Björn Wärmedal
Björning Wheel
Här fanns en intressant artikel om vad en äventyrsskribent kan tänka sig tjäna på att sälja äventyr, och vad det kan innebära i timlön för arbetet.
Min egen erfarenhet kommer egentligen bara från äventyret Proteus Sinking, som jag tjänat i runda slängar $2 per timme nedlagt arbete på. Kanske lite mer, för jag kommer ärligt talat inte ihåg hur många timmar jag lade på att skriva det. Det sålde jag på rpgnow/drivethrurpg och delade vinsten med Geoffrey McKinney, som agerade redaktör och skötte större delen av marknadsföringen. Jag fick själv 30% av försäljningsvärdet, efter att rpgnow och McKinney tagit sina delar.
Vad har ni för tankar kring det här?
Min egen erfarenhet kommer egentligen bara från äventyret Proteus Sinking, som jag tjänat i runda slängar $2 per timme nedlagt arbete på. Kanske lite mer, för jag kommer ärligt talat inte ihåg hur många timmar jag lade på att skriva det. Det sålde jag på rpgnow/drivethrurpg och delade vinsten med Geoffrey McKinney, som agerade redaktör och skötte större delen av marknadsföringen. Jag fick själv 30% av försäljningsvärdet, efter att rpgnow och McKinney tagit sina delar.
Vad har ni för tankar kring det här?