Föreningen WRNU och Mukwa presenterar:
Varulv 2089 - Ett mutantlir i en mörk framtid (Runda 1)
Denna runda slutar på onsdag kl 21:00!
Regler
<ul style="list-style-type: disc">[*]Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.[*]Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.[*]Det är förbjudet att editera inlägg.[*]Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående)[*]Oavsett om det kommer ett STOPP-inlägg efter avslutad dagrunda eller inte får ni inte posta något efter sluttiden (om ni går över tiden med nån minut är det inte hela världen, men försök följa det här). Rundorna börjar och slutar på onsdagar och söndagar.[*]Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.[*]Varje runda består av en dagfas och en nattfas.[*]Dagfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Röstning - I dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar)
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Tidsstopp – Det sista som händer i dagfasen är att jag postar ett STOPP-inlägg. Ingen får posta någonting efter det i tråden. Vänta istället på att en ny tråd postas.[*]Nattfasen:
Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
Förmågor används – De förmågor som meddelats i dagfasen används i nattfasen. I vilken ordning de används är hemligt.[*]Vinstvillkor: Byn vinner om alla varulvar slås ut. Varulvarna vinner om det inte finns något sätt för byn att vinna på (vid lika vinner alltså Varulvarna). Eventuella övriga vinstvillkor står i era Roll-pm[/list]
Världen Om du vill ha koll på fluffet. Ej nödvändig läsning
Alla har en Klass Bra att läsa
Alla har ett Yrke Bra att läsa
Förmågor? Ja, klicka du
Exempelroll Bra att läsa
Uppdraget Inget krav, men här är äventyret
Kvar i spel:
!Paxen
Andersson
Brynolf
Konrad Konvalj
Korpen
Möller
Recca
Sapient
Spider Jerusalem
Vicotnik
Vimes
Xyas
Varulv 2089 - Ett mutantlir i en mörk framtid (Runda 1)
Denna runda slutar på onsdag kl 21:00!
Regler
<ul style="list-style-type: disc">[*]Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.[*]Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.[*]Det är förbjudet att editera inlägg.[*]Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående)[*]Oavsett om det kommer ett STOPP-inlägg efter avslutad dagrunda eller inte får ni inte posta något efter sluttiden (om ni går över tiden med nån minut är det inte hela världen, men försök följa det här). Rundorna börjar och slutar på onsdagar och söndagar.[*]Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.[*]Varje runda består av en dagfas och en nattfas.[*]Dagfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Röstning - I dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar)
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Tidsstopp – Det sista som händer i dagfasen är att jag postar ett STOPP-inlägg. Ingen får posta någonting efter det i tråden. Vänta istället på att en ny tråd postas.[*]Nattfasen:
Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
Förmågor används – De förmågor som meddelats i dagfasen används i nattfasen. I vilken ordning de används är hemligt.[*]Vinstvillkor: Byn vinner om alla varulvar slås ut. Varulvarna vinner om det inte finns något sätt för byn att vinna på (vid lika vinner alltså Varulvarna). Eventuella övriga vinstvillkor står i era Roll-pm[/list]
Världen Om du vill ha koll på fluffet. Ej nödvändig läsning
Den stora staden. De oändliga korridorerna av tvärgator som korsar de gigantiska interstradorna bland ett hav av fyrkantiga, tråkiga byggnadskomplex i betong och syntiplax. Så stort, men ändå för litet för att rymma den växande befolkningen. Staden har expanderat åt alla håll. Det finns ljusskygga invånare flera nivåer under markplan, megakoncernernas företagstoppar huserar hundratals meter ovanför. Även befolkningen har förändrats. I staden florerar människoliknande robotar, både fysiskt och mentalt muterade människor, replikanter med skräddarsytt DNA och de cybernetiskt förstärkta människorna.
Muterade människor med varierande utseende från slemmiga varbölder till grön hy kan ses ta hand om farliga restavfall i slumkvarteren på de lägre nivåerna, men allt som oftast har de inte getts chansen att visa sin duglighet på den lagliga sidan av staden utan tvingat ägna sig åt allehanda kriminella aktiviteter. Ofta fysiskt starka och tåliga med mutationer av varierande användningsmöjlighet är stereotypbilden av mutanter. I zonerna är det inte ovanligt att även djuren är muterade.
Mentalt muterade människor har oftast lättare att smälta in, då det inte finns några fysiska drag som utmärker dem från människorna. Bland människorna är de dock egentligen inte välkomna då folk vanligtvis är oerhört rädda för dessa så kallade PSI-mutanter och deras psioniska krafter. Även om PSI-mutanter är ovanliga består siffrorna av ett stort mörkertal. Endast ett fåtal högt uppsatta har vågat offentliggöra sina krafter, de flesta vågar inte på grund av de lynchmobbar som skulle bildas.
Robotar hör till vardagen i staden, men det är ganska få robotar som inte går att särskilja från människor. Dessa robotar av märket CSD (Calvin Standard Droid) är extremt dyra att tillverka, varför det inte finns särskilt många i omlopp. De är dessutom strikt vapenklassade och samtliga ägare till en CSD måste registrera sitt innehav eller dömas för olaga vapeninnehav och riskerar att tillbringa alldeles för lång tid i ett av stadens livsfarliga Rehabiliteringsblock.
En annan anledning till att de människoliknande robotarna är ovanliga i staden är för att de har fått konkurrens av de tämligen nya replikanterna. Klonade människor med perfekt arvsmassa och genbank för de arbetsuppgifter de är skapade för att utföra. Många avskyr replikantanläggningarna och anser det vara moraliskt fel att avla och föda upp människor, medan andra accepterar verkligheten och ser nyttan med dem.
Inte ens människorna är sig riktigt lika. Deras genpool har inte förändrats mer än att någon immunitet har kommit och gått. Vissa människor har valt eller tvingats av sina arbetsgivare att operera in cybernetiska förstärkningar i kroppen. Dessa kan vara allt möjligt från vanligare kosmetisk kirurgi till avancerade datorer och ögon med Infraröd kamera.
Bortanför cityblocken och kranssektorerna ligger tunga industrier och odlingsdistrikt som sträcker sig tiotals mil mellan de inre sektorerna och de försvarsverk som byggts för att hålla ovälkomna ute, men också för att hålla befolkningen innanför. Det som finns utanför megastäderna är näst intill outforskad mark för stadsbor.
Det till synes oändliga skymningslandet. På många delar helt obeboeligt för människor och andra varelser vars gener inte har följt den snabba utvecklingen. Skymningslandet skapades till följd av farliga biokemikalier, kärnvapenspetsar, sjukdomar och naturexploatering. Ingenting är sig likt. Klimat, växtlighet och djurrike har genomgått starka förändringar och jordens invånare vet inte längre vad de har att vänta av en vistelse utanför städerna.
Er resa kommer att ta er genom stadens städade och välordnade distrikt i ett av de finare administrationsblocken till de lägre nivåerna under markplan. För vissa kommer denna resa kanske innebära en permanent vistelse i något av stadens värsta rehabiliteringsblock, eller helt enkelt en mer skonsam död. Andra kommer ha tagit möjligheten till temporär rikedom och förströelse i något av de rekreationsblock som staden erbjuder som mer eller mindre enda underhållning.
Muterade människor med varierande utseende från slemmiga varbölder till grön hy kan ses ta hand om farliga restavfall i slumkvarteren på de lägre nivåerna, men allt som oftast har de inte getts chansen att visa sin duglighet på den lagliga sidan av staden utan tvingat ägna sig åt allehanda kriminella aktiviteter. Ofta fysiskt starka och tåliga med mutationer av varierande användningsmöjlighet är stereotypbilden av mutanter. I zonerna är det inte ovanligt att även djuren är muterade.
Mentalt muterade människor har oftast lättare att smälta in, då det inte finns några fysiska drag som utmärker dem från människorna. Bland människorna är de dock egentligen inte välkomna då folk vanligtvis är oerhört rädda för dessa så kallade PSI-mutanter och deras psioniska krafter. Även om PSI-mutanter är ovanliga består siffrorna av ett stort mörkertal. Endast ett fåtal högt uppsatta har vågat offentliggöra sina krafter, de flesta vågar inte på grund av de lynchmobbar som skulle bildas.
