Nekromanti Vad är det för människor som spelar DoD?

and

Veteran
Lönmördare och annat skit

Om man spelar ett spel där någon form av rätvise tanke (absurd ideé) skall gälla när det gäller yrken (klasser) så blir små kobolder livrädda. Om de konstruerar något eget så kommer de för evigt att höra att den är för bra oavsett om den är det eller inte.... problemet ligger i spelarnas ålder/erfarenhet i kombination med ett regelsystem som upmmanar till det sämsta (tävlande) hos spelarna.

Kameli

Warrior
Mord med komplikationer

Det borde dock inte finnas några hinder för SL att "dömma ut" de personer som RPn smyger sig på och hugger med ett vapen.

Okay, kan väl gå an om det är en snäll SL men hur i hellskotta ska de stackars mördarna ha en chans mot spelarna??
Okay, gift för all del men det blir lite tjatigt om varrenda bondlurk har en förgiftad högaffel!
När en krigare uppnåt mästargraden(eller va de nu heter, jag har glömt bort) så måste man ju utrusta standad skurken med tvåhanddssvärd för att de skall utgöra något som helst hot mot spelarna!
Det är nackdelen med skadesystem utan kritiska skador...

David, Liten Elak och Stygg

Varför vara vacker när man kan vara ful?

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Jag måste bara göra ett tilägg...

Drakar och Demoner menar du väl....

Only dead fish float with the stream.

Blasphemy

Swashbuckler
Mina lönnmördarargument

Jag anser inte att yrket lönnmördare skulle behöva finnas med i DoD. Jag anser även att det nästintill är en omöjlighet att det skulle finnas med.
Eftersom jag ser det som en undergren till tjuvyrket så antar jag att lönnmördare endast kan använda lätta vapen. Och med en dolk så kan man ju knappast döda någon.
Därför så finns inte lönnmördare... (förutom de som är beväpnade med tvåhandsyxor).

Vindhand

Myrmidon
Tjat, tjat, tjat....

Det känns som du sagt detta (flera gånger) förut och fått (flera) bra motargument. T.ex att man kan lösa det på samma sätt som i tidigare upplagor av DoD.

Din åsikt blir inte korrektare eller intressantare av att du upprepar den tills ingen orkar svara längre. Jag vill inte vara ovänlig men IMO börjar du gå utanför vad som kan anses vara rimligt beteende i ett forum av denna typ. /images/icons/frown.gif

Moonshadow

Warrior
Jag uppenbarligen...

Hej Tervo!
Det är jag som är moonshadow. Jag märker att du valde att citera mej, jag är mycket smickrad men inte helt nöjd över dinna funderingar kring min männsklighet. Jag är i allra högsta grad människa och är förvånad över din totala brist på förståelse inför den jargong som vid det omnämda tillfälet rådde. Inget personamgrepp ? du nämde faktiskt mig som ett exempel på det du ricktade ditt missnöje mot.

-Moonshadow

Vindhand

Myrmidon
Verkligen?

Vad skulle du tycka om en person som kom in i ett rum där flera lugna och sansade diskussioner pågick och började vråla något osammanhängande och svårbegripligt om att han inte fick hugga folk i ryggen på det sätt han brukat?
Om personen sedan fortsatte vråla även efter folk gjort sitt bästa för att hjälpa honom/henne; skulle det öka eller minska din respekt för individen ifråga?

Jag tycker att man slänger ut en sådan individ, så du kan vara glad över att jag inte är moderator /images/icons/smile.gif

NecTech

Swordsman
Re: Verkligen?

Ähhh...ta det nu lite easy....

Grabben saknar Chronopia tiden juh.....Det är en trumatisk tid för honom.....
Eller så vill han kanske kunna springa Stockholm-Malmö på 2, 23 sek som det går att göra i vissa rollspel (Bara man dricker lite Vampyrblod iaf) /images/icons/wink.gif

Mvh
Necrotech- Fusion 19 - Walk Through time
<A HREF="http://www.endarker.net/rollspelszonen" target="_new">http://www.endarker.net/rollspelszonen</A>

Moonshadow

Warrior
Re: Verkligen!!!!!!!!

AAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGHHHHHHHH !!!!!!!!!!!!!
ME wAna KIll, bakstabing gutt gutt jaaaaa !!!!!!
Jag är mycket glad att du inte är moderator, och dessutom är jag precis hur OTYDLIG jag vill.
BBBBBBwwwwwaaaaaahhhahhha ha ha ha. (Vansinnigt skratt).

-Moonshadow

Blasphemy

Swashbuckler
Många olika typer

Jag skulle säga att det är en stor variation på personerna som spelar Drakar och Demoner. Från de mest regelfanatiska spelälskarna till de mest regelfrånstötande spelhatarna.. Eller tvärt om.
Jag tycker att de är bra att det finns olika varianter på detta forum. Om man nu tycker att den som skriver inlägget är en outvecklad fjortis som helt klart har fel så behöver man ju inte svara på det.!! Och då blir forumet garanterat inte fullt med tjafs.
Personligen så tycker jag om tjafs för att se olika personers åsikter och känslor. Många tar kritik mot Drakar och Demoner riktad mot en själv och många kan inte förstå hur man kan kritisera vissa saker.
Men detta beror på att det finns så många olika typer av personer som spelar Drakar och Demoner.
Därför svallar känslorna hett.

Vissa diskussioner kan förvisso urarta (jag drar mig till minnes en Bologny diskussion som inte inträffade för så länge sedan). Men den skulle inte ha uratat till lika stor del om inte det funnits de som argumetnerade emot. Då skulle dessa inlägg snabbt glömmas bort.

Nu är det så att jag tycker att argumentation är bra, även om den blir tjatig.
Och om det nu finns sådana som tycker att det är fruktansvärt att det inte finns Lönnmördare som yrke i Drakar och Demoner så är det väl bara att acceptera det. Och om man nu tycker att inlägget är allt för barnsligt så strunta helt enkelt i det.
Ja det är min åsikt i alla fall.

Sodivra

Champion
Precis min åsikt.

Lönnmördare hör väl ändå inte hemma i Trudvang? Åkej, en vandrande prisjägare/lönnmördare kan jag tänka mig, fast det går ju in under "krigare". Dock så är det ju DÅLIGT om man inte "kan" lönnmörda folk med en go' kniv!

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

Moonshadow

Warrior
Re: Du elak

DoD var det första jag spelade, då jag jag 9 år och tyckte det var jätte kul. Så därför är det många minnen som det nya DoD hånar när de gör en så här usel verision. På senare tid har jag dock mest spelat Eon då Chronopia aldrig levdeupp till mina krav. Jag vill ha nostalgi eller ett bra regelsystem. Riotminds har inte lyckats med något. DoD 91 har nostalgi medan Eon är ett bra spel.

-Moonshadow