Nekromanti V2089 (Runda 1)

Vimes

Sillkung
Re: Rösträkning på begäran.

Kom igen nu Konrad. Att bara säga att alla yrken och klasser som nämns i startinlägget finns med är ju en jävla no brainer. Jag vill se din paranoia gå i spinn och plocka upp något!

Möller

Hubert Hortlax
Rösträkning 14.30

Uppdaterar den rösträkning Vicotnik kom med senast (den som mitt inlägg är ett svar på)

Möller: (1) Spider Jerusalem
Korpen: (1) !Paxen
Sapient: (2) Recca, Korpen
!Paxen: (3) Brynolf, Sapient, Konrad Konvalj,
Brynolf: (4) Möller, Vicotik, Vimes, xyas

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Rösträkning 14.30

Var tusan är Brynolf, jag såg honom inloggad för en liten stund sen och då läste han tråden så han bör vara uppdaterad på läget.

Möller

Hubert Hortlax
Re: Rösträkning 14.30

Tog mig tiden att räkna allas inlägg. Jag garanterar inte att den är helt korrekt, men den borde ge ett hum iallafall.

Konrad Konvalj: 81
Vicotnik: 74
Recca: 66
Möller: 64
Spider Jerusalem: 61
Vimes: 61
Xyas: 59
Brynolf: 38
Sapient: 34
!Paxen: 23
Korpen: 2
Andersson: 0

Brynolf

Dum fan
Vimes said:
Fan vad off du är Brynolf. {...} Det är inte raketkirurgi direkt.
Tack, ville bara höra det.

Vimes said:
Vi som är NOM har inget kopplat till vår klass.
Stämmer bra här. Det är yrket som kopplas till min "förmåga". Som för övrigt är en nackdel, dock inte samma som Sapient och Möller.

Vimes said:
Mutant och ziggy är alltid miller. PSI är alltid siare (men yrket kanske avgör vad man kan sia? MUD siar uppdragsgivare, KORP siar ROB eller inte, etc).
Jag skulle inte vara alltför hundra på att PSI är siare. Båda de som kommit ut som millers anger skäl som en PSI troligen skulle kunna genomskåda. Vad spelar det för roll att du är ful som stryk om jag kan läsa dina tankar?

Möller said:
Är jag paranoid, eller är det lite märkligt att Brynolf är så väldigt tyst och kortfattad om !Paxen? Har vi två ulvar här kanske?

Så, Brynolf. Vad tycker du om !Paxen egentligen? Du har inte gjort annat än att kräva en outning från honom. Är du nöjd med det?
Du har inte läst mina inlägg särskilt noga. Jag har hittills bara velat dreva på för outningar, och inte direkt misstänkt någon. Men du har småpingat hela spelet igenom med din halvdana koll på vad som skrivs. Att du outar en nackdel som sällan förekommer hos fler än en spelare och att du gör en sån här liten "genomgång" åt mitt håll när rösterna börjar ramla hitåt tycker jag bara talar till din nackdel.

Vicotnik said:
Var tusan är Brynolf, jag såg honom inloggad för en liten stund sen och då läste han tråden så han bör vara uppdaterad på läget.
Chilla, det var lite att beta sig igenom så här på morgonkvisten... För att besvara din fråga, jag har inga direkta misstankar mot någon NOM i dagsläget. De jag har orangemarkerat är Spider (slarvig och osammanhängande) och Möller (ofokuserad och inte riktigt med på vad som skrivs, plus Miller-dublett).

...

Så... drevet går hitåt igen. Det är fortfarande ingen som velat argumentera för varför min motivering skulle vara otillräcklig. Det vore ju intressant att höra.

Möller

Hubert Hortlax
Brynolf said:
Möller said:
Är jag paranoid, eller är det lite märkligt att Brynolf är så väldigt tyst och kortfattad om !Paxen? Har vi två ulvar här kanske?

Så, Brynolf. Vad tycker du om !Paxen egentligen? Du har inte gjort annat än att kräva en outning från honom. Är du nöjd med det?
Du har inte läst mina inlägg särskilt noga. Jag har hittills bara velat dreva på för outningar, och inte direkt misstänkt någon. Men du har småpingat hela spelet igenom med din halvdana koll på vad som skrivs. Att du outar en nackdel som sällan förekommer hos fler än en spelare och att du gör en sån här liten "genomgång" åt mitt håll när rösterna börjar ramla hitåt tycker jag bara talar till din nackdel.
Ja, det är ju väldigt bekvämt att inte behöva misstänka någon för att man inte är för det.

!Paxen

Swashbuckler
Brynolf said:
Möller said:
Ja, det är ju väldigt bekvämt att inte behöva misstänka någon för att man inte är för det.
Jodå, jag misstänker dig.

Röst: Möller
Bakläxa! Vad är din motivering? Just nu ser det bara ut som en hämndröst!

Till er som röstar på mig, vad är ni ute efter? Fler outningar? Mer aktivitet? Mer svamlande? Paranoia? Ge mig ett vsra så att jag vet vad ni vill.

