Nekromanti V2089 (Runda 1)

Brynolf

Dum fan
Re: Hell, it's about time!

Möller said:
unfair? Va fan!?

Nu sover jag tydligen. Det är ju Vimes som skrev listan. Sorry.

Nåja.
Hur gör du quotes egentligen?

Recca

Femme Fatale

Antagligen gör han så att han väljer "svara på meddelande" sen copy-pastar han det han vill svara på och sätter quote från menyn och så fyller han i namnet själv. Jag gör alltid så med långa meddelanden för det är så jobbigt om man vill kommentera delar ur meddelandet att sitta och söka i texten och klippa och klistra quotes.

Möller

Hubert Hortlax

Recca said:
Antagligen gör han så att han väljer "svara på meddelande" sen copy-pastar han det han vill svara på och sätter quote från menyn och så fyller han i namnet själv. Jag gör alltid så med långa meddelanden för det är så jobbigt om man vill kommentera delar ur meddelandet att sitta och söka i texten och klippa och klistra quotes.
Ja, precis. Skriver <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" ><pre>
unfair said:
</pre></div></div>.

Mycket dum blunder. Allt jag kan säga till mitt försvar är att Vimes nyligen bytt till avatar lika grå som unfairs. Sorry.

Recca

Femme Fatale
Bara så ni vet så har jag haft min första burst of energy. Jag återkommer lite senare eftersom min kille vill ha lite uppmärksamhet just nu. :gremsmile:

Men eftersom ingen hoppat på mitt drev mot K.K (som ändå fortsatt har ett minus i min anteckningsbok) medan Brynolf, bakis eller ej, uttryckt sig nog så weird så byter jag min röst till den senare.

Röst: Brynolf

Brynolf

Dum fan
Recca said:
Vi vet att K.K är en av de mest drivande personligheterna, han har varit inloggad två gånger på morgonen utan att reagera på att ulvspelet startat. Vimes varnar om att K.K är en farlig ulv medan han skriver att jag å andra sidan är en ganska dålig ulv. Då drevar du hellre mot mig ändå när du har de alternativen å välja mellan.
Du lurade mig i Mos Mosel-liret så jag tycker inte du är en dålig ulv. Och det finns gott om spelare som kan vara "farliga ulvar". De här första rösterna har man ändå inget att gå på, så det blir rätt random. Nu ska vi bara börja dreva lite så vi får igång outningarna och då kan vi börja med dig likaväl som någon annan. Rösta gärna på mig i stället om ni tycker jag verkar mer suspekt och borde börja outa.

Vimes

Sillkung

lulz @ Möller (som f.ö. har helt rätt angående både mig och Vico i sitt inlägg)

Sen, två saker angående informationen:
1. Förmåga är också en variabel att nita ulvar på. Alltså: klass, yrke OCH förmåga.
2. Jag är inte alls övertygad om att en "kontrollerad outning av klass" är det bästa.

Jag förordar i vanlig ordning att den som drevas själv väljer vad denne vill outa. Och motivera det. Låt ulvarna svettas!

Vimes

Sillkung
Recca said:
Brynolf, bakis eller ej, uttryckt sig nog så weird så byter jag min röst till den senare.

Drev vare här!

Röst: Brynolf - motivering: ingen alls egentligen. Han har varit bra som ulv de två senaste partierna (i Ankeborgsspelet var han jävligt bra till och med), så det känns inte fle att börja där.

Brynolf

Dum fan

Vimes said:
Förmåga är också en variabel att nita ulvar på. Alltså: klass, yrke OCH förmåga.
Mjo, fast aktiva förmågor som powerroller vill vi ju inte hetsa fram. Info-förmågor är så klart ok.

Jag är inte alls övertygad om att en "kontrollerad outning av klass" är det bästa.
Det tror jag. Replikanterna har helt klart större skäl att ljuga om sin klass. Och innan någon gått ut med eventuellt info om hur många det finns av varje ras gör vi det ju väldigt knepigt för dem och kan förhoppningsvis avgränsa oss till en rasgruppering där vi vet att någon ljuger.

