!Paxen said:
Näe, vad säger jag? Jag är säker på att K.K. är ulv, mest för att han inte kan ge en klar förklaring på varför han inte är det mer än att hinta om kopplingen med Sapient och att anklaga mig för att vara ulven.
Jag anklagar dig för att vara ulvet för att du påstår att jag är ulv.
Visst kan jag tänka i fler banor än så.
Vid kopierandet av Sapients förmåga (om han nu har någon sådan) fick jag miller-status på köpet. Det vet jag ju inte förens förmågan träder i kraft. När jag nattmördas får jag reda på om jag har en passiv förmåga som ligger och ruvar och räddar mitt liv.
Min förmåga är ju som jag säkert nämnt rätt ball, men den är ju i själva verket rätt dålig om man inte använder den rätt. Hur hade ni använt förmågan? Med ni menar jag främst Vimes..
Att välja Recca/vic såg jag inte som ett alternativ, men det kanske var fel av mig. Det krävde ju att båda var vid liv så nu vid Reccas död skulle det kanske ha inneburit att Vicotnik fortfarande skulle kunna ha använt sin förmåga tack vare mig och det hade ju i så fall varit bra.
Att välja Vimes/Möller var inte heller ett alternativ. Om någon av dem hade dött hade troligen deras förmågor ändå inte fungerat tack vare att jag hade den istället.
xyas desarmeringsförmåga hade ju varit ett bra val inser jag nu. Om någon har en bomb på sig skulle jag kunna tagit upp kampen och desarmerat dessa.
!Paxen/Spider är PSI-tåliga så det var aldrig ett alternativ för mig.
Korpen var jag som sagt var sugen på.
Slutnot:
Har jag blivit en miller utan att veta det tack vare att jag valde att använda min förmåga på Sapient så trycker jag på att Korpen skall hängas denna runda. Blev jag inte en miller så är det så klart !Paxen som skall hängas för då har han aldrig ägt en siar förmåga.
Jag är grön inte mjukbrun eller röd och talar Sapient sanning om sin förmåga har jag två liv vid nattmördandet. Ulvarna lär ju få det svårt att plocka både mig och Sapient om byn väljer att inte hänga mig.