Mitt med. Lätt pulpigt mysskräck.CoC är en kombination av historisk reenactment och mysskräck av tradtionellt snitt. I alla fall vid mitt bord.
Mitt med. Lätt pulpigt mysskräck.CoC är en kombination av historisk reenactment och mysskräck av tradtionellt snitt. I alla fall vid mitt bord.
Så jag skall inte presentera en akademiskt accepterad och rättvisande bild av vad ett verk handlar om när det missrepresenteras? För när någon frågar om vad något handlar om förtjänar de då inte att få reda på när någon missrepresenterar det? För det här är inte en smakfråga, det här är en fråga om ge någon en rättvisande bild av viktig litteratur. Hade någon påstått att Jorden var platt hade jag påpekat att det är fel det också.Dante;n157198 said:MODERERING
God45: Jag vet inte riktigt hur du bär dig åt, men du lyckas ofta uttrycka dig så det framstår som om din personliga smak är detsamma som objektiv kvalitet.
Det är inte nödvändigtvis så att det DU uppskattar är det som ANDRA uppskattar – och det skulle bli mycket mindre friktion här på forumet om du insåg det.
Att ständigt hinta om att de vars smak skiljer sig från din gör »fel« eller är »dåliga« bidrar nämligen ganska mycket till att försämra diskussionsklimatet.
Framhåll gärna sådant DU gillar, men låt bli att NEDVÄRDERA sådant andra gillar.
Iofs så handlade mitt inlägg om att försöka förklara vad rollspelet CoC handlar om för en tolvåring med hjälp av en, för honom, lättillgänglig källa. Det var inte en kommentar till Lovecrafts författarskap.God45;n157316 said:Så jag skall inte presentera en akademiskt accepterad och rättvisande bild av vad ett verk handlar om när det missrepresenteras? För när någon frågar om vad något handlar om förtjänar de då inte att få reda på när någon missrepresenterar det? För det här är inte en smakfråga, det här är en fråga om ge någon en rättvisande bild av viktig litteratur. Hade någon påstått att Jorden var platt hade jag påpekat att det är fel det också.
God45;n157316 said:Så jag skall inte presentera en akademiskt accepterad och rättvisande bild av vad ett verk handlar om när det missrepresenteras? För när någon frågar om vad något handlar om förtjänar de då inte att få reda på när någon missrepresenterar det? För det här är inte en smakfråga, det här är en fråga om ge någon en rättvisande bild av viktig litteratur. Hade någon påstått att Jorden var platt hade jag påpekat att det är fel det också.
Reglerna i sin helhetDem Rulez said:Regel 9: Respektera våra beslut. Moderatorerna har rätt att dela ut tillsägelser, och tillfälligt eller permanent stänga av användare som bedöms agera i strid med dessa reglers mening; till och med användare som följer deras bokstav. Alla moderatorbeslut kan överklagas till redaktionen. En överklagan ska skickas som privat meddelande till en av redaktörerna eller som epost till redaktion@rollspel.nu. Svara inte på moderationen i tråden där den postades.
Någon akademiskt accepterad bild av vad rollspelet Call of Cthulu handlar om finns mig veterligen inte.God45;n157316 said:Så jag skall inte presentera en akademiskt accepterad och rättvisande bild av vad ett verk handlar om när det missrepresenteras? För när någon frågar om vad något handlar om förtjänar de då inte att få reda på när någon missrepresenterar det? För det här är inte en smakfråga, det här är en fråga om ge någon en rättvisande bild av viktig litteratur. Hade någon påstått att Jorden var platt hade jag påpekat att det är fel det också.
Nja jag håller inte riktigt med. Det måhända att jag är en av dem yngsta här på forumet men knappast en av dem viktigaste snarare tvärt om.Robert;n157323 said:Iofs så handlade mitt inlägg om att försöka förklara vad rollspelet CoC handlar om för en tolvåring med hjälp av en, för honom, lättillgänglig källa. Det var inte en kommentar till Lovecrafts författarskap.
Trollkalle kan vara en av de viktigaste medlemmarna på forumet. Han pallar att vara kvar är the future of the force MEN den akademiskt accepterade och rättvisa bilden av ett litterärt verk är inte nödvändigtvis den bästa vägen att hjälpa honom ha roligt med ett rollspel.
Iä, iä, Trollkalle fhtagn!Voldstagg13;n157458 said:Trollkalle: Ingen press, du representerar bara framtiden för alla rollspel.