Feuflux;n339891 said:
Tack för era svar. Eller ja, tack och tack, ni bekräftar ju att det krävs alldeles för mycket prepp för att spelleda köpeäventyr... :sad:
Likt dig är jag en småbarnspappa med ungefär samma inställning, jag föredrar att hitta på egna saker för då behöver jag ingen prepp alls! Eller ja. Pyttelite. Ibland.
Köpes äventyr tycker jag på ett sätt skulle vara en bild på ett monster, med viktiga stats under (inte alla stats det är onödigt) och en liten halvtecknad karta bredvid med en grotta på där det är en pil som visar "där är monstret" samt en lista på x antal guld och vilket roligt föremål som kan finnas där.
Men på ett mycket mer annat sätt så skulle jag ju aldrig köpa ett äventyr som var så dåligt. Men det är ungefär så långt jag har tid och ork att preppa.
Med det sagt har jag kört igenom nästan hela mutant år noll kampanjen! Den körde jag å andra sidan helt random med att slå fram antal hot och artefakter i varje område, sen tolkade jag det tydligen helt underbart. Men alla utom en rackare dog hela tiden. De hittade dessutom till den hemliga platsen några gånger när gruppen var uppdelad i 2 men de som hittade den dog varje gång på vägen tillbaka för att de var klantiga eller fumlade. Som första gången bara en vet om det och använder nån eld mutation mot en fiende de egentligen visste var där men inte kom runt pga fummel... Och denne fumlade och brann upp själv.
Det var väldigt roligt att spela igenom kampanjen även om de dog ut pga mutant brist i byn. Så iaf en sån kampanj kan ju vara värd kolla in. Gick att slumpa allt från start till slut, med mycket olika att få fram.