Nekromanti Vad är den essentiellaste förtäringen i samband...

Troberg

Sinister eater
Cashewnötter.. jag trodde jag var ensam i världen. Det finns bara ett problem. Inte ens Alis Turkgrossistärkebilligt har billiga cashewnötter.
Ett tips: Kolla bland det äckliga naturgodiset i affärer. Där brukar det finnas cashewnötter för en tia hektot eller något i den stilen.

Jag kan inte fatta att jordnötter är så populära, de är inte på långa vägar när lika goda som cashew! Enda nackdelen med cashew (bortsett från att de ibland är översaltade) är att folk tenderar att säga "prosit" när man talar om dem.

Foggmock

Myrmidon
Eh, är det uppdelat i gott och äckligt naturgodis, och jag har missat hela den äckliga delen, eller menar du att allt naturgodis är äckligt?

Hursomhelst, som sagt, inte ens matlagningsklassade cashewnötter på Nya Frukt och Grönt huset (ja, det är en riktig affär, tidigare Mustafas Livs) är så billiga som en tia hektot. 15.90/hektot kostar de på Coop till exempel, och köper man i påse kan man få ner priset lite. Vissa ställen som är lite mer inriktat åt snacks- eller godishållet brukar ha lite billigare i lösvikt, och då brukar nötterna finnas vid naturgodiset. Coop har sorterat in naturgodiset under frukt, och det återfinns alltså vid frukt- och grönsaksavdelningen, till mitt stora förtret när jag hade ett städjobb där. För det första blir det sjuka fläckar av både vindruvor och torkad papaya, för det andra så fanns det cashewnötter vid frukten på Rimi, och man kunde alltså snika åt sig ett mindre lager med nötter att ha i fickan och mumsa på medans arbetet fortskred. På Coop fick man nöja sig med lösgodis. Som inte är något vidare att ha i fickan, och dessutom kom man till godiset näst sist.

...jag antar att jag får köpa på mig ett par kilo nästa gång (yeah right!) jag är i Borlänge.

Troberg

Sinister eater
Eh, är det uppdelat i gott och äckligt naturgodis, och jag har missat hela den äckliga delen, eller menar du att allt naturgodis är äckligt?
Allt naturgodis utom cashewnötter är äckligt.

Hursomhelst, som sagt, inte ens matlagningsklassade cashewnötter på Nya Frukt och Grönt huset (ja, det är en riktig affär, tidigare Mustafas Livs) är så billiga som en tia hektot. 15.90/hektot kostar de på Coop till exempel
OK, det kan vara så, jag tittar inte så noga på prislappen. Är dock rätt säker på att jag sett det för under tian.

Rising

Vila i frid
Saker att tillägga:

Cashewnötter.
Yeah. Jag glömde tortillachips (om man dricker öl till (Mariestads är mitt märke)), potatisskruvar, mjuka turkisk peppar, rocky road-glass och skånska pepparkakor också. Och kanske American Cookies (ljusa, kan köpas på 7-Eleven) och Polly också. Fast dem är jag lite tveksam till.

När jag var liten tuggade vi alltid på stensöta när vi gick omkring och lirade rollspel. Det var guld.

Nåja, man kan inte få med allt. Det var inte riktigt meningen med mitt inlägg heller. Jag ville mest... Äh, ni förstod nog poängen.

/Rising
som just har fått en visdomstand utdragen.

Lambi

Swordsman
Varför har alla rollspelare snacksdille!?!?!?

Jag tycker att en kopp kaffe är trevligt och lämpligt. Dock är jag också en av de onda människorna som knaprar snacks och onyttigheter in absurdum under rollspelsmötena. Det blir lätt att rollformulär, kartor och annat bjäfs hamnar under tre ton chipspåsar, kaklådor, colaflaskor och sådant. Man borde kanske införa en begränsning mot allt skräp på bordet. En kopp/glas/flaska och EVENTUELLT något till. Sedan kan man ta en liten paus och bara fika lite och dom som röker kan gå ut och ta en nypa "frisk" luft. Nej jag vet, det funkar inte. Har försökt, men redan första spelmötet så spricker det när den som kommer sent och inte hört ens moralpredikan öppnar en gigantisk chipspåse och slänger den på första bästa person samtidigt som senkomlingen sätter sig. baH! baH! Trippel-baH!

