Re: Första inlägget
Det användes inom redaktionen långt innan dess, ett av de första inläggen som gjordes i det här forumsystemet använde det. Vilket var en bra stund innan systemet släpptes officiellt. Det var framförallt som förkortning till en test-site där bland annat det nya forumet testades ut, men började användas som förkortning inom redaktionen också. Första här var "2000-02-07", och i gamla redaktionsforumet var det 24/10 1999. Vi körde dock mailinglista innan det som jag inte har nån backup på tror jag. Det kan mycket väl ha använts där också.
Redaktionen började använda förkortningen efter att någon mailade in en fråga till redaktionen och skrev sidans namn som "w.r.nu" vilket vi tyckte var lite lustigt. Tyvärr kommer jag inte ihåg vem som skrev mailet och alltså myntade uttrycket.
Att redaktionen inte gillade att det användes öppet var för att det är minst lika outtalbart som site-namnet var och var för olikt "varumärket". Eller nåt. Att det började användas utåt var ett rent misstag, det var så invant inom redaktionen att det bara råkade komma ut publikt.