Pool och värmepump
Vet du, min sommar har blivit äckligt mycket drägligare sedan i Maj. Då installerades en värmepump i vårt hus... den värmepumpen har en fördel, den går att slås om till kylning och nu har jag drägliga 20 grader i huset. Om inte det förslår så drar jag snabbt av poolens plasttäcke, eftersom det efter tre års frånvaro av poolplats äntligen veranden på vilken den står är färdig så har jag en privat vattenpöl på 12 kubikmeter stående mindre än tio meter från huset. Alldeles utmärkt att slänga sig i...
Yes, vad härligt det är att inte behöva vara avundsjuk på andra längre.
Fast, jag har å andra sidan inte så mycket pengar att jag kan köpa glass... så lite avundsjuk måste jag vara.
För er som inte har ovan sagda finesser i huset finns ett par tips.
Bordsfläkten (eller Bordsfan som Krille uttryckte det vid ett tillfälle)
En lagom fuktad handduk, placera den i nacken, där den kyler av som mest.
Ensam hemma? Ha inga kläder på dig
Dra igen/ner rullgardiner och persienner för att minska strålningsvärmen in i rummet/rummen.
Drick!! Vatten i stora mängder.
Några tips från en med ett antal års vana av HETTA under högsommaren.
Lycka till och JA, ni får gärna komma på besök, bered er dock på A) uppe med tuppen (här purras det vid 6-7 bläcket) B) Toaletten erbjuder få finesser C) Huset är rena rama kaos
Ah, Värdshuset Rena Rama Kaos har öppet för semesterfirande rollspelare. Medtag, tärningar, penna, papper, sommarkläder, badkläder, handduk...
Värdshuset har förstklassig självservering...