Nekromanti V2089 (Runda 1)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Rösträkning på begäran.

Spider Jerusalem said:
Har inte tittat igenom alla outningar och jämfört dom emot den här listan, men det jag ko på direkt var sapients missade tillägg till den då den inte var uppdaterad med det.
Tänkte mest på att ni höll på att sammanställa en lista och att du surrat om både Sapient och !Paxen tidigare, men missat !Paxens outning.

Kikar du på ditt inlägg som är postar Idag 08:24 AM så har du !Paxens outande rätt nära och det är rätt svårt att missa. Speciellt om man pysslar med sammanställningar. Känns som att det gick lite fort där och det sticker lite i ögonen på mig.

Vimes

Sillkung

Röst: Brynolf - förklara dig!

Nä, men, dude, vi hade tänkt att hänga dig. Trots att du outat både yrke och klass, har du något att säga som gör att vi inte hänger dig? Var lite konstruktiv nu, för det du gjort i spelet är detta:
1. Outat både yrke och klass
2. Försvarat att du outat både yrke och klass
Det behöver komma fram något annat från dig nu.

Xyas

Swashbuckler

xyas said:
Eh? Kan inte sæga att jag ær nøjd
Nej jag ær inte ett dugg nøjd.

Røst: Vimes

Din spelstil ær skum, ditt engagemang halvt och dina outningar sena och klena.

Så det så.

Xyas

Swashbuckler

Och att Brymolf ær sjælvklart skum håller jag inte heller med om.

Kænner mig vældigt motvalls just nu :gremtongue:

Vimes

Sillkung

Nä, xyas, ska du vara med och spela får du faktiskt skriva ordentliga inlägg.

Börja med att försöka förhålla dig till det som händer på planen på ett sätt som det finns anledning för oss andra att bry sig om.

1. Varför är jag skum? Ska du dreva mig får du väl göra en ordentlig argumentering mot att jag inte spelar som jag brukar i frösta rundan.

2. Varför är Brynolf inte skum? Det finns vissa saker som vi framlagt emot honom, finner du det nödvändigt att säga emot får du argumentera för dina åsikter också.

Vimes

Sillkung

För övrigt känner jag sådär inför Spider Jerusalem. Han säger att hans förmåga är kopplad till ROB/SVOT (som kombo om jag uppfattade det rätt), och det faller ju väl in i det mesta. Problemet är ju bara att just den förklaringen (till hans slumpoutning) hade spekulerats fram av Möller i tråden innan Spider själv presenterar den. Det gör att jag inte känner mig helt trygg i att lita på det.

Xyas

Swashbuckler

Vimes said:
1. Varför är jag skum? Ska du dreva mig får du väl göra en ordentlig argumentering mot att jag inte spelar som jag brukar i frösta rundan.
Tycker jag inte. Det argumentet duger alldeles utmærkt i nulæget. Varfør hade du inget att sæga alls nær de førsta røsterna lades på dig (jag och konrad). Du totalignorerade det. Dina outningar har varit sjukt safe och dnia spekulationer om spelets uppbyggnad uppenbara.

Du sticker helt enkelt inte ut ett dugg i denna rundan. Och det ær inte Vimes.

Vimes said:
2. Varför är Brynolf inte skum? Det finns vissa saker som vi framlagt emot honom, finner du det nödvändigt att säga emot får du argumentera för dina åsikter också.
Det enda jag ser ær "han spelar inte så bra som han borde", dvs samma argument som jag har mot dig. Du får gærna føklara varfør han ær så sjælvklart mcyket mer misstænkt æn någon annan.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Vimes said:
För övrigt känner jag sådär inför Spider Jerusalem. Han säger att hans förmåga är kopplad till ROB/SVOT (som kombo om jag uppfattade det rätt), och det faller ju väl in i det mesta. Problemet är ju bara att just den förklaringen (till hans slumpoutning) hade spekulerats fram av Möller i tråden innan Spider själv presenterar den. Det gör att jag inte känner mig helt trygg i att lita på det.
Det stämmer inte.

Spider Jerusalem said:
Jag föredrar att få sitta och fundera och analysera och av det bygga analyser och därefter skriva men då jag fick "flack" för att jag ville vänta till efter lunch så fick ni en outning av mig.

Den enda fördelen med Klass/Yrken jag kan se är att om man har båda så finns det en möjlighet att det kan spela roll för powerroller men lika stor att det inte gör det.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
Vimes said:
Det stämmer inte.

Spider Jerusalem said:
Jag föredrar att få sitta och fundera och analysera och av det bygga analyser och därefter skriva men då jag fick "flack" för att jag ville vänta till efter lunch så fick ni en outning av mig.

