Konrad Konvalj said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">NOM: (5) Vimes, Brynolf, Recca, Vicotnik, Xyas
ROB: (2) Spider Jerusalem, !Paxen
MUT: (1) Möller,
PSI: (0)
REP: (0)
---
BRAT: (1) Konrad Kovanlj
KRIM: (1) Brynolf
MERC: (1) Möller
MPOL: (0)
SVOT: (1) Spider Jerusalem
KORP: (0)
MUD: (0)
ZIGGY: (1) Sapient
</div>
Det finns väktare med i spel vill jag påstå. Mukwa har inte lämnat en sådan utanför.
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Kanske är farligt att sitta och spekulera i väktare men det skiter jag i nu.
Potentiella väktare utifrån yrke:
MERC-MPOL-SVOT
MERC-Möller sias brun och det tvivlar jag på att en väktare gör.
SVOT-Spidde tror inte på väktare så där hårt.
!Paxen tror inte heller på väktare så värst hårt.
Jag är inte väktare.
Någon av NOMissarna som inte gått ut med Yrke kan vara en väktare, Vimes-Vicotnik-Recca-xyas.
Alternativt har vi i värsta fall en väktare som sover på jobbet. Alltså, Korpen eller Andersson och det skulle ju vara katastrof.
De NOMissar som inte gått ut med sitt Yrke bör ju således inte göra det. Problemet med det är ju Brynolf. Han har ju en hoper med NOM-polare efter sig och kan ju inte claima väktarrollen som en KRIM direkt. Övriga kommer ju att vänta med att outa ett Yrke som kan peka mot en väktarroll. Det passar ju ulvarna som handen i handsken. I det här fallet så räknar jag med att Brynolf inte är den felande länken utan någon av de andra NOMissarna.
Problemet är att jag inte riktigt kan måla upp en bild med de övriga 4 som ulvar (än..jobbar på det).
Det lättaste är ju att måla satan på väggen och skriva Brynolfs namn. Det är ju lätt som fan och man har byns stöd. Det får mig ju såklart att tänka på vilka som gör just det. Alltså, hänger upp Brynolf som den värsta ulven av dem alla. Det är ju klockrent att Brynolf har spelat lite krassligt till en början och något en bright ulv snabbt som tusan lägger på minnet. Av de 4:a rankar jag Vicotnik högst på min nuvarande lista. Mycket tack vare den arroganta inledningen där han inte orkade sätta sig in riktigt förens han var på jobbet. Sen hans lista då förstås. Den gillade jag inte heller så värst mycket, och nån väktare tror jag inte Vicotnik är.
1. Vicotnik
2. Vimes
3. Recca
4. xyas