brevlådan. Båda spelen ser väldigt snygga ut (var väldigt nyfiken på lulus bindning m.m.). Men Haragada (stavas det så?) var väldigt litet. :gremsmile:

En intressant iakttagelse är att båda spelen använder förbestämda stakes, något jag själv anser är för godtyckligt och som av Forgemaffian förkastas som missförstånd.

Men det är i princip allt jag läst än så länge. Återkommer säkert med fler synpunkter, beröm eller nått. :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances
Måns said:
Idag landade Haragada och Berättelser från staden i brevlådan. Båda spelen ser väldigt snygga ut (var väldigt nyfiken på lulus bindning m.m.). Men Haragada (stavas det så?) var väldigt litet. :gremsmile:
Jag gissar på att textmängden i alla fall är större i Haragada än i BfS. Vi täcker nämligen inte upp utrymmet med tomma tankekartor. :gremgrin: Näe. Men Haragada ska vara litet. Det var litet av ett experiment, med textmängd och med pocketformatet som sådant. Och det får sägas ha avgjort att vi inte ska göra något liknande i framtiden.

Måns said:
En intressant iakttagelse är att båda spelen använder förbestämda stakes, något jag själv anser är för godtyckligt och som av Forgemaffian förkastas som missförstånd.
Hur menar du? Jag är knappast någon expert på forgeteori.

Dimfrost

Special Circumstances
Nja. Formatet lämnar alldeles för litet utrymme för variation. Något roligare än en ren boktypografi är svår att åstadkomma. Dessutom har jag förstått att det inte riktigt ger intryck av att ge mycket innehåll för pengarna. Jag gillar möjligheten att ha ett rollspel i fickan, men det är inget vi planerar att testa igen inom den närmaste framtiden. Formatet begränsar ju också bilderna en del.

Dimfrost

Special Circumstances
Du behöver väl inget manus för att kunna slänga ihop en liten skiss? Formatet är 10,795 x 17,463 cm, standard amerikanskt pocketformat, och innermarginalen bör vara upp mot Haragadas 18 mm för att kompensera Lulus bindning. Buss på! :gremlaugh:

Arfert

Facit
det blir alltid bättre med skarp text och bilder... ananrs gör man bara "glädjeskisser" med lorem ipsum...

Dimfrost

Special Circumstances
Blir det? Det är inget jag själv har stött på alls, faktiskt. Hur kommer det sig?

Men jag skickar gärna över en bunt text och någon bild för att få se hur du skulle ta dig an det. :gremsmile: