Nekromanti [V:tM]Nostalgi! Hjälp mig OPTA!!

God45

#PrayersForBahakan
RasmusL;n217200 said:
Jaaaa, om jag tar Brujah eller Toreador, smackar in mina tre disciplinpoäng i Presence, plockar maxflaws för totti 15 freebies, köper "Additional discipline" (från Giovanni chronicles?) för fem freebies och en plupp dementation för sju freebies så har jag tre freebies kvar att plocka Enchanting Voice och någon background! Låter ju kanon! Problemet blir att jag inte får maxa generation om jag ska ha en herd att tala om (annars blir det en kultledare utan kult och det känns ju lite trist) alternativt hoppa Enchanting Voice... Hmmm....
Du kan alltid skaffa dig en kult i spel... Spelar ni Camarilla hade jag tagit Generation för det är svårt att få. Är ni Sabbat dibbar man mer så då hade jag tagit en herd för det är roligare :)

God45

#PrayersForBahakan
Du kan alltid ta ett eller flaw också för extra poäng, då kan du skaffa båda :)

Wyldstorm

Swordsman
Hrm... Celerity är som sagt en given, generation nästa, obfuscate 2, mistform efter det, sen theft of vitae, sen... Tja, ta nån av de ovan.
Merits, ta iron will, maxa flaws.
Är spelledaren psykiskt skadad (och du med om du tar den, imho) ta age i black hand.. Absolut sämst balanserade merit'en i hela serien.

cogitare

Swashbuckler
I någon Toreador klanbok finns en variant på Iron Will som heter Blasé (eller något åt det hållet) om jag kommer ihåg rätt. Det gör dig immun mot Presence. Så med Iron Will och Blasé är din RP i det närmaste omöjlig att påverka med 'mind control'-discipliner. Sen finns det så klart saker som Dementation och säkert bloodline-discipliner men ändå...

Cog.

Recca

Femme Fatale
4 i vicissitude och 3 i serpentis och det du har kvar på celerity och kanske obfuscate. Dvs, du måste spela en caitiff. Vilket innebär dyrare krafter. Dock finns det merits som förvandlar disciplines till klan-disciplines. Kommer ej ihåg i vilken bok eller kostnad.

Presence är kung, som God45 skrev. Entrancement på 3 eller Majesty på 5. Dominate är förstås roligt också. Ventrue är lätt att spela och inte brutet heller som en caitiff blir.

Annars kan du ju försöka övertala SL om att få spela en blood brother hive. Typ 5 karaktärer med ett sinne.

True brujah är rätt fubbigt också har jag för mig.

Sen finns det en tremere path som är skitkul som heter Faux path eller liknande. På höga nivåer kan du kopiera alla disciplines i spelet, men det är illusioner... Vilket bryter spelet på ett väldigt spännande sätt. Du kan t.ex. göra dig osynlig om du lyckas, vilket får alla att tro att du har obfuscate, men egentligen så... är du inte osynlig. Hur funkar det? Ingen jävla aning.