Drev vare här!
Då har jag tre röster på mig. Fattar egentligen inte varför jag skulle sitta och invänta fler och slösa tid. Min klass är NOM. Och motiveringen till varför jag outar klass har ni ju ovan.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ohh var roligt... kommer hem efter träningen och upptäcker till min glädje att varulsspelet är igång :gremsmile: Håller på och läser in mig på vad som har sagt så här långt.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vimes said:
Jag förordar i vanlig ordning att den som drevas själv väljer vad denne vill outa. Och motivera det. Låt ulvarna svettas!
Detta ställer jag mig helt bakom. Då detta ger oss mer information om hur personen tänker och resonerar. Bestämmer vi en variabel att outa så ger det oss betydligt mindre information eftersom man då inte behöver motivera sig till varför man valde variablen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Vimes said:
Recca said:
Brynolf, bakis eller ej, uttryckt sig nog så weird så byter jag min röst till den senare.

Drev vare här!

Röst: Brynolf - motivering: ingen alls egentligen. Han har varit bra som ulv de två senaste partierna (i Ankeborgsspelet var han jävligt bra till och med), så det känns inte fle att börja där.
Jag håller inte med om att Brynolf spelade bra som ulv i ankeborg, han hade bara tur att han hade sin förmåga som gav omvänt resultat när han siades. Hade han inte siats som grön hade han åkt betydligt tidigare enligt min mig. Då han släppte ifrån sig flertal skumtels men överlevde tack vare siandet.

Möller

Hubert Hortlax

Vimes said:
Jag är inte alls övertygad om att en "kontrollerad outning av klass" är det bästa.
Jag har kanske missat något, men jag hittar inte att någon föreslår kontrollerad outning av specifikt klass. Tog du bara klass ur luften och kunde lika gärna ha sagt yrke?

För om du gjorde det tycker jag Brynolfs motivering blir tunnare.

Vicotnik

Den onde
Staff member
!Paxen said:
Hmm, frågan är om vi har en tredje faktion. Det kan orsaka trubbel för oss, men det är iaf bättre att låta ulven försöka reda ut det.
Samma visa varje gång... det finns alltid någon som ska dra upp DTF. Skjut skiten i sank och låt ulvarna oroa sig över DTF. En normal DTF har samma vinstvilkor som byn, men oftast med en liten tvist något som DTF måste uppfylla för att få vara med och vinna. Så lägg inte fokus och energi på DTF om den nu ens existerar utan på våra fiender, ulvarna.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag tänker hänga på !Paxen mot Recca.

Röst: Recca

Och jag skulle vill ha en motivering från dig till varför Möller är ett bättre altenativ att rösta på än dig.

Xyas

Swashbuckler
Puh, mycket att läsa.

Både Brynolf och Möller är spelare jag har haft svårt att bilda mig en uppfattning om, och Brynolf har redan outat så

Röst: Möller

Sapient

Swashbuckler

Kommer först in med en varulvs-CV:
Har spelat liknande spel-varianter IRL ett par ggr tidigare, men aldrig så här. Är alltså i princip nybörjare.

Med det sagt, hoppas detta ska bli så kul som det alltid verkat att följa trådarna.

Försöker alltid vara logisk, så jag tror min spelstil kommer att vara resonerande snarare än intuitiv eller aggressiv. (Kan också påverkas av nybörjar-vaksamhet och sånt...)

Xyas

Swashbuckler

Vimes said:
Varulvs-CV?
Har en spelstil som har gått på tvärs med flera andra de senaste spelen, inte minst med Vimes, men jag trivs med den och den har tillåtit mig att identifiera flera varulvar. Så uppmaningar om att spela specifikt si eller så (som jag fått i alla de senaste spelen) kommer respektfullt att ignoreras. Inget illa menat.

Gillar att ta risker och gå på magkänsla.

Sapient

Swashbuckler
Okej, så till spelandet...

Jag noterar att Brynolf röstade på Recca inledningsvis. Och det gör även Vicotnik.

Brynolf har outat NOM som klass. Bra.

Xyas hugger mot Möller, men eftersom Recca redan har två röster hänger jag på det begynnande drevet...

Röst: Recca

(Enda motiveringen är alltså lägga en röst där den gör nytta tidigt.)

Möller

Hubert Hortlax

För att förtydliga, det är dethär jag inte förstår:

Brynolf said:
Replikanterna har helt klart större skäl att ljuga om sin klass.
Större skäl än vad/vilka? Varför snackar vi (Brynolf och Vimes, typ) bara klass och inte yrke? Vad har jag missat?

Alltså, Brynolf tror att det är bra med snabb outning av klass för att ulvarna måste ljuga. Men varför väljer han just klass? Han har inte givit någon motivering för det. För mig betyder det att Brynolf slingrar sig och försöker komma billigt undan. Jag tänker inte flytta min röst än.