Den enda fördelen med Klass/Yrken jag kan se är att om man har båda så finns det en möjlighet att det kan spela roll för powerroller men lika stor att det inte gör det.
Sida 11 #771826 - Igår 10:50 AM

Det var en tanke som jag skrev innan Möller.

Vimes

Sillkung

xyas said:
Tycker jag inte. Det argumentet duger alldeles utmærkt i nulæget. Varfør hade du inget att sæga alls nær de førsta røsterna lades på dig (jag och konrad). Du totalignorerade det. Dina outningar har varit sjukt safe och dnia spekulationer om spelets uppbyggnad uppenbara.
Jag skiter väl i era röster, jag outar när jag finner det lämpligt. Grejen är, som jag skrivit, att jag har en roll som är kopplad till någon annans roll. Är kopplingen bybo - varulv, vore det väldigt olyckligt om varulvarna kunde deducera vilken roll jag har. Alltså har jag outat safe. Jag börjar dock mer och mer misstänka (efter den senaste vändans outningar) att kopplingen är bybo - bybo, vilket gjorde att jag tyckte att det var riskfritt att gå ut med att jag var NOM. Jag har brödsmulat min roll tillräckligt anser jag, och kommer fortsätta att avgöra själv när det är värt att outa något, helt oaktat spridda skurar av röster.

Jag anser inte att mina spekulationer om spelets uppbggnad är uppenbara. Även om det jag skrev lite här ovanför väl har flutit runt som en halvt forumlerad teori ett tag. Dock signalerar mitt inlägg om uppbyggnaden en formulerad teori som jag för tillfället håller som mest sannolik.

Jag anser vidare att jag är en av få som har gjort relevanta analyser av folks outningsmotiveringar.

Sen är det sant att jag inte drivit på kring misstankar. Men ärligt talat, det är första rundan, det finns inte så värst mycket att göra där. Och om du tittar på hur jag spelat tidigare så är det nog ett ganska tydligt möster i mitt spel. Jag menar, jag är lika lost som alla andra, det är för tidigt att säga något vettigt. Ingen har scumtellat som Lukas gjorde i Ankeborg eller Vico i Supernaturalgate. Och just av den anledningen anser jag att det vore en dumhet att rösta ut Andersson, låt honom bli SLdödad och låt oss göra en riktig utröstning så kan vi börja jobba på allvar nästa runda.

Vimes

Sillkung

Dr.Sunggles said:
Menar du att det här säger att din förmåga är en produkt av kombinationen ROB/SVOT? Jag har tolkat dig ganska välvilligt genom spelet, men det här ser jag inte alls.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Vimes said:
Dr.Sunggles said:
Menar du att det här säger att din förmåga är en produkt av kombinationen ROB/SVOT? Jag har tolkat dig ganska välvilligt genom spelet, men det här ser jag inte alls.
Jag tolkar min förmåga som en kombination av min klass och yrke. Och det gjorde jag så också. Det jag försökte säga vara att sannolikheten om man har både klass och yrke att man har lättare att deducera vad folk har för förmågor. Men så behöver inte vara för alla men i mitt fall är det så.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Av dessa 5 kan då jag göra mig en lista rätt snabbt.

1. Brynolf, mest suspekt
Jupp kan bara instämma.

Röst: Brynolf

Brynolf vem av de 5 anser du är troligast skurk/ulv.
Brynolf du får även gärna svara på vad du anser om Vimes.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider Jerusalem said:
Vimes said:
Dr.Sunggles said:
Jag tolkar min förmåga som en kombination av min klass och yrke. Och det gjorde jag så också. Det jag försökte säga vara att sannolikheten om man har både klass och yrke att man har lättare att deducera vad folk har för förmågor. Men så behöver inte vara för alla men i mitt fall är det så.
Du tolkar din förmåga som en kombination av din KLASS och ditt YRKE. Det gjorde du då också. Det du försökte säga var att sannolikheten om man har både KLASS och YRKE är att det är lättare att deducera vad folk har för förmågor. Men så behöver det inte vara för alla men i ditt fall är det så.

Hjälp mig att förstå Spider. Alternativt är jag utpumpad och helt slut men jag fattar ingenting. Kan du skriva ett inlägg ämnat för mig och förtydliga vad du menar. Jag har gått igenom diverse inlägg från din sida och jag fuckar upp det totalt. Har svårt att förstå kort och gott så hjälp mig.