Kaffe är dock ett fett plus. Kaffe äger! Te är också ok.

För att svara mer på frågan om VAD jag äter så blir det nog ett svar innehållande kakor, godis och chips. Vi brukar ibland laga mat tillsammans också, och ta en matpaus. Det är söndags-spelargruppen jag pratar om. Tyvärr åker jag ifrån den nu, har ju varit så rackarns skoj... snyffen.

Troberg

Sinister eater
Jag glömde tortillachips
Med salsa så klart!

Ett tips till är arabiskt godis. Min favorit är de brunröda plåtburkarna från Zalatimo Sweets, som man med lite tur kan hitta i välsorterade affärer som sysslar med sånt. Går även att beställa via internet, men det kanske är lite overkill. Som en blandning av olika små kakor med nötter, kanel, kardemumma och massor av socker. Rekommenderas starkt.

Fan, nu blev jag hungrig!

Foggmock

Myrmidon
Det är ett gissel. Vår spelledare bor hundra meter från en Nettobutik, och de brukar alltid ha billiga tortillachips (i storleksordningen 450 gram för 13:) och salsa för strax under tjugan. 450 gram chips är en jävla massa, och man kan ju inte sluta när man fortfarande har salsa kvar..

Dock blir det oftast till filmkvällar och så, det är väl geggigt att sitta med salsadipp när man rollspelar eftersom man måste skopa och inte bara kan doppa (om man inte vill ha fislite på sitt chips såklart).

Dagens I-landsproblem, helt klart.

Lambi

Swordsman
aow, tortillachips och mariestads. Passar till Rollspel. Passar till annat också. Passar till allt. Passar till ännu mera.

Kanske inte mest essentiella, men det ligger åtminstone på 'piskar grävel'-nivå.

Sodivra

Champion
Holy Ultima Combo Pollaga!

Allright, här kommer en lite mer ultimat poll där jag fick plats med allt. (Yeah right)

Lycan

Hero
Re: Holy Ultima Combo Pollaga!

Hade omröstningen varit bästa invlevelseförhöjare hade jag helt klart röstat på dem drugz, men nu var det ju faktiskt snacks vi snackade (touche!) om, och därmed faller pillerknaprandet platt. Röka kan man ju inte heller göra, av respekt för ickerökande spelare...

- Lycan

Sodivra

Champion
Hot Crack Svaraga Combo Sugoi

Nja, jag ville ju få med tobak och liknande, så det handlar inte så mycket om mat längre, som vad man tycker är bäst av dessa alternativ att ta med sig till rollspelet.

Tycker du knark, så ska du stå för din åsikt. :gremsmile:

/Arvidos, går en utbildning där man bl.a får lära sig hur man gör bra undersökningar.. Avisstja, vi har ju redan pratat om den, ow!

Morgath

Warrior
Är jag dum i huvet....

...om jag lägger till egen-(kanske till skillnad från hemma-)bakad rykande färsk tigerkaka?!

Alltid på bordet vid våra rollspelseanser här nere i Skånehelvetet.

Johan K

Gammal & dryg
Inte det minsta !!

Tigerkaka är ett tilltugg som man icke skall ringakta !!! Kalrt mycket godare, trevílgare & på alla sätt välsmakande.. Då synnerligt om den är nybakad.
Dock så ska man passa sig för spettekaka, den är allt igenom hemsk !!

/ Johan K, som förundras över den här tråden & dess på-väg-att-bli-flummig-förmåga... :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Re: Inte det minsta !!

Dock så ska man passa sig för spettekaka, den är allt igenom hemsk !!
Är du sjuk i huvudet!?!?!? Den är ju höjden av matkultur! Gudarnas föda!

Din aversion kanske beror på att du inte har en riktig spittekaka-kniv?

