Björn Wärmedal
Björning Wheel
Nu tog det en väldigt Eon-ig vändning (Petter har iofs rätt i att jag spelat mycket Eon), men det har varit bra exempel.
Det stämmer att magikern i många fall rent praktiskt växer sig starkare och mäktigare än krigaren (i DnD är ju en lvl 1 Sorcerer värdelös, men några levlar senare briljerar den).
Är det dåligt eller bra? Som jag sa så vill den lilla power gamern i mig gärna ha en teoretisk möjlighet att opta magikern till en halvgud, men samtidigt inser jag hur stört centrerat spelet skulle bli runt en sån karaktär. Frågan är väl vilken nivå man ska lägga en magiker på för att den ska kännas balanserad och bra?
Om en magiker och en krigare ska vara exakt lika mäktiga som koncept, hur skulle man få till det?
Jag är lite trött och ofokuserad just nu, så det är möjligt att det här blev lite otydligt.
Det stämmer att magikern i många fall rent praktiskt växer sig starkare och mäktigare än krigaren (i DnD är ju en lvl 1 Sorcerer värdelös, men några levlar senare briljerar den).
Är det dåligt eller bra? Som jag sa så vill den lilla power gamern i mig gärna ha en teoretisk möjlighet att opta magikern till en halvgud, men samtidigt inser jag hur stört centrerat spelet skulle bli runt en sån karaktär. Frågan är väl vilken nivå man ska lägga en magiker på för att den ska kännas balanserad och bra?
Om en magiker och en krigare ska vara exakt lika mäktiga som koncept, hur skulle man få till det?
Jag är lite trött och ofokuserad just nu, så det är möjligt att det här blev lite otydligt.