Mitt nya älsklingssnacks är baconsvålar. Jag är helt galen i baconsvålar. Jag köpte åtminstone två paket om dagen under den veckas ledighet jag hade för ett tag sedan, och nu börjar de ta slut på mitt ICA! Nu skall jag cruisa runt bland alla matbutiker i mitt närområde för att se om några andra har dem. (De heter tydligen "baconsnacks" av det fabrikat som jag var så förtjust i)
Till det dricker jag förmodligen Vichy Noveau, för att jag håller på att sluta med Coca Cola för tändernas skull. Vichy Noveau är asäckligt, men det smakar iaf något och man slipper vara ett rövhål, som de som dricker Evian (alla som dricker Evian är rövhål).
Jag knaprar förresten gärna på kakor. Vaniljdrömmar, Brago och sådana med sylt i är bra. Tyvärr är Hobnobs rätt meningslösa att äta om man inte kan dricka Cola till, så de har jag slutat med också. Annars är de fina.
Ostbågar och Sourcreamchips (Estrellas) är goda var och en för sig, men man måste äta dem tillsammans för att verkligen nå den där orgasmiskt goda smaken. Det är dock mer "videokvällssnacks", för det blir så mycket pill och spill över rollspelsgrejerna om man ska hålla på och blanda på det där viset under pågående spel.
Jordnötsringar är alltid gott, men lite för flottigt för rollspel. Endast om man friformar.
Jag röker Marlboro eller Camel (beroende på vilket företag jag för stunden har bestämt mig för är minst redneckigt, KKK:igt och minst stödjande av amerikanska krig för tillfället) och brukar ha en ask med cigariller av märket Café Creme (gula) framme, eftersom det är gott att röka sån't efter att man har rökt en vanlig cigarett (precis som Coca Cola smakar Citronsaft efter att man rökt en cigg så ändrar också vissa rökverk smak efter att man blivit "rökt". Café Creme-cigarillerna smakar bara vanilj och gottigott på det viset, så det är bra.)
Zoo är töntigaste godismärket, och därör köper jag det alltid. Nu finns det till och med lakrits-zoo, och de är nästan lika bra som salta katter. Två godissorter som tyvärr inte passar rollspel är djungelvrål (de smular) och Haribos nallar (de är för slemflottiga). De får man äta vid andra tillfällen. Bassets Vingummin är däremot precis lagom flottiga, så de är toppen.
Ölkorv, gustavskorv och konjaksvurst är helt djävla guld att ha när man spelat länge och börjar bli lite seg i kroppen. Då kan det dessutom vara dags att plocka fram lite alkohol. Jag dricker helst Gin o Tonic när jag spelar (Bombay Saphire är bästa ginsorten, och den bästa Tonicsorten är den som inte är från Schweppes, men som ändå har gula omslagspapper, och som jag aldrig kommer på namnet på (brukar bara finnas i små flaskor, dessvärre, men det ska man alltid ha i frysen)), men vad som helst som tar lång tid att dricka går bra. Dock, om det saknas konjaksvärmare vid bordet (min har gått sönder) så kan man icke dricka konjak, för det är svårt att slå tärningar och administrera spelet samtidigt som man värmer konjaken i sin hand. Då är det bättre med whisky (Bästa märket heter Laphroaig, men allt från Islay är bra (det ska smaka som om någon doppat sjögräs i tjära för att jag ska bli glad)).
Jag är förresten barnsligt förtjust i gröt och sånt som man kan tillaga på några få minuter. Allra bäst är det om man inte tillagar det alls, utan bara köper en "rispule" (en säck med risgrynsgröt som man äter direkt ur förpackningen) och sitter och moffsar i sig den. Man ser helt knäpp ut när man gör det, men om alla har varsin rispule så är det bara roligt. Till det är det bra att dricka kaffe latté, men man gör det inte på mjölk, utan man gör det på drickchoklad av märket Options och väljer smaken apelsin. Då får man jättegott kaffe med apelsinchokladsmak. Om man ska ha någon sirap i så är det annars hasselnöt som är min stora favvo. (Jag ångrar att jag inte hann skriva om hasselnötskaffe i Faëpolis-tråden, det har nämligen exakt rätt känsla för den typen av sagovärld.) Man dricker förstås som en ekorre.
Annars är glass gott. Jag avslutar gärna en spelsession med att ta fram en Haägen-Dazs (eller hur det nu stavas) från frysen och gotta i mig. När jag bodde i Strängnäs så köpte vi varsin bägare med Lakrits-Saffran-Kanel-glasskulor från glasstugan. Det var bästa rollspelstugget.
En spelare jag brukade lira med brukade köpa kyckling och tugga i sig, och sedan använde han kycklingbenet som sked för att äta yoghurt. Det såg rätt osmakligt ut, men han försäkrade att smakerna gifte sig med varandra. Kommer tyvärr inte ihåg vilken yoghurtsmak han föredrog.
Vad man dock absolut, absolut aldrig får äta, det är:
Ahlgrens bildäck (äckligast av allt).
Toasted Cheeze Balls (nästan ännu äckligare)
Sådana där nya chips med örtsmaker (jag mår illa bara jag tänker på dem)
och förstås, det mest hiskeliga av allt:
Risifrutti!!!
(Jag tycker det var synd att allt det jag skrev ovan inte fanns med som ett alternativ i omröstningen.)