Så, lite sugen på att spelleda Trail of Cthulhu spanar jag in lite existerande äventyr på internet och inser att jag:
1) tycker det är asjobbigt att läsa äventyr i kompakt textform
2) har dåligt tålamod (en hel drös med text för att etablera "skurken bor på adress A"? Outrageous!)
3) inte har lust att lägga timtal med prepp till ett spelpass på ett par timmar
4) är en trött småbarnspappa (nej fan det visste jag ju redan... gnällig är jag också och det visste jag också redan om!)
Så, jag känner att jag vill veta hur bättre rollspelare än jag hanterar sådant här. Om du läser det här inlägget är du troligtvis en bättre rollspelare.
Hur gör ni när ni läser in er på köpeäventyr? Plöjer ni allt från start till mål tills ni kommer ihåg allt utantill? Organiserar ni om allting för att kunna hitta rätt information lätt?
Vad är förhållandet mellan prepp och speltid? 1 timme prepp ger 3 timmar spel?
1) tycker det är asjobbigt att läsa äventyr i kompakt textform
2) har dåligt tålamod (en hel drös med text för att etablera "skurken bor på adress A"? Outrageous!)
3) inte har lust att lägga timtal med prepp till ett spelpass på ett par timmar
4) är en trött småbarnspappa (nej fan det visste jag ju redan... gnällig är jag också och det visste jag också redan om!)
Så, jag känner att jag vill veta hur bättre rollspelare än jag hanterar sådant här. Om du läser det här inlägget är du troligtvis en bättre rollspelare.
Hur gör ni när ni läser in er på köpeäventyr? Plöjer ni allt från start till mål tills ni kommer ihåg allt utantill? Organiserar ni om allting för att kunna hitta rätt information lätt?
Vad är förhållandet mellan prepp och speltid? 1 timme prepp ger 3 timmar spel?