Nekromanti Vad är felet med mina inlägg?

!Paxen

Swashbuckler
Ingen aning faktiskt, men ganska många trådar "försvinner" ju i massan (nu vet jag ju inte hur många trådar som skapades ungefär samtidigt). Kan vara så också att folk tänker skriva i den men sen glömmer bort det.

Eller så är det så att majoriteten skiter i rollspelsteori och istället skriver i trådar som är dedikerade "skitsaker".

Spitfire

Swordsman
Ibland gör man ett inlägg i en vältrafikerad tråd och sen DÖR tråden..

Det inte utan att man ibland undrar om det var ens inlägg som dödade den....

rjonas

Hero
Börja med rubriken
Sammanfatta.
Sist brödtext.

Ett misstag jag ofta gör är att jag skriver uppåt. Jag börjar med finlir och bakgrund och jobbar mig fram till vad jag vill ha sagt. Jag inbillar mig att läsaren är intresserad av mina bevekelsegrunder.

Poseur

Swashbuckler
Nej, men jag gjorde tråden så minimal som möjligt för att få svar...
Exempel: En av mina trådar

Jadu just den tråden tänkte jag hålla ögonen på men tyvärr har ingen nappat än så länge.
Anledningen till varför jag inte skrivit eller så i den tråden är ganska simpelt, jag orkade inte förklara min huvudkampanj just nu.
Så den stora anledningen i just detta fall var enkelt slöhet ifrån min sida. Dessutom kan jag inte riktigt dra ihop kampanjens handling och inspiration på ett någorlunda kort inlägg.

/Poseur tråkigt
  ▲
▲ ▲

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
mateyasu said:
Det inte utan att man ibland undrar om det var ens inlägg som dödade den....
Jag vet att mina ofta gör det. Det är liksom min nisch.

//EvilSpook

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag såg trådstarten när jag inte hade tid att svara. Så tänkte jag "den där ska jag hålla koll på, och svara på sen". Jag är van vid att trådar återkommer, i och med att folk svarar på dem. I det här fallet tänkte nog andra så också...

Jag ska försöka svara idag, lovar! =)

solvebring

Superhero
För mig handlar det alltid om rent intresse och jag tror så är fallet hos de flesta. Förövrigt brukar inte jag heller alltid få svar på mina trådar eller inlägg.

Dock kan jag tro (andra får gärna tala om för mig om fallet är annat) att jag har förmågan att skapa ganska ointressanta trådar många gånger. För det är så random liksom. Specifika frågor är bra liksom ganska öppna frågor. Det gäller nog att hitta rätt sorts input till ämnet och frågeställningen. Så ibland kan man istället råka dra igång en tråd dom blir dränkt i inlägg. I'm da randomizer.

Vad det gäller mina inlägg så skriver jag ofta korta inlägg med mer är noteringar är direkta svar, vilket förklarar varför folk inte vill svara. Det finns inte mycket att svara på. Fast jag kan erkänna att jag varit rädd för att uppfattas som en dryg besserwisser. Jag menar det att text kan ju uppfattas så olika och ibland kan jag titta på mina inlägg och tänka: "Hm, det där kan låta jävligt präktigt i andras öron" fastän jag inte alls menar så. Tvärtom, jag gillar att hjälpa till och jag vill vara fri i mina personliga åsikter och gärna uttala dem om jag känner för det. Besserwissers är ju det värsta som finns. Ingen vill vara en sådan. :gremsmile:

... Kort och gott, det kan ha med ordval att göra eller helt enkelt att ämnet inte är nog brett eller frågorna ställda på rätt sätt. Försök backa tillbaka och se din text med någon annans ögon. Det har jag försökt börja öva på för att inte uppfattas som någon gnällkärring eller viktigpetter, vilket jag alltid är rädd för när jag skriver - när man snackar hör man ju vad folk har för attityd, då är det lättare att bli tagen på rätt sätt.

Jag tror också att man ska förklara ordentligt vad för ändamål ens tråd har och vad man har tänkt med den. Fast sist men inte minst ska jag säga varför jag personligen inte svarat på din länkade kampanjtråd. Jag har ingen kampanj på G just nu och om jag så hade krävs det från min sida mycket gott humör och pepp för att orka skriva ett ordentligt utlägg om något sådant. Sådana inlägg kan ju bli lååånga och därmed tidskrävande. Förövrigt kan en tråd drunkna snabbt om det många många nya trådar kort därefter. Ibland har man nyss startat en tråd som ligger det redan några trådar över den som skrivits i typ samma veva.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Zorbeltuss said:
krank said:
Jag ska försöka svara idag, lovar! =)
Yay
Jag kom förresten på vad som var problemet med din trådstart. Den avkräver oss som svarar att vi ska skriva ganska mycket (även små, korta kampanjer blir en del text om dina tre punkter ska med) och samtidigt känns det ganska otacksamt - det är högst osäkert om man kommer att få någon respons på sitt långa inlägg, någon hjälp eller ens några glada tillrop. Delvis är nog detta för att trådstarten inte inbjuder specifikt till glada rop/kommentarer/etc. man ska liksom bara fire and forget, och det tror jag fungerar dåligt på ett forum. Skriver man långt vill man antingen ha konstruktiv hjälp eller positiv respons på det man skrivit.

Se det här som ett försök att konstruktivt svara på frågan =)