Re: ehrm *harkling igen*
"Fantasyrollspelande (tex) behöver definitivt inte ta matinéform. Vi har diskuterat saken förr, och minns du det så vet du vad jag tycker om matinéäventyr. "
Ah, ja, det är svårt det där. Man måste skilja på rollspelen, äventyren och spelsessionerna -det är riktigt. Här var vi dock fel ute från början. Vad är ett "skräckrollspel"? Egentligen är det ju bara enskilda spelsessioner som kan vara läskiga, ingenting annat. Äventyr kan underlätta att spelsessioner blir läskiga och skräckrollspel kan vara extra enkla att skriva skräckäventyr till, men... Jag ville inte gå in på allt det.
Jag gjorde därför en förenkling. Den har självklart sina brister. Jag erkänner. Skjut mig. Jag fick en enkel fråga och kom på ett enkelt svar. Självklart är det inte en slutgiltig sanning jag har levererat.
Problemet är att vi nu krånglat till alltihopa. Om jag hade ställt en enkel fråga hade jag inte velat få det här pladdriga svaret.
Så, visst, jag backar fullt ut. Du har alldeles rätt. Däremot tycker jag att den här diskussionen inte hör hemma i just den här tråden. Var sak har sin plats. Ibland är det faktiskt läge för en grov förenkling.
/Rising