God45
#PrayersForBahakan
Jag älskar magic missile formeln. Den är en magisk pistol som inte kan missa. Visst, den är egentligen ganska sugig men vad fan den är cool! Det här är anledningen till att den är så bra:
Så vad jag gör när en spelare kastar sin första Magic missile är att fråga hur den ser ut. De kan beskriva den precis hur de vill. Detta ger en unik magi som färgar och reflekterar trollkarlens personlighet. Trollkarlen som kastar regnbågar som smälter kött kommer ju inte allas vara lik trollkarlen som kastar dödskallar som biter folk.
Men ibland har folk svårt att komma på något bra. Så en lista med alternativ som inspiration skulle kunna vara bra. Så jag tänkte mig att jag kunde utnyttja er kreativitet till att hjälpa mig göra en lista med förslag.
Så här är de jag har hittills:
Vad är din Magic missile?
1. Du skjuter laserstrålar ur dina ögon.
2. Du svingar armen och ett paket med krut flyger ut ur rockärmen.
3. Ditt hår skjuter ut onaturligt långt och hugger till dina fiender.
4. Du frammanar en glittrande långbåge av solljus och skjuter en pil.
5. Du får larver och maskar att krypa ut ur din fiendes skin där du pekar.
6. Du plockar upp en laserpistol från Blixt Gordon tv-serien och skjuter ett plasma skott.
7. Du blåser en slängkyss och ett kyssmärke bränns in i din fiendes skin.
8. Du spottar syra som i Aliens.
9. Du skär upp en handled och ditt blod formar en piska som slår till en fiende.
10. Du kastar brinnande spelkort.
Det är beskrivningen från Pathfinder. Notera följande: Det finns ingen beskrivning av hur projektilen ser ut. Många antar att det är en blå energi boll eftersom det var så de såg ut i nästan alla D&D datorspelen, men den beskrivs inte så.A missile of magical energy darts forth from your fingertip and strikes its target
Så vad jag gör när en spelare kastar sin första Magic missile är att fråga hur den ser ut. De kan beskriva den precis hur de vill. Detta ger en unik magi som färgar och reflekterar trollkarlens personlighet. Trollkarlen som kastar regnbågar som smälter kött kommer ju inte allas vara lik trollkarlen som kastar dödskallar som biter folk.
Men ibland har folk svårt att komma på något bra. Så en lista med alternativ som inspiration skulle kunna vara bra. Så jag tänkte mig att jag kunde utnyttja er kreativitet till att hjälpa mig göra en lista med förslag.
Så här är de jag har hittills:
Vad är din Magic missile?
1. Du skjuter laserstrålar ur dina ögon.
2. Du svingar armen och ett paket med krut flyger ut ur rockärmen.
3. Ditt hår skjuter ut onaturligt långt och hugger till dina fiender.
4. Du frammanar en glittrande långbåge av solljus och skjuter en pil.
5. Du får larver och maskar att krypa ut ur din fiendes skin där du pekar.
6. Du plockar upp en laserpistol från Blixt Gordon tv-serien och skjuter ett plasma skott.
7. Du blåser en slängkyss och ett kyssmärke bränns in i din fiendes skin.
8. Du spottar syra som i Aliens.
9. Du skär upp en handled och ditt blod formar en piska som slår till en fiende.
10. Du kastar brinnande spelkort.