Troberg

Sinister eater
Dock blir det oftast till filmkvällar och så, det är väl geggigt att sitta med salsadipp när man rollspelar eftersom man måste skopa och inte bara kan doppa (om man inte vill ha fislite på sitt chips såklart).
Ta den starkaste salsan så vill du bara ha fislite på ditt chips, speciellt om du har en helt egen burk salsa (så har oftast vi, var och en har sitt eget).

Ackerfors

Alas, your rapids!
Eftersom...

...Arvidos är dålig (nåja, mer tankspridd då!) och inte kan ta med mina alternativ får jag väl lista dem själv (och ha min egna lilla omröstning där bara jag får rösta. Ha!

<ul style="list-style-type: disc">[*]O'boy
O'boy är bra, O'boy är gott och det är toppen att dricka till rollspel, och för all del, till alla sorters spel. Hade det inte varit så baltigt (massa pulver och shite) hade det varit ultimat allrounddryck. Får elva av mina röster.[*]Kexchoklad
Ohyggligt smuligt men det kan det nästan vara värt. Supergott om det är så att det smälter i munnen. Fyra av mina röster.[*]Yassilus saftdrink
Öh, den här är avancerad och än så länge testad utan alkohol. Man tar lika delar Fun Light Raspberry Lemon och Fun Light Wildberries. Tillsätt sedan lagom mängd mineralvatten med tranbärssmak och voila! En grymt god vätska som lämpar sig för det mesta. Nio röster.[/list]

<center>Detta visar klart och tydligt detta:
O'boy - 11 röster
<hr width="33">
Kexchoklad - 4 röster
<hr width="12">
Yassilus saftdrink - 20 röster</center>
<hr width="60">

Efter visst fiffel med räkningen ser vi min saftdrink i ledningen framför O'boy och Kexchoklad.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Inte det minsta !!

Är du sjuk i huvudet!?!?!? Den är ju höjden av matkultur! Gudarnas föda!
Hehehe, ja det är man kanske... Fast då är man ju i gott sällskap... :gremwink: :gremwink:
Fasten, kan icke stå ut med den där smaken & konstitensen... Klibbar ju igen hela munnen + matstrupen ju... [inesrt]kalla kårar av förskräckelse[/insert]

Din aversion kanske beror på att du inte har en riktig spittekaka-kniv?
o_0

/ Johan K, sådär lite småtrött av några timmars jobb & sedan några timmars sl:ande

Rising

Vila i frid
Re: Holy Ultima Combo Pollaga!

Okej, det röstade jag på, medt för att vara busig... Men det är nog egentligen inte så lämpligt i rollspel.

Däremot kan jag efter förra helgens orgie i spel meddela att Fluxx blir roligare med lustgaspatroner (fast ha en riktig syfon till hands, vi fick till slut öppna våra genom att sätta en korkskruv på dem, banka på den med en doja och ha allt i en plastpåse. Det är ett extremt jobbigt sätt att få i sig lustgas på. (Förresten: lustgas är lika lagligt som Hubba Bubba, så tro inte att jag trollar för att få tråden låst.)

Man andas in lustgas och försöker hålla andan så länge man orkar (eller så andas man in och ut ur en balllong eller liknande), tills allt ljud omkring en börjar låta burkigt och diskant, man blir upptrissad och zonkar ofta bort ett tag. Eftersom man gärna bör hyperventilera innan så är det omständigt och kräver förberedelser som tar mer tid i anspråk än vad effekten håller. Alltså: olämpligt för rollspel. Om inte alla spelare tar lustgas samtidigt och spelledaren sedan berättar någon läskig stämningsbeskrivning medan effekten slår till... Hmm... Nja, nä, lustgas är för larviga rejvfjortisar med rosa hår. Det är bättre att missbruka kolhydrater.

/Rising
tyckte dock att man behövde något för att göra bottennappet Fluxx uthärdligt.

Sodivra

Champion
Re: Eftersom...

Snälla. Lilla. Yassilus.

Så var det ju inte alls. :gremsmile:

Okej, jag glömde O'boy. Du har fullkomligt rätt. Jag gjorde en miss där, och det ska jag inte förneka.

Men kexchoklad? - Godis.
Saftblandning? - Saft.

Eller öh, ville du ha ett alternativ som var alla tre på en gång? :gremsmile: