Nekromanti V2089 (Runda 2)

!Paxen

Swashbuckler
Re: Outningar- klass och yrken

Konrad Konvalj said:
!Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Kan jag be !Paxen och Spider Jerusalem (som båda tycks vara aktiva just nu) Att:

Lägga upp sina respektive outningar här.
Ni får citera er själva från runda 1 eller skriva en helt ny outning om ni vill det.

Förhala inte det hela utan gör det bara.
Varför?

Klass: ROB Yrke: MUD

PSI kan ej använda sina förmågor mot mig.
Varför? Mest sugen att få det på pränt framför mig och slippa flippa mellan olika inlägg.

Sen har du ju ingen Siar förmåga !Paxen? Vart har du lämnat den?
Jag kan sia en person varje runda för att se om personen är Sieger Bauhaus eller Replikant

Vicotnik

Den onde
Staff member

!Paxen said:
Jag kan sia en person varje runda för att se om personen är Sieger Bauhaus eller Replikant
Menar du Replikant eller Firman? För det är trots allt 2 olika saker, för det finns nämligen en infiltratör som inte är REP bland oss.

!Paxen

Swashbuckler

Jag kan sia fraktion, och då är det om dom tillhör Sieger-Bauhaus eller Firman, så nej, jag kan inte sia om dom är replikant eller inte, vilket jag påståd

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

!Paxen said:
Jag kan sia fraktion, och då är det om dom tillhör Sieger-Bauhaus eller Firman, så nej, jag kan inte sia om dom är replikant eller inte, vilket jag påståd
Vad heter förmågan?

Vicotnik

Den onde
Staff member

!Paxen said:
Bra då är jag nöjd.

!Paxen

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
!Paxen said:
Vad heter förmågan?
Handledsdator

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider Jerusalem said:
Konrad Konvalj said:
Kan jag be !Paxen och Spider Jerusalem (som båda tycks vara aktiva just nu) Att:

Ni får citera er själva från runda 1 eller skriva en helt ny outning om ni vill det.

Skulle gärna vilja ha en förklaring till det här.
Svarade !Paxen men kan lägga till att jag givet också fiskade efter reaktioner och sloppynes. Du hade ju ett prickfritt papper om man jämför med !Paxen som hastade ur sig det hela och utelämnade sin förmåga.

!Paxen

Swashbuckler

Konrad Konvalj said:
Spider Jerusalem said:
Konrad Konvalj said:

Skulle gärna vilja ha en förklaring till det här.
Svarade !Paxen men kan lägga till att jag givet också fiskade efter reaktioner och sloppynes. Du hade ju ett prickfritt papper om man jämför med !Paxen som hastade ur sig det hela och utelämnade sin förmåga.
Jo, jag drog efter minnet istället för att kopiera så som jag har outat tidigare, och glömde bort att ta med min siarförmåga. Gör det mig fortfarande mest misstänkt?

Konrad Konvalj

Myrmidon

!Paxen said:
Jo, jag drog efter minnet istället för att kopiera så som jag har outat tidigare, och glömde bort att ta med min siarförmåga. Gör det mig fortfarande mest misstänkt?
Jag tycker det är väldigt intressant det kan jag inte sticka under stolen med.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Spider Jerusalem said:
xyas said:
Spider Jerusalem said:
Det här var en intressant förmåga.
Så du kan välja att desarmera bomber på alla varje runda om du vill?
Precis. Jag kan desarmera bomber på alla spelare varje runda, inklusive mig sjælv.
Jag måste säga att det här pingar fel för mig. Att du skulle ha en förmåga som totalt nullifierar en annan förmåga permanent. Det gör att Person X som har Bomb att hans förmåga har 0% chans att lyckas om man ska räkna med att det är en fördröjning på 1 runda på bomben så du skulle ha en chans att desarmera den.
Konrad din reaktion på det här?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Spider Jerusalem said:
Spider Jerusalem said:
xyas said:
Spider Jerusalem said:
Det här var en intressant förmåga.
Så du kan välja att desarmera bomber på alla varje runda om du vill?
Precis. Jag kan desarmera bomber på alla spelare varje runda, inklusive mig sjælv.
Jag måste säga att det här pingar fel för mig. Att du skulle ha en förmåga som totalt nullifierar en annan förmåga permanent. Det gör att Person X som har Bomb att hans förmåga har 0% chans att lyckas om man ska räkna med att det är en fördröjning på 1 runda på bomben så du skulle ha en chans att desarmera den.
Konrad din reaktion på det här?
Gillar inte alls bomben men xyas kastar ju en rätt stor skugga över sig själv genom att outa det hela. Har inte satt mig in i det. Klart intressant.

Vimes

Sillkung

Ang xyas:
Förmågan är så konstig att man undrar om det verkligen är på riktigt. Fast å andra sidan är den så konstig att man undrar om det verkligen kan vara en lögn. Jag känner mig jävligt ställd.

Ang Paxens fummel:
Inget vidare. Det kan ju förstås vara ett helt ärligt misstag. Eller så är det en ulvmiss. But than again: hur rimligt är det att en ulv som varit ballsy nog att claima en siarförmåga glömmer bort det i ett senare skede?

Ang Vad fan ska vi göra?
Alltså. Alla har typ outat. Vart ska vi hugga?
Jag tänkte såhär, låt oss försöka lista outningar som känns lite tveksamma:
1. Spiders outning. Inte så mycket att säga om, jävligt märkliga omständigheter kring den, motsägelser och dessutom den ende med tre förmågor.
2. xyas förmåga är bara jättekonstig.
3. Sapients millerroll. Sapient kopplar den först till att han är Ziggy, men ändrar detta senare och kommer ut som MUT. Vi har isf tre mutanter i spel. Här behöver Korpen säga huruvida han är miller eller inte. Tre millers verkar konstigt, till och med två är ganska mycket.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Är det mer än detta som skett i förmågeväg?

!Paxen: Jag har siat Vimes och han är en bybo.

Vicotnik: Så hemma igen trött som ett as förvånad att jag lever, men kan informera om att Brynolf är bekräftad som NOM samt att Andersson var en REP.

Recca: Jag blev skitförbannad först när jag såg Vics idiotiska inlägg men sen kom jag på att om jag varit ulv hade jag ju ändå vetat om det, antar jag?

Jag har säkert missat något så fyll gärna på.

Analys av det hela: Att !Paxen har siat Vimes är väl ingen omöjligthet. Många sätter Vimes på en grön stol så att välja honom bara för att bekräfta det och för att han är drivande är ju inte direkt så som jag skulle ha jobbat om jag skulle kunnat sia någons status uvl/bybo.

Det känns som att det är av stor vikt för Vimes del att jag grönar !Paxen med hjälp av min förmåga för då blir han själv dubbelgrön. Nu har jag ju inte använt min förmåga på !Paxen så jag kan inte dubbelgröna Vimes.

Vicotnik använder sin förmåga och han ger oss ju samma information som vi får av Mukwa.

Recca blir lite sur på Vicotnik för att han inte gör som planerat. Recca´s förmåga ger oss inget nytt heller.

-----------------------------
Möller/Vimes kan inte använda sina förmågor så länge båda är i spel.
Spider Jerusalem, använde du din förmåga?
xyas desarmerade väl alla bomber på alla spelare?

Brynolfs förmåga var ju skit cool, men den fick vi inte användning av.

Andesson var ju uvl.

Sapient-Korpen?
K.K, använde sin förmåga men utslaget blev inte som han ville.

Slutsats: (Hjälp mig, rätta mig, gör någonting med mig)
!Paxen var den ända som verkligen lyckades göra något med sin förmåga.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Ang Paxens fummel:
Inget vidare. Det kan ju förstås vara ett helt ärligt misstag. Eller så är det en ulvmiss. But than again: hur rimligt är det att en ulv som varit ballsy nog att claima en siarförmåga glömmer bort det i ett senare skede?
Klart det kan vara ett helt ärligt misstag men det går ju inte att sticka under stolen med att det är väldigt slarvigt. Oavsett om man är bybo eller ulv.

Hur rimligt det är att claima en Siar roll som ulv: Om !Paxen har vetskap om att den där PSI:s (K.K) inte kan störa hans planer eftersom han inte har nån hjärna går det ju alldeles utmärkt att gå ut med det. Det går om det är uppbyggt så, och sen är ju !Paxen 50/50 och slarvig ibland så det var kanske en spontan reaktion att lämna en bluff utanför sin senaste outning utan att han tänkte på det.

Spider är inne på att KORP kan sia ROBotar, men det vet vi ju inget om än så länge.

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:
Det känns som att det är av stor vikt för Vimes del att jag grönar !Paxen med hjälp av min förmåga för då blir han själv dubbelgrön. Nu har jag ju inte använt min förmåga på !Paxen så jag kan inte dubbelgröna Vimes.
Öh. Alltså, hallå. Paxen är grön. Kom igen va. Klart han är. No worries, mate.

Nä, men allvarligt:
skit i att Paxen siade mig (det var ju egentligen rätt onödigt, men inte helt oväntant iom att det xurrades en del runt mig). Jag skiter i det, och betraktar mig som o-utröstningsbar, det har inget med Paxens siande att göra. Jag hade helst sett att han siat någon annan förstås, men iom hur snacket gick förra rundan var det ju inte ett helt orimligt val.

Grejen är att det är överjävla orimligt att Paxen är ulv. För det skulle rimligtvis innebära att vi inte har någon siare. Vilket i sin tur skulle innebära att Vi startade spel med minst fyra ulvar (Paxen, Andersson, Möller, Sapient), och really, det är det väl ingen som tror på.

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:
Klart det kan vara ett helt ärligt misstag men det går ju inte att sticka under stolen med att det är väldigt slarvigt. Oavsett om man är bybo eller ulv.

Hur rimligt det är att claima en Siar roll som ulv: Om !Paxen har vetskap om att den där PSI:s (K.K) inte kan störa hans planer eftersom han inte har nån hjärna går det ju alldeles utmärkt att gå ut med det. Det går om det är uppbyggt så, och sen är ju !Paxen 50/50 och slarvig ibland så det var kanske en spontan reaktion att lämna en bluff utanför sin senaste outning utan att han tänkte på det.

Spider är inne på att KORP kan sia ROBotar, men det vet vi ju inget om än så länge.
Nu hänger jag inte med. Om någon går ut och säger att han är siare, och en bybo sitter på siarkraften och ser det så outar väl bybon sin roll och fäller ulven? Det har väl inget att göra med dina PSI-krafter?

KORP har inget att göra med siande av robotar, om inte xyas ljuger.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler

Jag använde inte min förmåga på någon.

Jag gjorde ett antagande att KORP borde kunna sia robotar men just nu verkar den kunna desarmera bomber.

Det fick mig lite att tänka.
Xyas påstår sig kunna desarmera bomber obehindrat, detta skulle nullifiera en bomb ability. Det finns en möjlighet att Xyas är ulv och har bomben själv, det om det ens finns en bomb.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Öh. Alltså, hallå. Paxen är grön. Kom igen va. Klart han är. No worries, mate.

Nä, men allvarligt:
skit i att Paxen siade mig (det var ju egentligen rätt onödigt, men inte helt oväntant iom att det xurrades en del runt mig). Jag skiter i det, och betraktar mig som o-utröstningsbar, det har inget med Paxens siande att göra. Jag hade helst sett att han siat någon annan förstås, men iom hur snacket gick förra rundan var det ju inte ett helt orimligt val.

Grejen är att det är överjävla orimligt att Paxen är ulv. För det skulle rimligtvis innebära att vi inte har någon siare. Vilket i sin tur skulle innebära att Vi startade spel med minst fyra ulvar (Paxen, Andersson, Möller, Sapient), och really, det är det väl ingen som tror på.
Ja jag skiter i att !Paxen siade dig. Hade jag fått välja hade jag siat någon annan, men det hör inte hit.

Du som läser mina inlägg kan väl rätta mig om jag har fel också. Var det bara !Paxens förmåga som fungerade och verkligen gjorde någon nytta?

Överjälva orimligt att !Paxen är ulv tycker inte jag att det är.

Vimes

Sillkung

Konrad Konvalj said:
Överjälva orimligt att !Paxen är ulv tycker inte jag att det är.
Så du menar alltså att vi startade spel med fyra ulvar? Eller? Hur får du annars ihop det att Pax ska vara ulv?

---

Paxens förmåga fungerade. Vico/Recca fick också resultat (även fast man ju kan diskutera huruvida det gav något*).

*Iofs fick vi veta att Andersson var REP och inte infiltratör. Vilket nog kan innebära att det finns en eller flera ulvar som outat sin verkliga KLASS.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Vimes said:
Nu hänger jag inte med. Om någon går ut och säger att han är siare, och en bybo sitter på siarkraften och ser det så outar väl bybon sin roll och fäller ulven? Det har väl inget att göra med dina PSI-krafter?

KORP har inget att göra med siande av robotar, om inte xyas ljuger.
Klart som korvspad att en bybo går ut med sin information om denne är en siare. Jag håller med om att mitt resonemang är avföring. Det jag snackar om är att !Paxen kan ha haft information om att PSI-snubben är någon du skall passa dig för. Han är den ända som kan sia dig som ulv. Då väljer !Paxen och Spider att gå ut med sina no-brains och klarar sig undan PSI-K.K. Förstår du mig?

Uppenbarligen har inte KORP nått med att sia robotar att göra. Dom desarmerar bomber, men jag ville ändå lägga fram det eftersom Spider har nämnt det. Och eftersom Korpen inte är klar med sin outning än finns det ju fortfarande en chans att det finns en till KORP så jag lämnade det lite öppet.