Så typ olika cirklar, där den innersta cirkeln inte påverkar den yttre cirkeln på grund av distansen mellan dem sett till cirklarna däremellan. Den innersta cirkeln är jordens ihåliga kärna, den yttersta cirkeln är grottsystemen som du kommer åt genom en övergiven gruva. Däremellan finns det en cirkel som består av naturliga grottor som med tiden övergår i ruinerna av en civilisation som sedan länge begravts under jord vilket i sin tur övergår i ett system av underjordiska floder och sjöar för att slutligen, när du färdats längs med det långa floderna, föra dig till den innersta cirkeln. Jordens kärna.
Ja, notera att det såklart kan och får finnas interaktioner mellan alla fraktioner, och att cirklarna inte bör ha skarpa gränser utan interaktion emellan, men det bör kännas stort nog för att det inte ska behövas.
Exempel:
Våning 1: Goblinerna slåss med Rövare om kontrollen över Huvudingången. Jättespindlarna äter Gobliner som kommer för nära.
Våning 2: Goblinernas högkvarter, de har en allians här med Orcherna. Jättespindlarna slåss mot Dvärgar.
Våning 3: Orchdominerad, men en Magiker har blockerat av en del av våningen där de inte kommer åt.
Våning 4: Dvärgar slåss mot märkliga varelser som sprids från Magikerns territorium.
("Våning" här kan ju bytas ut mot "cirkel" eller "area" eller vad som. )
Här börjar det kännas stort och komplext nog för att det känns rimligt att Rövarna på våning 1 inte har så mycket med Magikern att göra. Hade grottan bara haft 3-4 större fraktioner så hade det kännts konstigt om inte alla av dem hade något slags relation, men nu är det rimligt att relationen saknas.