Brynolf

Dum fan

xyas said:
Vimes said:
2. Varför är Brynolf inte skum? Det finns vissa saker som vi framlagt emot honom, finner du det nödvändigt att säga emot får du argumentera för dina åsikter också.
Det enda jag ser ær "han spelar inte så bra som han borde", dvs samma argument som jag har mot dig. Du får gærna føklara varfør han ær så sjælvklart mcyket mer misstænkt æn någon annan.
Ja, snälla Vimes?

Möller

Hubert Hortlax
!Paxen said:
Brynolf said:
Möller said:

Han skriver lite om varför han misstänker mig här:

Brynolf said:

Brynolf

Dum fan
!Paxen said:
Måste man upprepa sig varenda inlägg? Bara minuter innan hade jag just skrivit:

brynolf till Möller said:
du har småpingat hela spelet igenom med din halvdana koll på vad som skrivs. Att du outar en nackdel som sällan förekommer hos fler än en spelare och att du gör en sån här liten "genomgång" åt mitt håll när rösterna börjar ramla hitåt tycker jag bara talar till din nackdel.

!Paxen

Swashbuckler
Möller said:
!Paxen said:
Brynolf said:
Möller said:

Han skriver lite om varför han misstänker mig här:

Brynolf said:
Okej, inte så konstigt att jag missade det. Gör det hela enklare att kolla av motiveringar om man skriver det i samma inlägg. Fair enough, jag missade det då jag gick in direkt på inlägget och struntade i att kolla dom inlägg som kom innan.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Som det ser ut nu så anser 3 av 5 av NOM att du (Brynolf) är den som troligast är skurk (ulv) bland oss, vilket är väl komiskt med tanke på att du är KRIM.

Som jag ser det så är det väldigt troligt att vi har en ulv bland de som utget sig för att vara NOM, så att hävda att du inte rikigt misstänker någon av oss övriga NOM hjälper inte dig särskillt mycket.

Konrad Konvalj

Myrmidon

En del text och mycket freebasande från mitt inre. Kan finnas faktafel och liknande, men jag måste ut med det nu för att kunna gå vidare in och studera.

Om det finns en MPOL bland NOMissarna så tror jag ju inte !Paxen´s ROB är så värst trolig att hamna i det facket. I så fall bör !Paxen-ROB placeras in i Spiders SVOT ficka.

Vi har 8 Yrken.
3 ulvar känns vettigt.
Det ger oss ett litet överskott på spelare mot de yrken som finns att välja bland.

Alltså sitter 2 spelare med samma Yrke. Spider och !Paxen enligt mitt resonemang ovan.

Nu har ju jag lite svårt att lita till !Paxen. Sen har jag lite svårt att lita på Spider också. I Spiders fall kan det bero på att jag inte riktigt greppar det han skriver. Dock så har han lovat att försöka förtydliga för mig efter nått möte eller så.

Andersson lär vi inte få ett skit av så länge det inte framgår efter hans diskning vad han tillhör. Har inte kollat upp det i regelverket. (och om någon kan kontakta honom IRL skulle det ju hjälpa oss om man nu får det?)

Sen får vi kolla lite på att det sitter 5 pers på NOM och och 4 pers sitter utan Klass. Jag vet ju vad jag är och jag tror ju att Sapient är MUT. Korpen/Andersson har vi inte den blekaste aning om vad de är. Skulle någon av dessa visa sig vara NOM har vi typ 6 NOM och det är på tok för mycket. Redan 5 NOMissar är illavarslande.

Jag skulle villa ha:
NOM: 4
ROB: 2
MUT: 2
PSI: 1

Det ger mig 1 ulv bland NOMissarna helt klart, och enligt mig själv så är den högst misstänkte Brynolf, men som jag ser det är det inte riktigt läge att slå fast vid det på något vis. Brynolf´s pingande är ju inte så värst starkt. Det var lite körigt i starten för Brynolf, men efter det har han ju repat sig rejält vill jag påstå. Sen är han först ut att outa NOM det tycker jag talar lite till hans fördel. Jag måste ge mig in i NOMiss träsket djupare känner jag.

Sen så kan jag tänka mig att det finns en ulv bland ROBotarna för att det hela skall gå ihop måste !Paxen eller Dr.Spider ljuga. Det är inte en omöjlighet i min värld. Jag har suktat efter att få fram nått på !Paxen rätt länge. Det på grund av att han finns men finns inte. Sen hans outning (ROB) har jag inte sätt skymten av honom. Varför vågar sig !Paxen på en sådan lögn? Det kan mycket väl vara så att Andersson/Korpen är den egentliga Roboten. Båda dessa har !Paxen varit ute efter trots att deras aktivitet är noll.