Xyas

Swashbuckler

xyas said:
Vimes said:
Det enda jag ser ær "han spelar inte så bra som han borde", dvs samma argument som jag har mot dig. Du får gærna føklara varfør han ær så sjælvklart mcyket mer misstænkt æn någon annan.
Igen.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Vimes said:
Dr.Sunggles said:
Du tolkar din förmåga som en kombination av din KLASS och ditt YRKE. Det gjorde du då också. Det du försökte säga var att sannolikheten om man har både KLASS och YRKE är att det är lättare att deducera vad folk har för förmågor. Men så behöver det inte vara för alla men i ditt fall är det så.

Hjälp mig att förstå Spider. Alternativt är jag utpumpad och helt slut men jag fattar ingenting. Kan du skriva ett inlägg ämnat för mig och förtydliga vad du menar. Jag har gått igenom diverse inlägg från din sida och jag fuckar upp det totalt. Har svårt att förstå kort och gott så hjälp mig.
Kanske jag som formulerar mig konstigt. Får göra det efter mitt möte nu.

Möller

Hubert Hortlax

Jag tog och gick igenom Brynolfs inlägg på jakt efter !Paxen.

Första inlägget där Brynolf nämner !Paxen är från söndag-eftermiddagen:
Brynolf said:
Paxen har också röstat på Recca, så då har hon fyra.
Sen följer två i snabb följd på småtimmarna imorse:
Brynolf said:
Paxen och Vimes är de enda någorlunda aktiva som inte outat något. Paxen är den mest hemlige och behöver en rejäl brasa under fötterna. Steppa!

Röst: !Paxen
Brynolf said:
jag said:
Paxen och Vimes är de enda någorlunda aktiva som inte outat något.
(Eller ja, Vimes har ju hintat lite om sin förmåga förstås. Vilket bara gör det ännu mer rimligt att dreva Paxen just nu)
Därefter outar !Paxen sin klass ROB och försvinner. Även Brynolf är borta.

Är jag paranoid, eller är det lite märkligt att Brynolf är så väldigt tyst och kortfattad om !Paxen? Har vi två ulvar här kanske?

Så, Brynolf. Vad tycker du om !Paxen egentligen? Du har inte gjort annat än att kräva en outning från honom. Är du nöjd med det?

Möller

Hubert Hortlax

Och sen gick jag igenom !Paxens inlägg på jakt efter Brynolf. En enda gång nämns Brynolf (och !Paxen har faktiskt inte så få inlägg). Det är på eftermiddagen på söndagen:

!Paxen said:
Det jag ser snabbt är att Brynolf har avslöjat 2 saker om sig. Att avslöja så mycket kan dels tyda på att han är ulv, eller att han har mycket att avslöja.
"Eller har mycket att avslöja"? Vadå, har inte du både klass och yrke?

Nå, !Paxen, varför så tyst om Brynolf? Vad tycker du om honom? Är han lämplig att rösta ut denhär rundan?

En annan ska jag kom att tänka på. Det var !Paxen som upplyste oss om att Andersson inte hängt med i PMet innan spelet började. När ulvarna fick sina roller kontaktade de såklart varandra, när de inte fick kontakt med Andersson så kollade de runt lite, t.ex. om han läst PMet. Eller?

Konrad Konvalj

Myrmidon

NOM: (5) Vimes, Brynolf, Recca, Vicotnik, Xyas
ROB: (2) Spider Jerusalem, !Paxen
MUT: (1) Möller,
PSI: (0)
REP: (0)

---

BRAT: (1) Konrad Kovanlj
KRIM: (1) Brynolf
MERC: (1) Möller
MPOL: (0)
SVOT: (1) Spider Jerusalem
KORP: (0)
MUD: (0)
ZIGGY: (1) Sapient

Av detta utläser jag att det skall finnas en PSI ibland oss.
Alltså: K.K-Sapient-Korpen-Andersson

Sen skall det finnas en av vardera: MUD-KORP-MPOL ibland oss.
Alltså: Vimes-Recca-Vicotnik-xyas-!Paxen-Korpen-Andersson

Det är vad jag tror. Mukwa har använt hela arsenalen i spel.

Av de som inte outat Yrke bland NOMissarna (Vimes-Recca-Vicotnik-xyas) bör det ju finnas en KORP & en MUD. Jag tror ju ingen av dessa sitter på en MPOL roll för den bör väl vara vikt åt en ROB?

Lite lösa tankar bara.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Konrad Konvalj said:
Det är vad jag tror. Mukwa har använt hela arsenalen i spel.
Det tror jag också annars skulle det nog inte nämnas i start inlägget.