Eh, är det uppdelat i gott och äckligt naturgodis, och jag har missat hela den äckliga delen, eller menar du att allt naturgodis är äckligt?
Hursomhelst, som sagt, inte ens matlagningsklassade cashewnötter på Nya Frukt och Grönt huset (ja, det är en riktig affär, tidigare Mustafas Livs) är så billiga som en tia hektot. 15.90/hektot kostar de på Coop till exempel, och köper man i påse kan man få ner priset lite. Vissa ställen som är lite mer inriktat åt snacks- eller godishållet brukar ha lite billigare i lösvikt, och då brukar nötterna finnas vid naturgodiset. Coop har sorterat in naturgodiset under frukt, och det återfinns alltså vid frukt- och grönsaksavdelningen, till mitt stora förtret när jag hade ett städjobb där. För det första blir det sjuka fläckar av både vindruvor och torkad papaya, för det andra så fanns det cashewnötter vid frukten på Rimi, och man kunde alltså snika åt sig ett mindre lager med nötter att ha i fickan och mumsa på medans arbetet fortskred. På Coop fick man nöja sig med lösgodis. Som inte är något vidare att ha i fickan, och dessutom kom man till godiset näst sist.
...jag antar att jag får köpa på mig ett par kilo nästa gång (yeah right!) jag är i Borlänge.