Robotar hör till vardagen i staden, men det är ganska få robotar som inte går att särskilja från människor. Dessa robotar av märket CSD (Calvin Standard Droid) är extremt dyra att tillverka, varför det inte finns särskilt många i omlopp. De är dessutom strikt vapenklassade och samtliga ägare till en CSD måste registrera sitt innehav eller dömas för olaga vapeninnehav och riskerar att tillbringa alldeles för lång tid i ett av stadens livsfarliga Rehabiliteringsblock.
En annan anledning till att de människoliknande robotarna är ovanliga i staden är för att de har fått konkurrens av de tämligen nya replikanterna. Klonade människor med perfekt arvsmassa och genbank för de arbetsuppgifter de är skapade för att utföra. Många avskyr replikantanläggningarna och anser det vara moraliskt fel att avla och föda upp människor, medan andra accepterar verkligheten och ser nyttan med dem.
Inte ens människorna är sig riktigt lika. Deras genpool har inte förändrats mer än att någon immunitet har kommit och gått. Vissa människor har valt eller tvingats av sina arbetsgivare att operera in cybernetiska förstärkningar i kroppen. Dessa kan vara allt möjligt från vanligare kosmetisk kirurgi till avancerade datorer och ögon med Infraröd kamera.
Bortanför cityblocken och kranssektorerna ligger tunga industrier och odlingsdistrikt som sträcker sig tiotals mil mellan de inre sektorerna och de försvarsverk som byggts för att hålla ovälkomna ute, men också för att hålla befolkningen innanför. Det som finns utanför megastäderna är näst intill outforskad mark för stadsbor.
Det till synes oändliga skymningslandet. På många delar helt obeboeligt för människor och andra varelser vars gener inte har följt den snabba utvecklingen. Skymningslandet skapades till följd av farliga biokemikalier, kärnvapenspetsar, sjukdomar och naturexploatering. Ingenting är sig likt. Klimat, växtlighet och djurrike har genomgått starka förändringar och jordens invånare vet inte längre vad de har att vänta av en vistelse utanför städerna.
Er resa kommer att ta er genom stadens städade och välordnade distrikt i ett av de finare administrationsblocken till de lägre nivåerna under markplan. För vissa kommer denna resa kanske innebära en permanent vistelse i något av stadens värsta rehabiliteringsblock, eller helt enkelt en mer skonsam död. Andra kommer ha tagit möjligheten till temporär rikedom och förströelse i något av de rekreationsblock som staden erbjuder som mer eller mindre enda underhållning.
I Mutant 2089 finns dessa Klasser:
NOM – Normala människor
MUT – Fysiskt muterade människor och djur
PSI – Mentalt muterade människor
ROB – Robotar
REP – Replikant (mänsklig klon med skräddarsytt DNA) I det här spelet är alla replikanter varulvar
NOM – Normala människor
MUT – Fysiskt muterade människor och djur
PSI – Mentalt muterade människor
ROB – Robotar
REP – Replikant (mänsklig klon med skräddarsytt DNA) I det här spelet är alla replikanter varulvar
I Mutant 2089 finns dessa yrkeskategorier:
BRAT – Gatubarn
KRIM – Kriminell
MERC – Legoknekt, från engelskans ’Mercenary’.
MPOL – Metropolis, stadens polis
SVOT – Privat polisiär insatsstyrka som står för Speciella Vapen Och Tekniker
KORP – Tekniker. KORP: eg korporationsanställd, men syftar numera på en tekniker
MUD – Reporter. från engelskans ’Mud-raker’ dvs grävande undercover-journalistik
ZIGGY – Benämningen på någon som vanligtvis lever i Skymningszonen
BRAT – Gatubarn
KRIM – Kriminell
MERC – Legoknekt, från engelskans ’Mercenary’.
MPOL – Metropolis, stadens polis
SVOT – Privat polisiär insatsstyrka som står för Speciella Vapen Och Tekniker
KORP – Tekniker. KORP: eg korporationsanställd, men syftar numera på en tekniker
MUD – Reporter. från engelskans ’Mud-raker’ dvs grävande undercover-journalistik
ZIGGY – Benämningen på någon som vanligtvis lever i Skymningszonen
Cybernetik, mentala och fysiska mutationer, robotteknik, vapen, droger, information…
Uppdragsgivare: Sieger-Bauhaus (bybo)
Klass: NOM (Normal människa)
Yrke: STUDERANDE (Lärarstuderande)
Klicka: Du har en gedigen erfarenhet av att klicka på knappar det står ”Visa dolt innehåll” på. Du kan se dold information i inlägg på wrnu.
Klass: NOM (Normal människa)
Yrke: STUDERANDE (Lärarstuderande)
Klicka: Du har en gedigen erfarenhet av att klicka på knappar det står ”Visa dolt innehåll” på. Du kan se dold information i inlägg på wrnu.
Ni är anlitade av megakorporationen Sieger-Bauhaus, en av de sju korporationerna som tillsammans bildar Berlins största maktfaktor – Kartellen Neue Hansa. Kartellens svurne fiende är brottssyndikatet Firman. Firman är en mäktig aktör på den finansiella marknaden i Berlin och är mästare att infiltrera stadens och Kartellens samtliga organ. Denna gång tycks Neue Hansas replikant-industri vara hotad av Firmans illegala replikant-anläggningar som dumpar marknadspriserna och ger Hansan dåligt rykte. Ert uppdrag är att finna dessa illegala replikanter och avlägsna dem så fort som möjligt. Problemet är att Firman tycks ha infiltrerat även er grupp. Hittar ni några replikanter i de egna leden kan ni vara säkra på att de tillhör Firman, eftersom Hansan sätter högre värde i sina egna replikanter än i er. Firmans hantlangare kan dock dölja sig bland vem som helst och det är inte nödvändigtvis bara replikanter ni har att göra med.
Sieger-Bauhaus verkar vara angelägna om att hitta replikanterna så fort som möjligt och anledningen är att det ryktas om att replikanterna tas in genom Unterstadt. Unterstadt är de skitiga och mörka våningsplanen under markplan i citysektorerna och kranssektorerna. Sieger-Bauhaus egna block är beläget i Sektor M1: Altstadt och kan skryta med sina 70 våningsplan (ca 1050 m högt), och ca 20 våningsplan kopplade till Unterstadt. Det är dit er uppdragsgivare vill att ni ska bege er.
Om ni ska kunna tillintetgöra replikanterna kan ni dock inte ha infiltratörer som rapporterar varje steg ni tar så nära inpå. Den bästa lösningen på ert problem är att under färden försöka skaka av er dem. Detta gör ni genom att rösta ut dem ni anser vara mest sannolika som Firmans lakejer. Kommer ni återskapa Sieger-Bauhaus förtroende i Neue Hansa eller kommer Firman att ta ett stadigare grepp om replikantmarknaden?
Sieger-Bauhaus verkar vara angelägna om att hitta replikanterna så fort som möjligt och anledningen är att det ryktas om att replikanterna tas in genom Unterstadt. Unterstadt är de skitiga och mörka våningsplanen under markplan i citysektorerna och kranssektorerna. Sieger-Bauhaus egna block är beläget i Sektor M1: Altstadt och kan skryta med sina 70 våningsplan (ca 1050 m högt), och ca 20 våningsplan kopplade till Unterstadt. Det är dit er uppdragsgivare vill att ni ska bege er.
Om ni ska kunna tillintetgöra replikanterna kan ni dock inte ha infiltratörer som rapporterar varje steg ni tar så nära inpå. Den bästa lösningen på ert problem är att under färden försöka skaka av er dem. Detta gör ni genom att rösta ut dem ni anser vara mest sannolika som Firmans lakejer. Kommer ni återskapa Sieger-Bauhaus förtroende i Neue Hansa eller kommer Firman att ta ett stadigare grepp om replikantmarknaden?
!Paxen
Andersson
Brynolf
Konrad Konvalj
Korpen
Möller
Recca
Sapient
Spider Jerusalem
Vicotnik
Vimes
Xyas