Jag ser det inte som en omöjlighet, men för nu måste vi hänga Spider Jerusalem.Recca said:För att jag ska vara ulv så måste vi öppna för att det finns ulvar bland de som har relationsroller, varpå det plötsligt blir sannolikt att både Vicotnik och Möller är ulvar...Vimes said:Än mer osannolika sammansättningar är Recca/xyas som kör en helt bisarr bluff med bomberna. Men det verkar jäkligt off.
Miller-Möller då?Sapient said:BTW - Möller ochSapient said:Det känns inte som vi fått någon konkret info som stör ut den teorin fortfarande, utan det har mest fallit på att vi just inte har nån info att gräva i heller...Vimes, kan ni inte försöka fylla i mer om hur era villkor ser ut (enligt min fråga tidigare) så vi vet vad vi har att gå på?
Om vi skiter i Vimes ordning, vilken är då din ordning Sapient?Sapient said:Jag kan inte säga mer än någon annan i detta nu, men vi ska inte glömma bort det. Om vi följer Vimes ordning och vi inte får napp, ja då är det i "de fyras gäng" som det måste grävas rätt snart, för då är det något som inte stämmer.
Jag vet inte varför men jag gick tillbaka till runda 1. Troligen är jag en sjuk människa som du säger, men det var ju inte jag som drog igång saker och ting mot dig. Jag är fan rätt harmlös i mitt inlägg gällande Recca/!Paxen. Det är ju en helt vanligt Kånkelmania och du är ju rätt van dessa. Hur som så vill jag inte att du tolkar det här inlägget fel nu och avvisar mig.Recca said:Idag gick jag tidigt för att jag noterade att folk började rösta på mig efter K.K's bisarra påstående att jag var mest mysko.
Du har fel.Konrad Konvalj said:xyas har då fan inte röstar på Spider Jerusalem förens 08:57. Visst, det är ju rätt långsökt Kånkelmania, men hade det varit tajt och oavgjort så hade xyas röst inte räknats. Finns inte en chans att Mukwa hade godkänt Spider som röst.
Spider hade alltså godkänt.Mukwa said:Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst.
Inte riktigt. Min röst har låg på Spider första rundan, och i princip hela denna, för att jag anser hans outningar är suspekta och för att han scum tellar över hela plejset (ännu mer så när man tittar på första rundan i bakspegeln). Och han verkar ju inte precis intresserad av att försvara sig denna rundan, även om det har svängt en del.Konrad Konvalj said:Slutnot: För mig känns det alldeles för lätt att hänga Spider Jerusalem. Han är ett så givet och tydligt val. Jag uppfattar att de flesta spelare kvar i spel anser precis samma sak och det är ju fraperande (vad fan är det för ord?). De flesta tycker att: nu hänger vi Spider och ser vad som händer och det utan att ens fundera i andra banor.
Danke. Sånt där räknar jag inte in i mina beräkningar.xyas said:Du har fel.Konrad Konvalj said:xyas har då fan inte röstar på Spider Jerusalem förens 08:57. Visst, det är ju rätt långsökt Kånkelmania, men hade det varit tajt och oavgjort så hade xyas röst inte räknats. Finns inte en chans att Mukwa hade godkänt Spider som röst.
Spider hade alltså godkänt.Mukwa said:Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst.
Jag vill också hänga Spider, men det känns för lätt.xyas said:Inte riktigt. Min röst har låg på Spider första rundan, och i princip hela denna, för att jag anser hans outningar är suspekta och för att han scum tellar över hela plejset (ännu mer så när man tittar på första rundan i bakspegeln). Och han verkar ju inte precis intresserad av att försvara sig denna rundan, även om det har svängt en del.Konrad Konvalj said:Slutnot: För mig känns det alldeles för lätt att hänga Spider Jerusalem. Han är ett så givet och tydligt val. Jag uppfattar att de flesta spelare kvar i spel anser precis samma sak och det är ju fraperande (vad fan är det för ord?). De flesta tycker att: nu hänger vi Spider och ser vad som händer och det utan att ens fundera i andra banor.
Kort sagt, jag vill hänga Spider för att jag känner mig väldigt säker på att han är ulv.
Mitt svar ser ju såklart förtäskigt ut.Konrad Konvalj said:Danke. Sånt där räknar jag inte in i mina beräkningar.xyas said:Du har fel.Konrad Konvalj said:xyas har då fan inte röstar på Spider Jerusalem förens 08:57. Visst, det är ju rätt långsökt Kånkelmania, men hade det varit tajt och oavgjort så hade xyas röst inte räknats. Finns inte en chans att Mukwa hade godkänt Spider som röst.
Jag misstänker att det inte står med termen miller i Vimes/Möllers roller. Vilket innebär att frågan är legitim och Korpen fortfarande kan vara en miller. Där emot nämns ordet så kan vi nog dra slutsattsen att Korpen inte är en miller. Och då anser jag att vi landar i mitt ovan nämda scenario om 2 millers.Korpen said:Och vad sjutton innebär termen ”miller”?
Nej du är inte ensam om missat detta.Konrad Konvalj said:Mitt svar ser ju såklart förtäskigt ut.Konrad Konvalj said:Danke. Sånt där räknar jag inte in i mina beräkningar.xyas said:Du har fel.Konrad Konvalj said:xyas har då fan inte röstar på Spider Jerusalem förens 08:57. Visst, det är ju rätt långsökt Kånkelmania, men hade det varit tajt och oavgjort så hade xyas röst inte räknats. Finns inte en chans att Mukwa hade godkänt Spider som röst.
Alltså, jag har inte gått igenom reglerna så noga och hade ingen aning om att Mukwa godkännde "nästan rätt namn röster". Jag kolla upp det nu och det stämde ju jättebra och det fanns diverse tillägg också. Hade man röstat ett namn som Mukwa inte kunde härleda till någon plockade han istället den senaste rösten som är lagd.
Tippar på att jag inte är ensam om att ha missat detta. Försvarar mig inte nu heller, men vill ju påpeka att mina paranoia tankar mot xyas numera är ogiltigförklarade (typ).
Vimes/Möller är ju lite fel.Vicotnik said:Dock tror jag inte att korpen är en miller i och med detta:
Korpen said:Och vad sjutton innebär termen ”miller”?
Jag misstänker att det inte står med termen miller i Vimes/Möllers roller. Vilket innebär att frågan är legitim och Korpen fortfarande kan vara en miller. Där emot nämns ordet så kan vi nog dra slutsattsen att Korpen inte är en miller. Och då anser jag att vi landar i mitt ovan nämda scenario om 2 millers.
Nej du är inte ensam om missat detta. [/quote]Vicotnik said:Tippar på att jag inte är ensam om att ha missat detta. Försvarar mig inte nu heller, men vill ju påpeka att mina paranoia tankar mot xyas numera är ogiltigförklarade (typ).
Visste att du missat det och det är toppen att du bekräftar det så här utan frågor. [/quote]Jag kanske borde börja läsa reglerna fram över eftersom de verkar ändra sig mer och mer mellan de olika partierna.Konrad Konvalj said:Nej du är inte ensam om missat detta.Vicotnik said:Tippar på att jag inte är ensam om att ha missat detta. Försvarar mig inte nu heller, men vill ju påpeka att mina paranoia tankar mot xyas numera är ogiltigförklarade (typ).
Ja, min förmåga är alltså att jag är egoistisk. Iochmed mitt yrke har jag lärt mig att inte dela med mig av information.Sapient said:BTW - Möller och Vimes, kan ni inte försöka fylla i mer om hur era villkor ser ut (enligt min fråga tidigare) så vi vet vad vi har att gå på?
Eh, va?Vicotnik said:Jag misstänker att det inte står med termen miller i Vimes/Möllers roller. Vilket innebär att frågan är legitim och Korpen fortfarande kan vara en miller. Där emot nämns ordet så kan vi nog dra slutsattsen att Korpen inte är en miller. Och då anser jag att vi landar i mitt ovan nämda scenario om 2 millers.