Vimes
Gallerix
Evokee;n324051 said:Jag vet inte, jag följer bara ett par trådar i taget. Inget jag sett sista dagarna, men jag tycker det sker väldigt ofta.
Du verkar vilja att jag ska ägna massa tid åt att gräva fram ”besiv” för att styrka mitt påstående. Det kommer jag inte göra, då jag har bättre saker att göra, och tycker det verkar som en väldigt tradig sysselsättning.
Men jag ska som sagt försöka komma ihåg att posta exempel här nästa gång jag noterar ett sådant.
Alltså. Du skriver att det är en tradig sysselsättning. Och det är det som är felet med dig (och alla andra, typ). Det är alltså inte en tradig sysselsättning att skita ur sig ett tyckande i flera inlägg, men det är en tradig sysselsättning att söka sanningen bakom det? För mig är det helt obegripligt. Hade jag haft en uppfattning om något och fått den utmanad hade jag nog försökt utvärdera vilken grund min uppfattning hade. Jag fattar att alla inte vill det, att de (ni) är fullkomligt nöjda med att bara sitta och tycka saker. Men jag förstår inte hur ni fungerar! Vad är det ens som driver er att interagera med världen när ni är så fullkomligt ointresserade av den? Du kommer ju inte komma tillbaka med någon tråd som styrker dina åsikter här. Du bryr dig ju inte. Du vill bara runka ditt eget tyckarego inför andra. Men vet du. Det kanske blir en retning för någon att reagera på. Du interagerar. Men det betyder ingenting. Det resonerar inte med något så länge du inte bryr dig om sanningshalten i dina egna försanthållanden. Det är bara tomrum från ett pseudo-subjekt. Du är ingenting.