Nekromanti Vad är detta nu då?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
OMGWTFBBQ!

Men lägg av så coolt! Åh, vad jag älskar/hatar sådana där små teasers som egentligen inte säger ett skit om det som de handlar om men ändå förmedlar en stämning som är så engagerande att jag får spatt!

Storuggla; bevaka det här och hojta till om du hör något mer.

/Vulf

Eksem

Champion
Re: OMGWTFBBQ!

Varför mailar ni inte bara och frågar? Det finns en mailadress på sidan ju.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Oh! Spännande!

Flashfilen är mysig. Men en blind(inte ond) apa hade kunnat göra en snygg teaser så den säger inte särskilt mycket om den färdiga produkten.

Storuggla

Champion
Been there, done that...

Men ack, trots mina elektroniska härolder så ges inga svar! Fi Donc, säger jag bara. Och jag skickade iväg dem för ett bra tag sedan därav min fråga här.

Storuggla, chronopian

Eksem

Champion
Re: Been there, done that...

Då är följande mina förslag:

1. Det är en SVT-produktion med tillhörande brädspel.
2. Det är ett lajv.
3. Det är Järnringens nya projekt.
4. Det är en bok om nationalistbandet Ultima Thules upplysningsresor i mellanöstern.

Jag fick inga direkta bordsrollspelsvibbar av det alls, faktiskt. Det var bara en ful flashfilm med en lökig låt.

Eksem

Champion
Jag fick ett svar!

Det här svaret fick jag:

Godkväll!

Narhall.se är den domän som bland annat kommer att hysa ett projekt, vilket den första november släpps för allmänheten - en stiliserad saga med anknytningar till Trudvang, den värld RiotMinds Studios ligger bakom (rollspelet Drakar och Demoner 6). Det har kommit till vår kännedom, att vi blivit förväxlade med RiotMinds - vi vill särskilt understryka vår självständighet; snarare är vår existens ett resultat av hur RiotMinds valt att förvalta det initiella Trudvang.

Vi kommer att utge material som huvudsakligen är avsett för Drakar och Demoner 6.

- Er notarie

Storuggla

Champion
Den som frågar får svar... ibland [Edit]

Jag mailade dem för fyra dagar sedan från skolans dator, det har nog inte gått fram, för nu gjorde jag det igen och fick svar illa kvickt. Jag har inte mycket till övers för lhs it-folk, de kan inte ens byta tonerna i sal 409... :gremsmirk:
Öh, i vilket fall som helst kan jag meddela att dina gissningar var fel. Och du får fel vibbar också, pudelrockare :gremwink:

Storuggla, svinhugg går igen

<font size="1"> Edit: Nu menar jag inte Edit Piaff om ni trodde det, utan jag skriver här att jag skulle skicka ett svar till herrarna som emailade mig, men hotmail säger att jag har överskridit maxgränsen för hur mycket mail jag får skicka under en 24-timmars period (sic!). Så jag tackar för svaret härledes istället. </font size>

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Jag fick ett svar!

"Det har kommit till vår kännedom, att vi blivit förväxlade med RiotMinds - vi vill särskilt understryka vår självständighet; snarare är vår existens ett resultat av hur RiotMinds valt att förvalta det initiella Trudvang."

Vad fasen ska det betyda? Att de inte tycker om Riotminds version av Trudvang?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Okej

De är inte ihop med Riotminds, men de ska göra ett projekt som har med Trudvang att göra.

Ska bli intressant att höra vad Theo har att meddela om Riots kunskap och sanktionering av detta, om sådan existerar. Är det fan-baserat ser jag inga problem, så vi får hoppas att det bara är för kul skull de gör det. Eller att de frågat Riot (vilket jag tvivlar på).

Å andra sidan har jag också förväxlats med Riotminds, så det är kanske lätt hänt. :gremgrin:

Magnus

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Eller så ...

… kanske de arbetar fristående, men på uppdrag av Riotminds.

Hur som helst ska det bli intressant att se vad det rör sig om.

Johan K

Gammal & dryg
Whoo !
Det där verkar ju snyggt värre ju !! Det kan nog bli spännande värre !!
Men var det slutar ?? Det är en bra fråga, fast det kittlade ju min fantasi å´det jäkligaste !

Johan K

Gammal & dryg
Spännade !!

Oj !!
Det här låter ju intressant ju !! Ska bli otroligt skoj att följa & se var det slutar !

/ Johan K, DoD6-fantast

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Riotminds tycker också att...

...det verkar intressant. De hade inte hört talas om projektet eller snubbarna tidigare.

Så det kanske är något i stil med Medusa Games.

M.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Riotminds tycker också att...

Det här var intressant. De lägger alltså upp ett Trudvangsbaserat projekt utan sanktionering av Riotminds? Är det modigt eller bara dumt? Kommer de att låta bli att nämna Trudvang/DoD för att inte få rättighetsinnehavarna efter sig? Försöker de bara sno de bra delarna av Trudvang och skapa sin egen klonvärld? Vad tror ni?

/Dimfrost

Eksem

Champion

Men alltså, det skadar ju inte Riotminds om det finns gratismaterial från tredjepartstillverkare. Medusa Games är ju t.ex. en jättebra tillgång för RM.

Det är en annan sak om det är ett projekt som är tänkt att dra in pengar, förstås. Och då är det ju bara dumt.

chrull

Stockholm Kartell

Precis. Det är ju ännu inte klart om de faktiskt tänker tjäna pengar på det här... vad det nu hette. Och om Riotminds börjar bråka om något som är gratis så kommer de få hela rollspelssverige över sig... Eller?

chrull - som hoppas på en undergroundbok som bara kommer säljas utan omslag av rockbärande män i mörka gränder...

theodåre

Veteran
Re: Okej

Vi har inte sanktionerat något sådant projekt, men har heller inga problem med fan-sites så länge de håller sig till konceptet och inte har några kommersiella intressen. Tolkade det dock som om att de inte gillade det RiotMinds hade gjort med Trudvang, vilket var konstigt eftersom det är ju vi som kommit på konceptet, kan ju ha fel iofs.

Vi får vänta och se.
riotminds