Jag har i alla fall inte fått någon bomb monterad på mig.Vimes said:Ingen som blivit bombad under natten antar jag?
Jag har i alla fall inte fått någon bomb monterad på mig.Vimes said:Ingen som blivit bombad under natten antar jag?
Du vill alltså säga att du inte vet vad du har fått för förmåga från Sapient. Du har bara "kopierat" den rakt av utan att få information om den? Och nu kan du inte kopiera några mer förmågor eller?Konrad Konvalj said:Sapient är en ulv utan "hard to kill" förmågan. Jag har ärvt hans miller-status och Sapient är den sista ulven.
Jag har kopierat Sapients förmåga (om han har någon). Hade han haft en aktiv förmåga som han kan använda på något vis exempelvis siarförmåga hade jag fått den rakt av och sedan haft möjlighet att använda mig av den.Vicotnik said:Du vill alltså säga att du inte vet vad du har fått för förmåga från Sapient. Du har bara "kopierat" den rakt av utan att få information om den? Och nu kan du inte kopiera några mer förmågor eller?Konrad Konvalj said:Sapient är en ulv utan "hard to kill" förmågan. Jag har ärvt hans miller-status och Sapient är den sista ulven.
Stämmer.Vimes said:Alltså, konrad, är sapient ulv har han ju ingen Millerförmåga. Och är du ulv, dvs inte ärvt ngn förmåga utan sias röd för att du ÄR röd, ja då är det ju osannolikt att sapient också är ulv eftersom det skulle innebära fyra ulvar från start. Ego så har ju du mer eller mindre grönat sapient! Så, helt galet blev det inte i slutändan ändå.
Mina fem cent är att du ärvt sapients Millerförmåga. Som jag fattar det får du bara veta vad du har kopierat om det är en aktiv förmåga? Isf känns det rätt uppenbart att du blivit Miller.
IOM detta känns det än mer självklart att det är korpen som vi ska plocka denna runda. Är han mot förmodan grön tror jag vi måste hänga Konrad.
Miller brukar normalt sett vara en passiv förmåga, men jag tror inte mukwa räknar det som en passiv förmåga. Anledningen till att jag tror att mukwa inte har det som en passiv förmåga är för att det då skulle finnas spelare med dubbla förmågor och i så fall skulle konrads förmåga kopiera två förmågor ifrån vissa spelare, vilket jag har svårt att tro på.Vimes said:Ja, Miller borde väl rimligtvis räknas som en passiv förmåga. Iofs tycker man kanske att det borde räknas som att den används när du blir siad, men jag vet inte.
!Paxen, vilka 3 siade du första rundan då?!Paxen said:Jupz, jävligt sjysst.Möller said:Du får alltså ange fler än ett val för Mukwa utifall ditt första-val skulle ta och kola? Jävligt generöst av Mukwa.
Det verkar iallafall vara vettigt, det du säger.
Vilka har två förmågor?Vicotnik said:konrads förmåga kopiera två förmågor ifrån vissa spelare, vilket jag har svårt att tro på.
Vilka jag valde för siande i första rundan har jag redan sagt.Konrad Konvalj said:!Paxen, vilka 3 siade du första rundan då?!Paxen said:Jupz, jävligt sjysst.Möller said:Du får alltså ange fler än ett val för Mukwa utifall ditt första-val skulle ta och kola? Jävligt generöst av Mukwa.
Det verkar iallafall vara vettigt, det du säger.
1. Vimes
2.
3.
Sen är ju nästa fråga: Om ingen kommer ut med att de har en bomb på sig denna runda så var det väl ändå väldigt onödigt att nattmörda xyas eller vad tycker du?
Siaren !Paxen har klarat sig förvånansvärt bra måste jag säga. Hade jag varit ulv hade jag då inte låtit dig vara vid liv. Mest spekulationer men det känns som att xyas var ett rätt dåligt val om det visar sig att bomberna inte kan användas mer än en gång. Det ända jag kan se som ett bra val med xyas var att han hade varit helt grön om han inte nattmördades.
Jag kan köpa att det finns en siare. Med tanke på miller-snubbarna så låter det ju vettigt. Att jag siades som röd låter inte vettigt så det jag gör just nu är att försvara mig. Jag är ju inte ulv och således skall jag inte kunna sias röd så länge jag inte fått sjukan från Sapient. Dock så känner jag att miller-status är mer en nackdel än en förmåga.!Paxen said:Första rundan:
1) Vimes
2) Vicotnik
3) K.K.
Sen kan vi ju inte tro på att Spider hade ett flertal förmågor, då han var en ulv.
Och om nu det inte finns någon riktig siare, varför finns det då 2 millers? Och tror du mer på att det inte finns siare än att det finns en siare?
Vad har gått fel då? Om du är grön, varför siade jag dig som ulv? Du har väl själv sagt att du inte tror på att du har kopierat Sapients miller-förmåga/nackdel, så då måste det väl ha hänt något annat om du är grön, eller hur?Konrad Konvalj said:Jag kan köpa att det finns en siare. Med tanke på miller-snubbarna så låter det ju vettigt. Att jag siades som röd låter inte vettigt så det jag gör just nu är att försvara mig. Jag är ju inte ulv och således skall jag inte kunna sias röd så länge jag inte fått sjukan från Sapient. Dock så känner jag att miller-status är mer en nackdel än en förmåga.!Paxen said:Första rundan:
1) Vimes
2) Vicotnik
3) K.K.
Sen kan vi ju inte tro på att Spider hade ett flertal förmågor, då han var en ulv.
Och om nu det inte finns någon riktig siare, varför finns det då 2 millers? Och tror du mer på att det inte finns siare än att det finns en siare?
Men. Mukwa har ju satt samman ett rätt klurigt spel och fört in diverse restriktioner om hur och när förmågorna kan användas. Det är ju rätt smart. Min förmåga är ju skitbra om den används rätt och jag kanske inte har gjort det.
Säg att jag köper att det finns en siare i spel. Då är du grön !Paxen, men då måste Korpen hängas eftersom jag är grön.
Röst: Korpen
Varför inte?Vicotnik said:Miller brukar normalt sett vara en passiv förmåga, men jag tror inte mukwa räknar det som en passiv förmåga. Anledningen till att jag tror att mukwa inte har det som en passiv förmåga är för att det då skulle finnas spelare med dubbla förmågor och i så fall skulle konrads förmåga kopiera två förmågor ifrån vissa spelare, vilket jag har svårt att tro på.Vimes said:Ja, Miller borde väl rimligtvis räknas som en passiv förmåga. Iofs tycker man kanske att det borde räknas som att den används när du blir siad, men jag vet inte.
Jag har ingen aning om vad som gått fel. Då hade jag ju inte suttit i den här sitsen.!Paxen said:Vad har gått fel då? Om du är grön, varför siade jag dig som ulv? Du har väl själv sagt att du inte tror på att du har kopierat Sapients miller-förmåga/nackdel, så då måste det väl ha hänt något annat om du är grön, eller hur?
Umgh... gammal vana tror jag visst. Eller jag har ju inte röstat på honom i det här spelet, så det kliade väl i fingrarna.Vimes said:Röst: xyas