Alternativ 1: !Paxen är vår väktare. Kanske är rätt dumt av mig att skrika ut det, men eftersom Spider förnekar en roll som väktare (typ) och är ROB+SVOT.
Av !Paxens första inlägg att döma går han ut rätt hårt och förnekar att det finns en väktare också: "Eventuella siare (måste finnas) och väktare (inte lika säker å det)" Båda våra ROB´s går ut och förnekar (kanske är ett starkt ord) möjliga väktar roller och det låter ju helt sjukt i mina öron eftersom hela spelet lär vara fyllt av: cybernetik-mentala och fysiska mutationer-robotteknik-vapen-droger-information

Okay. Det säger ju sig självt att det är dumt att hinta om att man har en powerroll men nog luktar det någonstans här. Robotarna kanske inte är väktarna precis som !Paxen & Spider tror. Istället sitter de inne med nån robotteknik alá stålskelett och tål två träffar, men att båda gör det betvivlar jag starkt. Sen att båda "förnekar" en väktar roll tycker jag är skumt.

Alternativ 2: !Paxen är inte vår väktare, men har information om att det finns en väktare. Han kanske till och med vet vem som är väktaren? Tror inte det går ihop dock. Det borde vara OP-Ulv power om man hade koll på det.

Enligt Spider (som inte är väktare) och är SVOT borde vi kunna utläsa en del genom att få fram vad !Paxen har för yrke.

Nu målar jag ju upp ett scenario där !Paxen är en av ulvarna här, och det är nått som jag haft på känn (eller så har jag varit paranoid över !Paxens spelande och färgad därifrån). Men det är nått som inte känns rätt med våra robotar.

Sen har vi bröderna Miller.

Möller är en apful MUT.
Sapient är Ziggy. (och troligen en MUT enligt mina funderingar)

Möller hintade om att det fanns något negativt med hans roll, men Sapient är ju bra mycket mer trovärdig.

Håller jag fast vid mitt väktarspår (alltså att det finns en väktare ibland oss) så stryker jag ju Möller rätt av. Detta till trots att han är MERC. Finns en väktare så finns den hos MPOL eller SVOT och enligt robotarna finns det inte hos SVOT.

Således har vi ju råd att hänga Möller. Han är inte väktare och synas han så är han ulv. Är han bybo så blir det ju knasigare och det är inget jag har orkat fundera över ännu, men det måste vi ju såklart göra. Och det har redan gjorts har jag sätt men jag har inte satt mig in i det hela.

Min röst på !Paxen lär ju ligga kvar. Jag har målat upp ulvscenarion i mitt inre och vill ha mer av honom. Mer av allt! Jag vill ha Yrket och sen vill jag ha en spelande !Paxen inte en osynlig !Paxen.

Det finns fanimäj mer att bita i här det vet jag och det kommer jag att göra.

Brynolf

Dum fan

Vicotnik said:
Som det ser ut nu så anser 3 av 5 av NOM att du (Brynolf) är den som troligast är skurk (ulv) bland oss, vilket är väl komiskt med tanke på att du är KRIM.

Som jag ser det så är det väldigt troligt att vi har en ulv bland de som utget sig för att vara NOM, så att hävda att du inte rikigt misstänker någon av oss övriga NOM hjälper inte dig särskillt mycket.
Nej, statistiskt inser jag så klart att den borde finnas en ulv bland oss. Men det är inte jag och ingen av de andra har blippat på min radar något vidare värst. Varför tycker du själv jag är den troligaste?

Konrad Konvalj

Myrmidon
!Paxen said:
Fair enough, jag missade det då jag gick in direkt på inlägget och struntade i att kolla dom inlägg som kom innan.
Nej så gör man inte. Nu har jag suttit inne i ett långt inlägg och under tiden har du dykt upp ur din osynlighet och kastar dig rakt över Brynolf utan att läsa alla inlägg.

Du tar chansen att hugga mot Brynolf utan att ha koll på läget. Du hade trots allt 6 minuter på dig att kika vad som hänt så det är inte något du kan sopa in under stolen.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Fair enough, jag missade det då jag gick in direkt på inlägget och struntade i att kolla dom inlägg som kom innan.
Nej så gör man inte. Nu har jag suttit inne i ett långt inlägg och under tiden har du dykt upp ur din osynlighet och kastar dig rakt över Brynolf utan att läsa alla inlägg.

Du tar chansen att hugga mot Brynolf utan att ha koll på läget. Du hade trots allt 6 minuter på dig att kika vad som hänt så det är inte något du kan sopa in under stolen.
Absolut, det är bakläxa på mig egentligen. Jag reagerade utan att tänka efter, vilket är ett fail oavsett om jag är en bybo eller ulv.

Håller på och försöker läsa igenom dom inlägg som har gjorts under tiden jag har varit inaktiv.

Vicotnik

Den onde
Staff member

Brynolf said:
Nej, statistiskt inser jag så klart att den borde finnas en ulv bland oss. Men det är inte jag och ingen av de andra har blippat på min radar något vidare värst. Varför tycker du själv jag är den troligaste?
Dels så har du haft låg aktivitet trots att du har varit med i fler partier, anser att du släppte din information väldigt fort i början, vilket gör det svårare för oss att få fram information/reaktioner från och om dig. Du har oftast bara hoppat på existerande drev och ofta är du sen in i dreven. Samt jag upplever dig som ganska så undvikande i ditt spelsätt.